Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aanvraag voor bezoek aan belgenland

Gestart door xav, zondag 14 juni 2009, 17:46:56

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Het is echt ongewoon dat het parket u niet heeft laten verhoren. Doch het zijt gij niet die een visum aanvraag doet , maar uw vrouw , die is nog in de Filippijnen en kan het parket ook niet verhoren. De behandelende substituut  zal zich waarschijnlijk baseren op het verslag dat zij gekregen hebben van de Belgische ambassade , om te oordelen dat uw vrouw 'oneerlijke' bedoelingen had , en het niet nodig geacht hebben dat u ondervraagd werd , dat is zijn recht.
U kunt via een brief aan de procureur inzage vragen in uw dossier bij het parket, dan weet u juist op hoe en wat ze zicht baseren en wat hun motivatie is om te stellen dat uw huwelijk niet erkend mag worden wegens schijnhuwelijk.
Uw vrouw heeft een brief gekregen van Vreemdelingenzaken via de Belgische ambassade in Manilla ,daarin staat de motivering waarom het huwelijk niet erkend wordt.
Voor het parket of de DVZ 'het mes op de keel te zetten' moet ge echt kunnen bewijzen dat ze valse argumenten gebuiken

Kevin

Ik weet het dat het om mijn vrouw gaat en niet om mij in zake dat visum. Belgen die ik ken die ook op de Filippijnen getrouwd zijn kregen de gerechtelijke politie thuis over de vloer of werden uitgenodigd voor een 2 à 3 uur lang verhoor. Het visumdossier werd midden augustus vorig jaar aan het parket overgemaakt en was half september al terug bij de DVZ. Zoals iedereen wel weet is dat het gerecht/parket NIETS doet in de zomer en dat ze gewoonweg de moeite niet gedaan hebben om haar dossier te bekijken, anders had mijn vrouw al lang hier geweest.
Valse argumenten gebruiken ze niet, het zijn gewoon niet-onderzochtte argumenten die ze snel uit hun duim hebben gezogen. Al bij al, een negatief advies geven is makkelijker dan een positief geven. Stel je voor als ze zich eens moe zouden maken door iets te onderzoeken...
Being poor is a punishment for a crime you didn't commit...

kristof19

Hallo,

Ook ik heb er reeds aan gedacht om in 2012 mijn vriendin naar Belgie te laten overkomen met een toeristenvisum voor 1 maand. Maar als ik die berichten hier allemaal lees zou ik toch even jullie mening willen horen.

De Feiten zijn als volgt. Ik ben beginnen te chatten met haar rond 30/08/2010. Ik zie in mijn yahoo geschiedenis dat 30/08/2010 mijn eerste bewaard chatgesprek was met haar. Maar ik had ervoor ook reeds met haar gesproken.
Zij is 26 en ik 34 jaar. Ik heb ze reeds 1 maal bezocht in oktober/november 2010. Ik ga terug naar haar op 17/05/2011 en als alles meezit (ik bedoel onze wederzijdse liefde) ga ik terug eind 2011.
Ik zal haar dus in totaal 3 maal ontmoet hebben telkens ongeveer voor 3 à 4 weken voor ik overweeg om haar een aanvraag te laten indienen tot het bekomen van een toeristenvisum.
Zij heeft reeds 7 jaar werk als verkoopster van cosmetica in the mall en verdient 8000 pesos per maand (6 dagen op 7). Zij heeft een bankrekening met ongeveer 60 a 70 duizend pesos :thumb: Zij is nooit getrouwd, heeft geen kinderen en woont in een boarderhouse dat ze huurt voor maandelijks 2500 pesos. Dus geen eigendom op haar naam.
Ik werk reeds 15 1/2 voor dezelfde werkgever en heb een maandelijks netto-inkomen van 1925 euro.
Na een 6 of 7-tal maanden zegt mijn gevoel nog altijd dat ik voor deze dame moet gaan.
Wat denken jullie? Maken wij een kans om een toeristenvisum te verkrijgen?
En nog eventjes een andere vraag? Hoe kan je bewijzen aan de ambassade of buitenlandse zaken dat je elkaar reeds een x-aantal maanden of y-aantal jaren kent? Wat dient zoal als bewijsmateriaal? chatlogs van yahoo? kopie van visum? kopie van europees paspoort? foto's? Wat dient erbij gehouden te worden?

Dank bij voorbaat voor de reacties


Luke

Van waar komt die 80000 PHP op haar rekening?? Wel een uitzonderlijke pinay als ze dat zou gespaard hebben.
Bewijsmateriaal oor een relatie kan chatlogs zijn en een ton aan foto's ook met haar familie op....

Success!

Rich

Citaat van: kristof19 op donderdag 24 februari 2011, 19:05:04


En nog eventjes een andere vraag? Hoe kan je bewijzen aan de ambassade of buitenlandse zaken dat je elkaar reeds een x-aantal maanden of y-aantal jaren kent? Wat dient zoal als bewijsmateriaal? chatlogs van yahoo? kopie van visum? kopie van europees paspoort? foto's? Wat dient erbij gehouden te worden?

