Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Stand van zaken van uw visum dossier

Gestart door Digos, vrijdag 26 februari 2010, 09:25:14

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: Rich op woensdag 10 november 2010, 21:47:56
Manilla en Manille is beiden fout. Het moet zijn :  Manila.
Fhillipijnse is ook fout. Het moet zijn : Filipijnse of Filippijnse.

Maakt mij niet uit, maar het viel mij duidelijk op.

Manille is frans voor Manila
http://fr.wikipedia.org/wiki/Manille

In 1 van mijn paspoorten uitgegeven in de BE ambassade stond Manille geschreven.

Rich

Citaat van: Luke op donderdag 11 november 2010, 05:13:18
Citaat van: Rich op woensdag 10 november 2010, 21:47:56
Manilla en Manille is beiden fout. Het moet zijn :  Manila.
Fhillipijnse is ook fout. Het moet zijn : Filipijnse of Filippijnse.

Maakt mij niet uit, maar het viel mij duidelijk op.

Manille is frans voor Manila
http://fr.wikipedia.org/wiki/Manille

In 1 van mijn paspoorten uitgegeven in de BE ambassade stond Manille geschreven.

In het frans is dat correct ja .
Rich de Nederbelg.

jiggy

dag allen,

ik ben nieuw hier , ik kwam bij het "googlen" op dit forum terecht en heb me dan ook aangemeld.
ik ben sinds begin dit jaar in contact met een filippijnse dame waar het inmiddels zo goed mee klikt dat ik haar deze zomer  voor 3 weken bezocht (Caloocan City) en we nu haar tegenbezoek hier in belgië plannen. Haar visumaanvraag is zo'n 4 weken geleden ingediend.(Chengenvisum to visit a friend or privat person)
Nu zakt de moed mij toch wel in de schoenen als ik al die negatieve ervaringen lees ivm met het verkrijgen van een visum.
Al.. zullen bij niet iedereen de omstandigheden dezelfde zijn uiteraard , en dus ook niet de criteria die men hanteert bij het beoordelen van de aanvraag.
Ik ben dus 52 en zij 40, en zij woont samen met en heeft de zorg over haar studerende dochter en haar moeder. In dit geval is er dus geen te groot leeftijdsverschil en niet direct gevaar dat ze het land uitvlucht met dit visum. zij heeft immers daar haar verantwoordelijkheid.
op termijn zoeken we wel naar een oplossing om haar hierheen te krijgen, doch.. eerst haar even laten kennis maken met de omgeving , samenleving en cultuur hier, is m.i. onontbeerlijk voor haar (en ons) om te zien of ze hier zou kunnen aarden...
We verwachten antwoord binnen een 2-tal weken (6 weken had men gezegd) zodat we dan nog tijd hebben om alles te regelen ivm een verplichte reisverzekering en het ticket.
Maar zoals gezegd : na het lezen van alle negatieve ervaringen durf ik niet meer te hard hopen dat zij hier rond kerstmis zou kunnen zijn...
graag reacties, eventueel per IM , doch enkel over analoge situaties...

waarvoor reeds mijn dank....

Rich

Citaat van: jiggy op donderdag 11 november 2010, 10:32:51
dag allen,

ik ben nieuw hier , ik kwam bij het "googlen" op dit forum terecht en heb me dan ook aangemeld.
ik ben sinds begin dit jaar in contact met een filippijnse dame waar het inmiddels zo goed mee klikt dat ik haar deze zomer  voor 3 weken bezocht (Caloocan City) en we nu haar tegenbezoek hier in belgië plannen. Haar visumaanvraag is zo'n 4 weken geleden ingediend.(Chengenvisum to visit a friend or privat person)
Nu zakt de moed mij toch wel in de schoenen als ik al die negatieve ervaringen lees ivm met het verkrijgen van een visum.
Al.. zullen bij niet iedereen de omstandigheden dezelfde zijn uiteraard , en dus ook niet de criteria die men hanteert bij het beoordelen van de aanvraag.
Ik ben dus 52 en zij 40, en zij woont samen met en heeft de zorg over haar studerende dochter en haar moeder. In dit geval is er dus geen te groot leeftijdsverschil en niet direct gevaar dat ze het land uitvlucht met dit visum. zij heeft immers daar haar verantwoordelijkheid.
op termijn zoeken we wel naar een oplossing om haar hierheen te krijgen, doch.. eerst haar even laten kennis maken met de omgeving , samenleving en cultuur hier, is m.i. onontbeerlijk voor haar (en ons) om te zien of ze hier zou kunnen aarden...
We verwachten antwoord binnen een 2-tal weken (6 weken had men gezegd) zodat we dan nog tijd hebben om alles te regelen ivm een verplichte reisverzekering en het ticket.
Maar zoals gezegd : na het lezen van alle negatieve ervaringen durf ik niet meer te hard hopen dat zij hier rond kerstmis zou kunnen zijn...
graag reacties, eventueel per IM , doch enkel over analoge situaties...

waarvoor reeds mijn dank....


