Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aanvraag voor bezoek aan belgenland

Gestart door xav, zondag 14 juni 2009, 17:46:56

Vorige topic - Volgende topic

Gago

Citaat van: ladgar op zaterdag 26 september 2009, 11:09:42
Visa for tourist , is zonder tenlaste neming , de toerist moet zelf een bemiddelde Filippijn zijn die een toeristische reis naar Europa kan maken op eigen kosten, een (bewezen) rijke Filippijn  krijgt haast altijd zonder probleem een visum , hij heeft geen belang hier onder te duiken in de illegaliteit

Dan kan ik het best een paar duizend euro op mijn vriendin haar rekening storten. het gestorte geld kan ze dan ook effectief gebruiken om haar tickets een dergelijke te kopen.

op de site van de Belgische ambassade staat er inderdaad niks meer vermeld van een tenlaste neming bij visa for tourist.
ik weet dat ze in holland spreken van 34 euro per dag dat de persoon in het land zou verblijven. zouden er voor belgië ook dergelijke richtlijnen bestaan?

xav

volgens ik al gelezen heb zou je niet minder dan 1000 euro per maand moeten verdienen...

Kevin

Citaat van: dolfijn76 op maandag 15 juni 2009, 18:09:56
Ter verduidelijking misschien

Bij aanvraag van een visum moet men een RESERVERING van een vliegtuigticket voorleggen.  Bij goedkeuring van het visum moet men inderdaad een vliegtuigticket kunnen voorleggen + de verzekering

Men kan geen vliegticket eisen bij de aanvraag enkel een reservering.  Gelukkig maar anders zou het nogal wat geld kunnen kosten


Jep, zo is dat!!  :thumb: Ze moet enkel de data weten van de heen- en terugreis op de moment van de aanvraag, pas als het visum wordt uitgegeven moeten ze de tickets zien...
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

Rich

Weet er soms iemand hoelang het duurt eer je zo'n Visa hebt?
Rich de Nederbelg.

Kevin

Toeristenvisum is normaal gezien een maand ongeveer...
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

Gago

Citaat van: Kevin op maandag  5 oktober 2009, 17:02:54
Toeristenvisum is normaal gezien een maand ongeveer...

van mij duurde het toch 2 maand en half tot 3 maand voordat ik te horen kreeg dat de aanvraag geweigerd was.  :kwaad:
nu trachten we nog eens via dezelfde procedure, maar met een veel vollediger dossier. we trachten nu iedere opmerking die ze maakten, zoals bv. vestigingsgevaar zo goed mogelijk te weerleggen met allerhande bewijzen. zoals vaste job, attest van haar baas dat ze op vakantie mag, bezitten van eigendom, inschrijving in taallessen eens ze terug is... je kan het zo gek niet noemen.

maar of het allemaal zal mogen baten?

Kevin

Da's minder!! Ondertussen weet je wel dat "normaal" niet in de woordenboek van de Belgische overheid staat... Ikzelf ben al meer dan anderhalf jaar op mijn vrouw haar visum aan't wachten... Ook al alles geprobeerd, maar niks schijnt te helpen. Ons huwelijk is vorig jaar, voor haar visum geweigerd werd, ingeschreven bij de burgerlijke stand van waar ik woon en toch blijft de DVZ zeggen dat het een schijnhuwelijk is enzovoort enzovoort... Wij hebben een Belgisch trouwboekje en toch is het een schijnhuwelijk  :ikkeniebegrijp: Plezante situatie!!
De boodschap is voor iedereen die in een "visumaffaire" zit: nooit opgeven!!! De aanhouder wint en zolang je als koppel recht in je schoenen staat zal gerechtigheid geschieden... Vanwege de overheid in België is dit gewoon ontmoedigingspolitiek, maar als je gewoon de koppige ezel blijft uithangen en maar blijft schrijven en mails sturen naar Jan en alleman (hoe meer volk je erbij betrekt en hoe meer ruchtbaarheid je er aan geeft, hoe beter) en laat merken dat je toch nooit zal opgeven zullen ze toch moeten buigen!! (of barsten desnoods hehe  :happy2:) Het komt er gewoon op neer dat je zeer veel interesse moet tonen in haar visum. Zelfs zo veel dat het op den duur 'belachelijk' lijkt!! Bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen werd over mij ook gezegd dat ik geen interesse toonde, terwijl ik dacht de DVZ en het parket gewoon rustig hun werk te laten doen, zonder hun deur plat te lopen, hun telefoonlijnen te overbelasten en hun mailboxen vol te proppen met telkens dezelfde vragen... Blijkbaar hebben ze dit wel graag!!
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

dolfijn76

Tja Kevin,

Ik ben over het algemeen een geduldig persoon maar als ze mij zeggen dan heb je je visum en ik heb op die tijd nog niets gehoord dan staat hun telefoon roodgloeiend.  Nu in de tijd had ik al wel van de mogelijke problemen vernomen en stond hun telefoon dus iets sneller roodgloeiend en dat had inderdaad effect

Mawibata



@ Kevin : Ik ken ook iemand die veel problemen heeft gehad.

Destijds stond hij in de krant.

o.a  d.m.v.  de ombudsman is het dan gelukt.

Als je het wenst, Tf Nr kan via PM.



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kevin

Via de federale Ombudsman heb ik al geprobeerd, maar die "...kan geen kritiek uiten op de werkwijze van de DVZ...". Ik heb nu klacht ingediend bij de ombudsdienst van het parket. Misschien helpt dat wel. De DVZ heeft toen het negatieve advies van het parket gevolgd, maar het parket heeft helemaal niets onderzocht... Nog een paar weken wachten op resultaat...
Ik heb ook al zitten denken om naar de pers te stappen, maar ik heb een beetje schrik dat het het tegengestelde effect zou hebben. Als ik de DVZ of parket het mes op de keel zet?? Ze hebben nog altijd de touwtjes in hande...
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...