Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Beroep tegen uitspraak stad Kortrijk

Gestart door Raftie, zondag 13 februari 2011, 18:09:45

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



Daarom vraag ik het juist, ik heb een fiancée visa aangevraagd, en nergens in de hele procedure is dat ter sprake gekomen.   :ikkeniebegrijp:

't kan natuurlijk recent veranderd zijn hé.   

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Raftie

Die 45 dagen dat is, denk ik, een typische eis aan het visum tot samenwonen. Bij het visum for fiancee staat dit niet bij de voorwaarden. Ik denk dat dit in de praktijk wel toegepast wordt. Bij mijn weigering tot huwelijk stond o.a ook dat we elkaar niet lang genoeg kenden. Er werd bij de motivering wel niet gesproken over een aantal dagen.
Terwijl ik dit mailtje schrijf zit ik nu in Manila, voor de derde keer. Daarmee wordt ook deze motivatie te niet gedaan.
In de antwoorden ben ik verschoten dat het DVZ nog kan weigeren, zelfs als ik de zaak tegen Kortrijk win.
Ik verschoot ook van het feit dat, als ik op de filippijnen huw, dit niet aanvaard zal worden.
Dit maakt dat, als we verliezen, ik geen mogelijkheden meer heb, tenzij opnieuw beroep aantekenen. De centjes zijn voor het moment wel op, dus dit zou de deur voor altijd sluiten. Een heel moeilijk te aanvaarden gedachte voor mij.
Het enige wat me dan nog rest is emigreren naar de Filippijnen, ik ben 55 jaar, dus nog 5 jaar wachten tot pensioen gerechtigde leeftijd? Dat is enorm lang !!

dolfijn76

Raftie,

Je bent nu een weg ingeslagen en je hebt bljikbaar ook een advocaat in de hand.  Ik denk dat je op dit moment niets anders rest dan afwachten. 
Ik kan mis zijn he maar als je later toch beslist om in de Filippijnen te trouwen lijkt het mij kras dat er totaal geen mogelijkheid is voor gezinshereniging.  Voor zover ik begrepen heb is dit een recht.  Uiteraard kan het lang duren als er volgens hen verdachte omstandigheden zijn.  Soms kan men misschien ook hopen dat de relatie geen standhoud en dan is hun punt gesteld.  Maar anders is het de volhouder wint

Raftie

Relatie geen stand houden is geen optie. We zijn beiden veel te verliefd op elkaar en willen er voor gaan.
Ik ben alleen heel kwaad op de vreemdelingen politie in Kortrijk. Ik heb het interview in alle eerlijkheid gedaan, mij van geen kwaad bewust.
Ze hebben elk woord dat ze konden gedraaid tot ze het tegen mij konden gebruiken.
De politie jou vriend ? Zij zijn mijn ergste vijand geworden!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan alleen maar besluiten dat ik grondig naïef ben geweest.
Ik hoop dat we winnen in beroep, anders ziet het er niet zo best uit. Enige oplossing die dan nog rest is naar ginder trekken.
Dat dan allemaal door sie stomme flikken.

Groetjes,

Raf

koy

Citaat van: Mawibata op zondag 13 maart 2011, 00:32:21


Daarom vraag ik het juist, ik heb een fiancée visa aangevraagd, en nergens in de hele procedure is dat ter sprake gekomen.   :ikkeniebegrijp:

't kan natuurlijk recent veranderd zijn hé.   



Mawibata, idd dit is typisch om je vriend/vriendin naar België te laten komen via een samenwoonst visum.
Je moet dan de relatie bewijzen door oa minimum 3x elkaar bezocht te hebben en ten minste 45 dagen samen.
Nochtans lees ik ook in de fiancée aanvraag in kleine letters onderaan:
"NOTE : You may also be required to submit additional documents at the discretion of the Visa Officer."
Volgens mij zullen ze je daar hetzelfde vragen ttz je relatie bewijzen.

Ikzelf ben momenteel met een lijvig dossier bezig om alle mails, vliegtuigtickets, hotelreserveringen etc uit te printen en in een lijvig dossier aan hen voor te leggen (I won't take no for an answer...)
leven en laten leven...

pvgossum

Ter info: dit is geldig zolang de nieuwe vreemdelingenwet nog niet van kracht is.

Schijnhuwelijken worden op dit moment onderzocht, schijnsamenleving niet. Dit betekent dat wanneer je een cohabitation visa aanvraagt men (normaal) geen onderzoek gebeurd door parket, wel bekijken ze de 2345 regel 3 keer ontmoet voor totaal min 45 dagen gedurende laatste 2 jaar. Fiancee visa als er twijfel is kan er een onderzoek gebeuren naar schijnhuwelijk, ook hier bestaat de mogelijkheid dat ze vinden dat je elkaar te kort kent. Maar bij proces mag je ook de recente info gebruiken dus je kunt aantonen dat je aan de 2345-regel voldoet. Verzamel ook alles wat je kunt krijgen om uw dossier sterker te maken

Algemene info

Let op: de info die ik geef zijn mogelijkheden het betekent niet noodzakelijk dat dit zo zal gebeuren. Dus je zult in de Filipijnen kunnen trouwen als je het document van de Belgische ambassade krijgt. Ik wil enkel erop wijzen dat dit niet 100% garandeert dat je vrouw uitendelijk in Belgie geraakt. De stad Kortrijk kan (dit betekent nietnoodzakelijk dat ze dit zal doen) zich beroepen op wetsontdekking wanneer de rechtbank van oordezel blijft dat het een schijnhuwelijk is. Dit betekent dat je gekozen hebt om iets buiten de rechtsorde van Belgie gedaan te krijgen wat je niet gedaan kon krijgen in Belgie.

In uw dossier is een uitspraak van de rechtbank van eerste aanleg (kortgeding) dat het geen schijnhuwelijk is een zeer krachtig instrument om uiteindelijk beide samen te kunnen leven in Belgie.