Dag Jiggy.

Welkom in het forum, veel lees en postplezier !

Wat enorm belangrijk is voor het verkrijgen van zo'n visum is, of zij vast werk heeft ja of nee.

Heeft zij een vaste job, en krijgt ze een bewijs van haar werkgever dat zij na het bezoek in België terug aan de slag kan in de Filippijnen dan is dat een voordeel.
Dat zij daar een kind heeft is ook een voordeel.
Een nadeel lijkt mij, is dat je haar nog maar één keer hebt ontmoet.

Ikzelf heb geen ervaring wat de aanvraag van zo'n visum betreft, maar als ik het zou willen zou ik het zeker proberen, aangezien mijn vriendin 3 kinderen heeft, en vast werk en zonder probleem een bewijs kan krijgen van haar baas dat ze werk heeft en daarna weer op het werk wordt verwacht. Ik heb haar 3 x bezocht.

En dan nog......je weet het nooit eigenlijk.  :weetikniet:

Ik hoop voor je dat het je lukt.
Rich de Nederbelg.

ladgar

Citaat van: Rich op woensdag 10 november 2010, 21:47:56

Manilla en Manille is beiden fout. Het moet zijn :  Manila.


In het Nederlands MANILLA , in het Engels MANILA

Phille

Citaat van: jiggy op donderdag 11 november 2010, 10:32:51
dag allen,

ik ben nieuw hier , ik kwam bij het "googlen" op dit forum terecht en heb me dan ook aangemeld.
ik ben sinds begin dit jaar in contact met een filippijnse dame waar het inmiddels zo goed mee klikt dat ik haar deze zomer  voor 3 weken bezocht (Caloocan City) en we nu haar tegenbezoek hier in belgië plannen. Haar visumaanvraag is zo'n 4 weken geleden ingediend.(Chengenvisum to visit a friend or privat person)
Nu zakt de moed mij toch wel in de schoenen als ik al die negatieve ervaringen lees ivm met het verkrijgen van een visum.
Al.. zullen bij niet iedereen de omstandigheden dezelfde zijn uiteraard , en dus ook niet de criteria die men hanteert bij het beoordelen van de aanvraag.
Ik ben dus 52 en zij 40, en zij woont samen met en heeft de zorg over haar studerende dochter en haar moeder. In dit geval is er dus geen te groot leeftijdsverschil en niet direct gevaar dat ze het land uitvlucht met dit visum. zij heeft immers daar haar verantwoordelijkheid.
op termijn zoeken we wel naar een oplossing om haar hierheen te krijgen, doch.. eerst haar even laten kennis maken met de omgeving , samenleving en cultuur hier, is m.i. onontbeerlijk voor haar (en ons) om te zien of ze hier zou kunnen aarden...
We verwachten antwoord binnen een 2-tal weken (6 weken had men gezegd) zodat we dan nog tijd hebben om alles te regelen ivm een verplichte reisverzekering en het ticket.
Maar zoals gezegd : na het lezen van alle negatieve ervaringen durf ik niet meer te hard hopen dat zij hier rond kerstmis zou kunnen zijn...
graag reacties, eventueel per IM , doch enkel over analoge situaties...

waarvoor reeds mijn dank....

Dag Jiggy,  :welcome:

Voor welke termijn heb je een visa aangevraagd, paar weken of paar maand? Dit speelt ook een rol.

En naast wat Rich schrijft, is het feit dat je ze nog maar één keer gezien hebt de kans zeer groot dat ze het niet gaan goedkeuren op basis van 'niet bewezen relatie' ... maar hou ons vooral op de hoogte, want de behandeling van je dossier interesseert ons allen.

Veel succes!

Groet
Phille

jiggy

Citaat van: Phille op donderdag 11 november 2010, 11:56:31

Voor welke termijn heb je een visa aangevraagd, paar weken of paar maand?
Veel succes!

