Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aanvraag voor bezoek aan belgenland

Gestart door xav, zondag 14 juni 2009, 17:46:56

Vorige topic - Volgende topic

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Ik denk idd dat de kaart van opinie meer geloofwaardiger is. Taiwan is immers allang  geen derde wereld land meer.

De vraag zou niet moeten zijn of je wilt helpen maar of je dat nu juist niet zou moeten doen al was het alleen al vanwege het feit dat men daar te makkelijk over denkt en derhalve idd beter maar kan verzwijgen dat men een relatie met n buitenlander heeft.
Daarnaast is een minimum inkomen, bedoelt voor n iemand die in nederland woont en leeft. Dat minimum is tot stand gekomen als berekening van een minimaal bedrag die men in nederland nodig heeft als bestaanszekerheid.
In het kader van de huidige coalitie lijkt mij dat een bijdrage aan het buitenland dan stuit met dit minimum beginsel en zeker met de visie van dit kabinet daarover. Kamp kan daar makkelijk nog wat af graaien zo te horen?
Overigens, wie betaalde al die tekorten dan voordat je als buitenlander om de hoek kwam kijken?

Aangaande de OFW's naar dubai enz. kan ik de mening niet delen dat daar dan ineens zoveel meer verdient kan worden/wordt.
Er zijn banen genoeg die hetzelfde inkomen opleveren in de filippijnen. Waar men al die extra kosten van pasport,recruitment, vliegticket niet heeft.
Filipino's weten zelf ook wel hoe hun familie is,ze ondervinden het  zeker als breadwinner iedere dag weer.
Eenmaal definitief in het buitenland stopt in veel gevallen de geldkraan en hebben ze meer rust want de familie kan ze moeilijker bereiken.Het is dus wel degelijk ook een ontsnapping.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

kristof19

Citaat van: Phille op zondag  1 mei 2011, 18:04:12
CitaatWat is het probleem? Natuurlijk weet ik dat ik haar en soms (alleen in nuttige gevallen) de familie zal moeten financieel bijspringen.

Kristof, ik heb ook nog een vraagje wat jouw definitie is van 'soms de familie financieel bijspringen'? Hoe ruim is familie voor jouw? Ouders? Broers en zussen? Of nog ruimer?

Voor de rest discussieer ik niet langer of de Filipijnen nu een arm land of land in ontwikkeling is, iedereen denkt er dan maar het zijne over, ik heb er mijn mening over en daar blijf ik bij. Hoe meer westerlingen ervan overtuigt zijn dat het daar allemaal zo een arme dutskes zijn, hoe meer er kunnen gepluimd worden.

Voor mij is het eenvoudig, momenteel zorg ik voor wat financiele steun voor mijn vrouw, later (van zodra zij in België is) ... als er voor de familie, steun nodig is dan zal mijn vrouwtje de handen uit de mouwen moeten steken en daar zelf voor werken. Doet ze dat niet, wel dan zal de bijdrage tot een strikt minimum beperkt worden en zal het benodigde bedrag die men dan eventueel zou vragen, evenredig verdeeld worden door alle broers en zussen en nemen wij, rekening houdende met het op dat moment beschikbare budget een evenredig deel voor onze rekening. Ik ben in geen geval bereid om de levenskwaliteit die ik gewoon ben in het gedrang te brengen. Als ze gaat werken dan kan ze gerust een deel van haar inkomen reserveren voor steun aan het thuisfront.

Zo eenvoudig is mijn mening en die wordt gedragen door mijn vrouw.


Wel Phille familie die ik zou willen willen bijspringen zijn haar vader, moeder, 2 zussen en 1 broer (dus familie uit het gezin). En dit dus enkel in nuttige gevallen en indien dit in mijn mogelijkheid ligt. Ik denk dan vooral moest er zich een ernstig medisch probleem voordoen. Voor een aanvulling op hun maandelijks inkomen zullen ze absoluut niet bij mij moeten zijn. Volgens mijn vriendin die ik daarover reeds  aansprak in het verleden zal dit ook helemaal niet verwacht worden. Haar vader en moeder zijn onlangs uit hun woning vertrokken naar aanleiding van een een ruzie met de buren die tevens ook familieleden waren. In dat huis was er stromend water en electriciteit. Haar vader en moeder (tegen de zin van de moeder) wonen nu op de boerderij van hun grootvader waar geen electriciteit en geen stromend water is. De vader heeft blijkbaar genoeg van de omgeving waar hij woont en is blijkbaar ook te koppig om zijn ongelijk toe te geven (volgens mijn vriendin). Hij heeft enkel een dak boven zijn hoofd nodig en voedsel (die hij zelf teelt). Hij heeft absoluut geen grote dromen enkel een simpel leventje is wat hij wil. Volgens mijn vriendin is haar vader een heel strenge man met heel traditionele opvattingen.
Mijn vriendin werkt in cagayan de oro en verdient 8000 pesos. Er wordt ook totaal niks verwacht vanwege haar familie om hen bij te springen.

De clue van het verhaal is dus eigenlijk dat ik het normaal zou vinden wanneer er iets ernstig zou gebeuren met haar famile (vroegere gezinsleden) en dit haalbaar is voor mij zonder mij financieel te verbranden ik zou bijspringen. Ik zou het zelf ook verwachten indien het andersom was. Het zou waarschijnlijk moeilijk te begrijpen zijn indien bijvoorbeeld haar vader een dringende ingreep zou nodig hebben en ik dit niet zou willen bekostigen terwijl ik beslis om doodleuk een weekendje te boeken ergens in Europa en het geld daar laat rollen.

Dus alleen in ernstige gevallen. Niet als ocmw om hun inkomen wat op te peppen.

naturefriend

Wij willen onze pleegdochter uit de Filipijnen op bezoek laten komen. Ik heb net al de papieren klaar en ga ze vandaag naar de post brengen;
- een officiële uitnodiging
- een formulier tot ten laste neming
- copies van de laatste 3 loonfiches als bewijs van inkomen
- identiteitskaart langs beide kanten gecopiëerd
- bewijs van gezinssamenstelling

Ik heb dit alles laten ondertekenen en laten afstempelen bij ons op het stadhuis.
Indien ze nog papieren moest nodig  hebben, dan laten ze het maar weten,
Groetjes

johan2705

wij hebben dat ook zo gedaan om de moeder van mijn vrouw te laten komen op vakantie , maaaaaaaaaar pffffffffffff
de papieren waren in brussel aangekomen , , 4 dagen later : WEIGERING rede : het doel en de omstandigheden van het verblijf onvoldoende aangetoond , uw voornemen om het grondgebiedvoor het verstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld art32,1,b   en betrokkene en haar echtgenote oefenen niet langer een beroepsactiviteit uit ( ze zijn bijna 60 jaar das flauwe zever)

en als de nieuwe regering er is word alles tegengehouden van gezinsherenering

groetjes johan

pvgossum

bij mij heeft visumaanvraag friend visit ongeveer 3 maanden op zich laten wachten en de beslissing was negatief. De kans zal groot zijn dat het afgekeurd wordt vermits 90 dagen (lang voor een eerste keer) , hoge kans dat ze niet terugkeerd (dit is zo wanneer geen vast werk, eigen eigendom of veel geld) en te arm om naar Belgie te komen (een ten lasteneming was bij mij onvoldoende)