Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Stand van zaken van uw visum dossier

Gestart door Digos, vrijdag 26 februari 2010, 09:25:14

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 13 november 2010, 00:45:35

Een huwelijk in België of Nederland met en een landgenoot heeft statistisch gezien zelfs veel minder kans op slagen dan onze huwelijken ja toch?


Dat is ook maar een verzinsel , er is zelfs een belg die al voor de zesde maal met een filipina getrouwd is.
Er zijn zelfs meer scheidingen tussen belgen en filipina's dan tussen belgen , houdt er rekening mee dat de huwelijken
belg/ filipina gemiddeld veel recenter zijn in de statistieken dan de huwelijken belg/belg.

Luke

"Een huwelijk in België of Nederland met en een landgenoot heeft statistisch gezien zelfs veel minder kans op slagen dan onze huwelijken ja toch?"

De statistieken ik het bedrijf, waar ik werk, spreekt dit tegen.
Scheiding bij gemengde huwelijken ligt ongeveer 10% hoger.

Fail_over

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 13 november 2010, 00:45:35
Filipijnse zijn over het algemeen ook veel christelijker dan onze vrouwen waarbij het huwelijk nog heilig is en scheiden niet bestaat.
Als ik dit vertel dat je van een Filipijnse niet kan scheiden (alé weet wel dat er altijd wel achterpoortjes zijn) dan vallen ze uit de lucht en wordt het ook stil aan de andere kant.
Ze denken dan aan hun situatie waarbij ze steeds met de schrik leven dat hun partner wel eens voor iemand anders zou kunnen kiezen en dat dat heel gemakkelijk gaat en dat het hen nog heel veel geld kan kosten ook.

Een fenomeen wat ik ook meegemaakt heb is de volgende uitspraak van een Fhilipina:

"Wij gaan ervan uit dat de husband er een vriendinnetje op na houdt. Zolang hij maar steeds bij mij terug komt is er niets aan de hand toch?"

De neef van mijn vrouw heeft een leuk gezin op loop afstand van ons huis. Wij komen daar regelmatig. De gossips die ik hoor, is dat hij ergens in manila nog 2 andere gezinnen heeft, met kinderen die van hem zijn. Commentaar van zijn vrouw was:"Hij is de meeste tijd hier, dus waarom zou ik klagen?"

Zo heb ik nog wel meer verhalen gehoord.

De rechter benadrukte het nogmaals voor ze ons trouwde:"No devorce here in the phillipines!".

Na 14 jaar getrouwd te zijn geweest met een Hollandse weet ik onderhand wat het nodig is om je huwelijk wel de doen slagen. Zoals Stip het al zei is een groot inlevings vermogen en veel geduld nodig.
Ik vroeg Mup laatst wat als zij, of haar kids heimwee krijgen. Als ze hier niet zouden kunnen aarden.

Het antwoord was:"Heimwee naar wat?"  ........

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

boomerang

Citaat van: Fail_over op zondag 14 november 2010, 13:53:11





Het antwoord was:"Heimwee naar wat?"  ........



Ik zou mij kunnen voorstellen naar de cultuur hier in  :smiley-philippines:, de zon, het simpele minder gestructureerde leven, de familie, enzovoort.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Fail_over

Citaat van: boomerang op maandag 15 november 2010, 05:28:45
Ik zou mij kunnen voorstellen naar de cultuur hier in  :smiley-philippines:, de zon, het simpele minder gestructureerde leven, de familie, enzovoort.

De cultuur heeft ze een hekel aan. Onbeschoft, slordig en vies. En roddelen. (Maar dat doen ze hier ook)

De zon heeft ze ook een hekel aan. (Bruiner worden is immers geen goed teken daar)

Ze wil juist een uitdagender, beter geregeld leven, ook voor haar kinderen.

De familie heeft ze echt een broertje dood aan. Zeuren om geld, vreemd gaan. De rijstplantage niet goed (kunnen) runnen. Ondoordachte keuzes. Lui.
Enz. Ze is absoluut geen fan van haar familie. Zal ze wel steunen in slechte tijden, maar ze heeft al erg veel westerse mentaliteit opgedaan om te weten dat er toch in die Fhillipijnse cultuur iets niet deugd.

Nee, ze staat al heel lang te popelen om dat leven daar te ontvluchten.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Gago

Citaat van: Fail_over op donderdag 18 november 2010, 11:20:47
Citaat van: boomerang op maandag 15 november 2010, 05:28:45
Ik zou mij kunnen voorstellen naar de cultuur hier in  :smiley-philippines:, de zon, het simpele minder gestructureerde leven, de familie, enzovoort.

De cultuur heeft ze een hekel aan. Onbeschoft, slordig en vies. En roddelen. (Maar dat doen ze hier ook)

De zon heeft ze ook een hekel aan. (Bruiner worden is immers geen goed teken daar)

Ze wil juist een uitdagender, beter geregeld leven, ook voor haar kinderen.

De familie heeft ze echt een broertje dood aan. Zeuren om geld, vreemd gaan. De rijstplantage niet goed (kunnen) runnen. Ondoordachte keuzes. Lui.
Enz. Ze is absoluut geen fan van haar familie. Zal ze wel steunen in slechte tijden. Nee, ze staat al heel lang te popelen om dat leven daar te ontvluchten.