Dank bij voorbaat voor de reacties



Vliegtuigtickets, ferrytickets, hotelrekeningen, rekeningen van uitstapjes ....................
Rich de Nederbelg.

kristof19

die 60 à 70 duizend pesos komen voor ongeveer 40000 pesos van mijzelf. Heb ik achtergelaten bij mijn vorig bezoek. Zij had zelf reeds 10000 pesos gepaard en heeft naast haar werk ook een handeltje in havaianas, wallets, jurken, noem maar op. Ook heeft ze een handeltje op het werk waarbij ze geld ontleend aan haar co-workers waarop ze 10% percent per maand winst boekt. Momenteel heeft ze ongeveer 30000 pesos ontleend waarop ze dus deze maand 3000 pesos extra zal verdienen.
Dat was ook de reden waarom ik die 40000 pesos aan haar gegeven had. Om haar inkomsten wat op te krikken.

kristof19

hier nog een leuke bijverdienste van mijn vriendin:
Op haar werk in de robinson mall in cdo moeten alle werknemers blijkbaar deze maand hun work-id's vernieuwen. Daarom dient iedereen dus nieuwe pasfoto's  te laten maken.
Mijn vriendin kent iemand die bij fuji film werkt en heeft aan al haar co-workers verteld dat ze bij haar de fotos kunnen laten nemen voor 20 pesos i.p.v. 60 pesos (60 pesos is prijs bij de fuji-shop) Dit betreffen foto's voor 2x2 and 1x1 id. In totaal verkrijgen ze 4 keer 2x2 en 4 keer 1x1 foto's dus 8 in totaal. Wel mijn vriendin betaald bij haar kennis slechts 7 pesos. Het leukste van het verhaal is dat mijn vriendin deze foto's neemt met haar gsm tijdens de lunchbreak in the canteen  :happy2:
Dinsdag heeft ze voor 10 personen een "fotoshoot" gedaan in de cantine en gisteren opnieuw 11 collega's. Heeft ze dus al in totaal  voorlopig 21 x 13 pesos verdient = 273 pesos. :happy:
My best friend laughed with me and my other co-worker: she said  i am really any kind of business
en dit: and sometimes if they really looked pangit (ugly) i told them nothing to worry then i will let my friend edit their background and faces  :lachen:
Ook in de prijs inbegrepen voor 20 pesos. hahahaha

En ze gaat ook altijd naar de ukay ukay shops. Om bepaalde dingen daar goedkoper te kopen om door te verkopen aan haar vriendinnen en kennissen.
Ik heb ze de tip gegeven om 100 paar schoenen van maat 48 te verzamelen en zeker niet meer te betalen dan 500 pesos per paar om door te verkopen aan 2000 pesos per stuk aan de klootzak op dit forum. 200000-50000 pesos = 150000 pesos winst  :applaus:  En ik gaan rentenieren voor een maandje  :happy:




Amice

CitaatOok heeft ze een handeltje op het werk waarbij ze geld ontleend aan haar co-workers waarop ze 10% percent per maand winst boekt. Momenteel heeft ze ongeveer 30000 pesos ontleend waarop ze dus deze maand 3000 pesos extra zal verdienen

Tenzij ze dat geleende geld niet terugbetalen, dan is er een verlies van 30000 he.
Die kans is in de filippijnen gerede groot.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

En ze gaat ook altijd naar de ukay ukay shops. Om bepaalde dingen daar goedkoper te kopen om door te verkopen aan haar vriendinnen en kennissen.
Ik heb ze de tip gegeven om 100 paar schoenen van maat 48 te verzamelen en zeker niet meer te betalen dan 500 pesos per paar om door te verkopen aan 2000 pesos per stuk aan de klootzak op dit forum. 200000-50000 pesos = 150000 pesos winst    En ik gaan rentenieren voor een maandje 


Ok, kom maar op met die handel, maar wel graag camouflage gespoten :lachen:

bananacreek

Citaat van: Amice op vrijdag 29 april 2011, 13:18:26
CitaatOok heeft ze een handeltje op het werk waarbij ze geld ontleend aan haar co-workers waarop ze 10% percent per maand winst boekt. Momenteel heeft ze ongeveer 30000 pesos ontleend waarop ze dus deze maand 3000 pesos extra zal verdienen

Tenzij ze dat geleende geld niet terugbetalen, dan is er een verlies van 30000 he.
Die kans is in de filippijnen gerede groot.  :jajaja:

Heel groot neem ik aan.
Altijd een excuus

-Lolo died
-Lola died
-Tuition kinderen
-Pay you double next month
-my mama is sick
-my papa is sick
-out of stock
-pay you as soon as possible
-there was an emergency
-my sister had to pay me but she run out of money
-my cousin had to go to Manila and borrowed from me, but don't worry he will pay me as soon as he finds a job and I will pass it on to you. :lachen: :lachen: :jajaja:

enz.enz.