Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aanvraag toeristenvisum om naar belgië te komen

Gestart door naturefriend, woensdag 30 maart 2011, 11:39:30

Vorige topic - Volgende topic

kristof19

Ik ben mij ervan bewust dat een toeristenvisum aanvragen voor 3 maanden in mijn geval onbegonnen werk is. Maar voor 1 maand geloof ik er nog in. Ik heb zover ik gelezen heb op dit forum (ik heb natuurlijk nog niet alles gelezen) nog maar 1 maal een weigering gezien voor visum voor 1 maand waarbij er als reden werd opgegeven: vestigingsgevaar want visa-aanvraag voor 3 maanden terwijl dit enkel voor een maand gevraagd werd. Ik weet niet meer welk een forumlid dit voorgehad heeft en hoe dit is afgelopen.
De meeste weigeringen zijn blijkbaar aanvragen voor 3 maanden.

Mijn vriendin heeft vast werk maar geen eigendommen en geen kinderen. Vestigingsgevaar is inderdaad de meest voorkomende reden waarom een toeristenvisum geweigerd wordt. U moet ze er echt van overtuigen dat ze daarna terug gaat. Maar hoe doe je dat?
Het voordeel van de twijfel geldt enkel voor de Belgische autoriteiten in dit geval.
Dat ze streng moeten zijn begrijp ik wel door de vele misbruiken.


Mijn vriend heeft zijn vriendin van Myanmar vorig jaar naar Belgie laten komen met een toeristenvisum voor 3 maand. Ze hadden wel een heel sterk dossier.
Zij is gids in Myanmar en vertelde dat ze door haar werk en interesse Europa wilde zien. Ze kon ook gemakkelijk bewijzen dat ze daarna terug aan de slag kon. Hij verdient heel mooi zijn geld als zelfstandige. Hij heeft bankuittreksels bij het dossier gevoegd waarbij 50000 euro op zijn rekening stond. Haar ziekteverzekering was voorzien voor het dubbele wat gevraagd werd. Beiden hadden een blanco strafregister. Zij heeft 1 zoon in Myanmar. Ze kenden elkaar reeds 3 jaar en ze hebben samen al heel Azie bereisd (met uitzondering van enkele landen - maar dat zijn er echt niet veel) en kunnen dit wel degelijk bewijzen met hun visums.

pvgossum

bij mij was het toen 4 weken en ze hebben 4 maanden nodig gehad om te besluiten dat het vestigingsgevaar te groot was

westhoek

Citaat van: Phille op maandag 20 juni 2011, 10:53:04
Citaat van: naturefriend op maandag 20 juni 2011, 10:04:33
Onze pleegdochter liet me dit weekend weten dat er geen problemen zullen zijn om het toeristenvisum te krijgen. Vrijdag ging ze langs op de ambassade en dit komt in orde!!! 

Wel dat is dan goed nieuws hé! Alhoewel ik het best wel een raar verhaal vind ... velen onder ons lukt het niet, en bij jullie zou dat dan wel lukken, ik ga hier even de advokaat van den duivel spelen se: eigenlijk hebben jullie geen enkele (bewezen) relatie, je noemt het dan wel een pleegdochter; maar hoe bewijs je dat?

Hoe oud is ze eigenlijk? En voor hoeveel weken, maanden komt ze naar Belgie?



De geschiedenis heeft je gelijk gegeven Phile.