FO waarheid als een koe man. Had het niet beter kunnen zeggen. Ook wat de familie betreft.
Die van mij denkt er net hetzelfde van.  :thumb: ze zei er ook bij, slechte mannen. Die er een maitresse op nahouden, en hun verantwoordelijkheid niet nemen.

callebaut

#56
Citaat van: Gago op donderdag 18 november 2010, 11:25:52
Citaat van: Fail_over op donderdag 18 november 2010, 11:20:47
Citaat van: boomerang op maandag 15 november 2010, 05:28:45
Ik zou mij kunnen voorstellen naar de cultuur hier in  :smiley-philippines:, de zon, het simpele minder gestructureerde leven, de familie, enzovoort.

De cultuur heeft ze een hekel aan. Onbeschoft, slordig en vies. En roddelen. (Maar dat doen ze hier ook)

De zon heeft ze ook een hekel aan. (Bruiner worden is immers geen goed teken daar)

Ze wil juist een uitdagender, beter geregeld leven, ook voor haar kinderen.

De familie heeft ze echt een broertje dood aan. Zeuren om geld, vreemd gaan. De rijstplantage niet goed (kunnen) runnen. Ondoordachte keuzes. Lui.
Enz. Ze is absoluut geen fan van haar familie. Zal ze wel steunen in slechte tijden. Nee, ze staat al heel lang te popelen om dat leven daar te ontvluchten.

FO waarheid als een koe man. Had het niet beter kunnen zeggen. Ook wat de familie betreft.
Die van mij denkt er net hetzelfde van.  :thumb: ze zei er ook bij, slechte mannen. Die er een maitresse op nahouden, en hun verantwoordelijkheid niet nemen.


Mag ik dan hieruit concluderen dat wanneer men besluit om in de Phills te gaan wonen tezamen met hun asawa dat ze dan ooooh zoooo een heimwee zal hebben naar dat beter geregeld leven in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:
Ik heb daar mijn twijfels over ..... :ikkeniebegrijp:
Hun grootste prioriteit is de armoede te ontvluchten ......

ladgar

Citaat van: Fail_over op donderdag 18 november 2010, 11:20:47
Citaat van: boomerang op maandag 15 november 2010, 05:28:45
Ik zou mij kunnen voorstellen naar de cultuur hier in  :smiley-philippines:, de zon, het simpele minder gestructureerde leven, de familie, enzovoort.

De cultuur heeft ze een hekel aan. Onbeschoft, slordig en vies. En roddelen. (Maar dat doen ze hier ook)

De zon heeft ze ook een hekel aan. (Bruiner worden is immers geen goed teken daar)

Ze wil juist een uitdagender, beter geregeld leven, ook voor haar kinderen.

De familie heeft ze echt een broertje dood aan. Zeuren om geld, vreemd gaan. De rijstplantage niet goed (kunnen) runnen. Ondoordachte keuzes. Lui.
Enz. Ze is absoluut geen fan van haar familie. Zal ze wel steunen in slechte tijden, maar ze heeft al erg veel westerse mentaliteit opgedaan om te weten dat er toch in die Fhillipijnse cultuur iets niet deugd.

Nee, ze staat al heel lang te popelen om dat leven daar te ontvluchten.

Zo walgen van eigen land en familie.
Hopelijk gaan ze ook niet snel walgen van nieuw land en familie.

Fail_over

Citaat van: Gago op donderdag 18 november 2010, 11:25:52
Die er een maitresse op nahouden, en hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Ik ken haar nu zo'n 3 jaar, en ben in die drie jaar 7 x daar geweest. In totaal misschien een heel jaar.
Ik ben door haar vader, meegenomen (Mee gegaan) naar verschillende nipa hutten, gebouwd op de randen van rijstvelden waar hij zijn vriendinnetjes had zitten. Schoonbroers en neefjes die netjes getrouwd zijn, met kids, en die er een miss op na houden, met kids.

Mijn oma zei steeds:"Erger u niet, verwonder u slechts". Maar ik erger me wel degelijk.

De vader van haar kids die na de geboorte van de jongste zich niet meer liet zien. Geen wonder dat ze getraumatiseerd worden. En dat algemene beeld van mannen krijgen.

Enfin. Na het trauma om ze hier te krijgen begint het echte werk pas. Jammer dat  D V Z  dat niet mee neemt in de besluitvorming. (om ff on-topic te blijven)
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

#59
Citaat van: callebaut op donderdag 18 november 2010, 11:51:08
Mag ik dan hieruit concluderen dat wanneer men besluit om in de Phills te gaan wonen tezamen met hun asawa dat ze dan ooooh zoooo een heimwee zal hebben naar dat beter geregeld leven in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:
Ik heb daar mijn twijfels over ..... :ikkeniebegrijp:

Ho! Ho!

"Men" Nu veralgemeniseer je. Ik heb het echter alleen over mijn Asawa.

dus ......

Ik denk niet dat mijn Asawa terug wil, maar dat moet nog blijken. Ze is hier nog niet geweest he!

Daarom dat ik de vraag aan haar stelde wat te doen als ze heimwee zou krijgen. dus...

Mijn Asawa wil meer dan de armoede ontvluchten. Er zijn er ook die gewoon een fijn gezin willen hebben.........
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......