Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Stand van zaken van uw visum dossier

Gestart door Digos, vrijdag 26 februari 2010, 09:25:14

Vorige topic - Volgende topic

pvgossum

dolfijn: klopt,
het geen ik voorgesteld heb via de studie van de Koning Boudewijnstichting en aan de federale ombudsdienst is om tegelijkertijd met een visum gezinshereniging een visum kort verblijf tot te kennen. Tijdens deze periode bv 1 of 2 maanden of langer als de wachttijd voor visum gezinshereniging oploopt kan de overheid (gemeente, parket) controleren of het een echte relatie is (meer feiten dan enkel interview dus lagere kans op valse positieve), kan het koppel zelf bepalen of ze de juiste keuze gemaakt hebben (vermits filipijnse partners soms anders gedraagd als ze in europa is, soms ook de europese partner) en dient dienst vreemdelingenzaken niets steeds de angst hebben dat partner blijft (bv door waarborgsom, of de regel dat visum gezinshereniging enkel kan toegekend worden als de partner terugkeerd naar filipijnen op einde kort verblijf). Mogelijk nadeel het komt voor dat de filipijnse partner de kans aangrijpt om zo naar Belgie te komen en in de illegaliteit verdwijnt omdat haar/zijn intentie niet het huwelijk is maar het verblijfsvoordeel (maar dit krijgen ze ook niet omdat ze in de illegaliteit blijven, als de pakkans en sanctie groter wordt kun je dit oplossen)

stip66


Fail_over

Datum indiening voor ons was begin Mei, geregistreerd eind September. Dit was voornamelijk omdat de BE ambassade een voor hun vrijwaring van beschuldiging van ontvoering van de kids betrof. Ze wilde een handtekening van de Pi rechter dat de kids het land mochten verlaten, of een handtekening van de biologische vader, die al 6 jaar spoorloos was. Dit was half augustus opgelost en het duurde zo'n 2 weken alvorens een wijziging op de visa site.

Nu is de status nog steeds, "In behandeling".

geheel terzijde is deze website. : https://infovisa.ibz.be/InfovisaNl.aspx

De meest knullige website waar je informatie op kunt vragen. Zelfs de sites van de Fhillipijnse overheid zien er beter uit.
Manilla kunnen ze niet eens goed schrijven. "Manille"  :weetikniet:
Als je de gegevens hebt ingevuld werkt de return knop niet, je moet klikken met de muis.

Heel deze site getuigt van een minachting voor de mensen die er gebruik van willen maken.

(Of iemand heeft een neefje op een zolderkamertje die de pagina in elkaar geknutseld heeft.  :ikkeniebegrijp:)

Het zou er m.i. wel wat professioneler uit mogen zien. maar dat terzijde.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Citaat van: Fail_over op woensdag 10 november 2010, 19:29:52

Manilla kunnen ze niet eens goed schrijven. "Manille"  :weetikniet:


Ik neem dat je dit als grap bedoelt of weet je echt niet dat Manille het Frans is voor Manila.


stip66

Citaat van: Phille op woensdag 10 november 2010, 19:37:01
Ik neem dat je dit als grap bedoelt of weet je echt niet dat Manille het Frans is voor Manila.

Daar zegt ge al zoiets, zonder het te beseffen.
Zou het voor onze Franstalige landgenoten misschien sneller lukken om alles in orde te krijgen ?

:weetikniet:

Fail_over

Citaat van: Phille op woensdag 10 november 2010, 19:37:01
Citaat van: Fail_over op woensdag 10 november 2010, 19:29:52
Manilla kunnen ze niet eens goed schrijven. "Manille"  :weetikniet:
Ik neem dat je dit als grap bedoelt of weet je echt niet dat Manille het Frans is voor Manila.

Doe even normaal:

Wat heeft Frans te maken met een visa voor een Europese instantie? Erg leuk dat België drie talen heeft, maar voor de verstaanbaarheid spreken we Internationaal nog altijd Engels. En lokaal Nederlands.
Een instantie als DVZ zou dat moeten weten.

Gelijk dat op de ambassade in België gevraagd werd aan mijn Asawa in welke taal ze de uitslag wilde horen: Frans, Duits of Nederlands?
Duh! Wat zou volgens jouw logisch zijn? De uitslag aan mijn Asawa? Tagalog, Visayas, of Engels.

Dat België de Europeese visa mag verstekken mag leuk zijn, maar logica is ver te zoeken in deze.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Citaat van: Fail_over op woensdag 10 november 2010, 20:23:10
Citaat van: Phille op woensdag 10 november 2010, 19:37:01
Citaat van: Fail_over op woensdag 10 november 2010, 19:29:52
Manilla kunnen ze niet eens goed schrijven. "Manille"  :weetikniet:
Ik neem dat je dit als grap bedoelt of weet je echt niet dat Manille het Frans is voor Manila.

Doe even normaal:

Wat heeft Frans te maken met een visa voor een Europese instantie? Erg leuk dat België drie talen heeft, maar voor de verstaanbaarheid spreken we Internationaal nog altijd Engels. En lokaal Nederlands.
Een instantie als DVZ zou dat moeten weten.

Gelijk dat op de ambassade in België gevraagd werd aan mijn Asawa in welke taal ze de uitslag wilde horen: Frans, Duits of Nederlands?
Duh! Wat zou volgens jouw logisch zijn? De uitslag aan mijn Asawa? Tagalog, Visayas, of Engels.

Dat België de Europeese visa mag verstekken mag leuk zijn, maar logica is ver te zoeken in deze.

Waarom vind jij het logisch dat de Belgische overheid in het Tagalog, Visayas of engels zou moeten communiceren? Trek die lijn door en de Belgische overheid zou dan ook moeten communiceren in het Turks, Marokkaans, Swahili, Zweeds, Noors, Russisch, Spaans, Portugees, en ga zo maar door ...



Fail_over

Ja, de beslissing wordt van DVZ doorgegeven naar de ambassade van het land waar de visa aangevraagd wordt.
De ambassade belt de aanvraag(ster)
Logisch toch?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Als men een visa aanvraag doet om naar een bepaald land te gaan, ik neem aan dat dit binnen het kader is om er zich te vestigen, dan mag je er toch vanuit gaan dat men de taal van het land begrijpt, of niet dan? Ik vermoed dat dit zo een beetje de redenering is van de overheid, en kunnen we ze ongelijk geven?

Fail_over

Nee, enkel de onwetende gaan van dit gegeven uit. Als je realistisch bent weet je dat de praktijk anders is.

Als een pilipna via de europeese regels België binnen komt, hoeft ze geen Nederlands, Belgisch, Duits, of Frans te spreken.

Een inburgeringscursus wordt vrijblijvend , later aangeboden.

Taal is niet verplicht. Dus het is onzin om dit te verlangen in Frans, Duits of Nederlands.

Get real.

Bovendien. Doe niet zo dom. Probeer jezelf duidelijk te maken. Wat is taal nou?  :weetikniet: als je elkaar maar begrijpt.

Maar dat begrijpen sommige mensen niet.


Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......