Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aanvraag toeristenvisum om naar belgië te komen

Gestart door naturefriend, woensdag 30 maart 2011, 11:39:30

Vorige topic - Volgende topic

naturefriend

Beste vrienden,

Wij hebben een pleegdochter die in de Filipijnen woont. Toen ze klein was, steunden wij haar via een organisatie. Na een tijdje was dit afgelopen. Nu vond onze pleegdochter ons terug via facebook. Nu willen we haar graag naar België laten komen. Ze wil definitief naar hier komen. Ze is verpleegster maar ja wat met haar diploma? Zal ze hier werk vinden?
Wij verkiezen om haar naar hier te laten komen eerst op vakantie en dan kan ze nog zien.
Ze vertelde me dat ik  een brief moet sturen naar de ambassade om een visum te kunnen krijgen in haar land. Kan iemand ons helpen wat we moeten doen om onze pleegdochter naar België te laten komen zodat ze een visum kan bekomen?
Alvast bedankt,
Ann

pvgossum

Het dossier zal goed moeten zijn en hopen dat je de juiste persoon hebt die beslist

Mogelijke knelpunten die ik zie:
- hoe lang is het geleden dat je ze gesteund hebt. Het is meestal wel logisch om iemand naar hier te halen via toeristenvisa wanneer je ze al jaren lang steunt. maar ik ook uit de mail op dat dit reeds een tijdje gedaan is
- DVZ en ambassade schaten de kans in dat ze achteraf terugkeert: hierbij kun je het best het volgende afvragen: heeft ze daar werk, heeft ze eigendommen, heeft ze voldoende geld op haar rekening (bij mij werd het toeristenvisum van mijn vriendin afgekeurd omdat ze te weinig eigen middelen had, ondanks de ten laste neming

Nodig document
- 60 euro
- ten laste neming
- internationaal paspoort
- uitnodigingsbrief
- gedetailleerde planning wat ze in Belgie zal doen
+ vermelden document op website Belgische ambassade

naturefriend

Dank voor jullie reacties. Ik zie niet in welk het probleem kan zijn om niet naar hier te kunnen komen. Wij betalen haar vliegtuigticket. Ze heeft vast werk sinds een aantal jaren.  Ze komt hier niet tenslotte bij een man inwonen  maar wel bij een gezin. We beschouwen ze tenslotte als onze eigen dochter.
We zien wel wat het wordt. Dit weekend stuur ik haar een uitnodigingsbrief.
Groetjes
Ann

pvgossum

als ze vast werk heeft
- toelating dat ze tijdelijk van haar baas vrij mag nemen

Robert

Ik lees in je verhaal dat ze definitief naar België wil komen, dat kan toch niet zomaar lijkt me.
Neem toch aan dat ze eerst op een toeristen visa komt.
Het is leuk dat je pleegdochter je weer heeft gevonden, maar je hebt jaren geen contact gehad.
Ik zou toch wel iets meer van haar willen weten als ik jou was.
Wat heeft ze allemaal gedaan in haar leven, wat wil ze gaan doen in België.
Jij bent wel verantwoordelijk voor haar als ze komt.

naturefriend

We willen uiteraard dat ze eerst komt op vakantie. Iedere week hebben we wel contact met haar via skype. Ze is verpleegkundige maar sinds een paar jaren werkt ze voor een  groot bedrijf in haar land. Daar verdient ze veel meer mee. Ze is nog vrijgezel.
We zien wel wanneer ze komt en voor hoelang. Haar droom is hier ooit definitief te blijven maar dit zien wij nu nog niet haalbaar.

naturefriend

We zijn er ons van bewust dat het niet enkel blijft bij het vliegtuigticket. Maar we nemen zeker geen overhaaste beslissingen. Pleegdochter wil natuurlijk zo rap mogelijk hier zijn maar we zien wel.. niets forceren, gewoon rustig afwachten.

naturefriend

Gisteren heeft onze pleegdochter haar documenten ontvangen voor het bekomen van een toeristenvisum. Nu naar de ambassade voor het bekomen van haar toeristenvisum. We zijn benieuwd.... .

boldy

op hoop van zegen dan maar ,dat heb je wel nodig in dat rare belgen landje  :jajaja: ik lees hier altijd dat ze daar tog ow zo moeilijk over doen om een toeristenvisum af te geven.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

dolfijn76

Boldy,

Schijnbaar doen ze de laatste jaren moeilijk.  Maar hier betreft het een pleegdochter en denk ik dat ze minder schrik hebben voor vestigingsgevaar. Dus heeft hij wel eens kans dat het goedgekeurd wordt.  Voor 2005 hebben wij nooit problemen gehad met het aanvragen van toeristenvisa.  Hoewel er schijnbaar toen ook geregeld geweigerd werd.

In de toekomst zijn we van plan om nog eens een toeristenvisum aan te vragen voor mijn schoonouders.  Zullen zien hoe dat dan verloopt he.  Maar dit si nog toekomstmuziek.