Groet
Phille

gewoon een visium kortverblijf, is dus voor 90 dagen. wel heeft zij bij het interview (en ook op haar formulieren?) aangegeven dat het een bezoek zou zijn van een 3-tal weken...

ze hebben haar bij het interview gevraagd wanneer mijn verjaardag was, hoe oud ik werd en hoeveel kinderen ik had.  vond ik zeer pertinente vragen om te zien of we elkaar daadwerkelijk kennen.

grapje : toen ik haar de eerste keer vroeg : "What's the capital of Belgium", antwoordde zij met veel humor : "B"

inmiddels weet ze beter, want ook deze vraag stelden ze haar  :biggrinn:

Johan En Elvie

Hallo Jiggy,

Alvast welkom op dit forum.
Het is inderdaad niet zo eenvoudig om iemand hier op bezoek te laten komen omdat ze nu eenmaal bang zijn dat ze nadien niet meer terug keert ook al heeft ze daar werk.
Maar er zijn voorbeelden bij mensen waarbij dit wel lukt hoor.
Zo was ik onlangs nog bij een koppel voor onze balikbayan box service en die wonen hier met een samenlevingscontract en zijn ook niet getrouwd. Dit was een jong koppel waarbij het leeftijdsverschil maar een enkele jaren was. Deze dame had naar zeggen van haar vriend een geldig paspoort voor 10 jaar? hoe dit kan weet ik ook niet maar deze dame had ook al veel gereisd over gans de Wereld en is steeds terug gekeerd naar de Filippijnen wat ook in haar voordeel speelde, en het juiste verhaal hierachter ken ik ook niet hoe ze er juist in geslaagd zijn om het zo te doen.
Dus er zijn zeker mogelijkheden maar hoe dit bij u zal aflopen is de vraag?
Indien zij daar geen sterke argumenten kan voorleggen waarbij ze er hier van overtuigd zijn dat ze zeer zeker zal terug keren heb je geen kans.
Dat ze daar een dochter heeft en haar moeder moet onderhouden zal niet genoeg zijn, trouwens als ze hier is en ze werkt zal ze van op afstand veel beter haar familie kunnen steunen dan indien ze daar blijft en dus is dit geen argument dat ze beter daar blijft voor dit.

Wat je schrijft om hier eerst eens te komen testen of het wel lukt of ze hier kan aarden is een heel normale denkwijze.
Ook wij hebben zo gedacht en een toeristenvisum geprobeerd maar is ook mislukt waarna we zijn getrouwd en het dan nog 1 jaar en 5 maand heeft geduurd eer ze naar België kon komen en wij zijn niet de enige in dit verhaal.

Maar zoals gezegd alle dossiers zijn anders en misschien hebben jullie wel speciale argumenten om het wel te doen lukken anders zou ik zeggen stop er u tijd niet in en ga eerst zelf nog een paar keer naar daar zodat u uw relatie meer kan bewijzen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Phille

Citaat van: jiggy op donderdag 11 november 2010, 12:12:01
Citaat van: Phille op donderdag 11 november 2010, 11:56:31

Voor welke termijn heb je een visa aangevraagd, paar weken of paar maand?
Veel succes!

Groet
Phille

gewoon een visium kortverblijf, is dus voor 90 dagen. wel heeft zij bij het interview (en ook op haar formulieren?) aangegeven dat het een bezoek zou zijn van een 3-tal weken...

ze hebben haar bij het interview gevraagd wanneer mijn verjaardag was, hoe oud ik werd en hoeveel kinderen ik had.  vond ik zeer pertinente vragen om te zien of we elkaar daadwerkelijk kennen.

grapje : toen ik haar de eerste keer vroeg : "What's the capital of Belgium", antwoordde zij met veel humor : "B"

inmiddels weet ze beter, want ook deze vraag stelden ze haar  :biggrinn:

Jiggy, wat voor werk heeft je vriendin?

jiggy

hallo johan en elvie,

gezien mijn passie voor de phils, de afgelopen maanden, was ik ook al eens op jullie "dozen"site (sorry voor het woord..) terechtgekomen. is altijd handig om weten...

ja .. bijzondere argumenten?? geen.. enkel oprechte, doch.. dat zal wel bij de meesten het geval zijn...

ja.. meerdere bezoeken aan haar? geen probleem.. graag zelfs, doch... als we dan eerst moeten trouwen om haar naar hier te krijgen, is het voor haar natuurlijk wel een volledige sprong in het duister.... en dat zint me niet zo...

ik snap heel goed dat er regels zijn en die steeds worden door veelvuldig misbruik, doch... als het werkelijk ONMOGELIJK zou zijn om dergelijk visum te bekomen, dan zou men dit evengoed kunnen afschaffen of direct bij de aanvraag weigeren als de "miniumum-criteria niet gehaald worden" , en de mensen niet nodeloos laten wachten...