Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aanvraag toeristenvisum om naar belgië te komen

Gestart door naturefriend, woensdag 30 maart 2011, 11:39:30

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

heeft er iemand weet van mensen die een toeristenvisum gevraagd hebben voor 1 maand naar Belgie en die geweigerd werd?
normaal vragen de meesten 3 maanden en wordt dit bijna altijd geweigerd. Hebben jullie weet van mislukte aanvragen van 1 maand? zoja, welke redenen geven ze dan op?


dolfijn76

Kristof,

Tegenwoordig kan je schijnbaar niet meer zomaar een visum van 3 maanden aanvragen.  Vroeger als je een toeristenvisum aanvroeg kreeg je standaard 3 maanden of je die nu nodig had of niet. Nu is dit niet meer zo.

Meest voorkomende reden van weigering is naar ik vernomen heb vestigingsgevaar.  Niet zo vreemd als je ziet hoeveel er toch in de illegaliteit zijn verdwenen.

Veel hangt ook af van wat je partner in de Filippijnen doet.  Als die enige garantie kan geven dat deze zeker zal terugkeren dan is de weigering miscchien minder groot.  Je kan ze met een uitnodiging laten komen maar ja je moet wel een goed dossier hebben denk ik.  Wat ik zo al wel gelezen heb is dat als je een geweigerd visum hebt en later voor een gezinsherenigingsvisum wilt gaan dat dat dan ook voor iets meer problemen kan zorgen.
Tja ben er ondertussen eigenlijk al te lang tussenuit.

Wij gaan nu een au pair visum aanvragen voor mijn schoonzus om effectief als au pair bij ons te komen werken.  Ik hoop dat alles goed gaat verlopen.  We gaan dit wel via een organisatie doen.

ganda

#12
Op 14 juni 2009 heb ik dit gepost gepost:

Dit is het antwoord van DVZ bij een visumaanvraag voor een Filipina die geen vast werk heeft en ongehuwd is.
De naam, het dossiernr en het aantal dagen is uit privacyreden weggelaten.


http://www.filippijnen.org/index.php/topic,226.msg1003.html#msg1003


Ik kan u zeggen dat het een aanvraag voor een toeristenvisum van 2 maand betrof.







naturefriend

Onze pleegdochter liet me dit weekend weten dat er geen problemen zullen zijn om het toeristenvisum te krijgen. Vrijdag ging ze langs op de ambassade en dit komt in orde!!! 

Phille

Citaat van: naturefriend op maandag 20 juni 2011, 10:04:33
Onze pleegdochter liet me dit weekend weten dat er geen problemen zullen zijn om het toeristenvisum te krijgen. Vrijdag ging ze langs op de ambassade en dit komt in orde!!! 

Wel dat is dan goed nieuws hé! Alhoewel ik het best wel een raar verhaal vind ... velen onder ons lukt het niet, en bij jullie zou dat dan wel lukken, ik ga hier even de advokaat van den duivel spelen se: eigenlijk hebben jullie geen enkele (bewezen) relatie, je noemt het dan wel een pleegdochter; maar hoe bewijs je dat?

Hoe oud is ze eigenlijk? En voor hoeveel weken, maanden komt ze naar Belgie?



gosternokke

Citaat van: naturefriend op maandag 20 juni 2011, 10:04:33
Onze pleegdochter liet me dit weekend weten dat er geen problemen zullen zijn om het toeristenvisum te krijgen. Vrijdag ging ze langs op de ambassade en dit komt in orde!!! 

Lijkt mij behoorlijk voorbarig  om nu al te zeggen dater geen problemen zullen zijn.  Je kan zoiets pas zeggen als je het visum daadwerkelijk in handen heb.

naturefriend

Wij hebben heel wat bewijzen op papieren dat ze onze pleegdochter is. Ja kan ik best aannemen dat het velen niet lukt om naar hier te komen  wegens schijnhuwelijken.  Dit is hier in ons geval zeker niet van toepassing.

dolfijn76

Phile,

Zo verbazingwekend is het niet. Net omdat er geen 'liefdesrelatie' meespeelt heeft men minder vrees voor vestigingsgevaar.  Het speelt zich op een ander niveau af dan wanneer men zijn/haar partner wil laten overkomen.

Maar garantie heb je nooit niet tot je de goedkeuring in handen hebt.

Dat hij kan bewijzen dat het zijn pleegdochter is kan inderdaad niet zo moeilijk zijn daar het via een organisatie geschiede en dan staat meestal alles op papier zoals naturefriend net heeft aangegeven.

We zullen het wel horen hopelijk

ladgar

In zijn eerst post zegt nuturefriend al dat ze definitief naar hier wil komen , er is dus toch wel zeker vestigingsgevaar.

En de term 'pleegdochter' . Pleegkinderen dat is toch iets anders dan steun geven via bvb. foster parents enz. Pleegkinderen zijn tijdens hun opvoeding in het gezin opgenomen.

gosternokke

Citaat van: ladgar op maandag 20 juni 2011, 13:33:43
In zijn eerst post zegt nuturefriend al dat ze definitief naar hier wil komen , er is dus toch wel zeker vestigingsgevaar.

En de term 'pleegdochter' . Pleegkinderen dat is toch iets anders dan steun geven via bvb. foster parents enz. Pleegkinderen zijn tijdens hun opvoeding in het gezin opgenomen.

Sterker nog in de eerste posting vraagd naturefriend zich al af of ze werk zal vinden in belgie.    Dus dat verstigings gevaar lijkt mij wel heel sterk aan wezig.   Eiegenlijk best een heel dubieuze zaak