Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visumaanvraag heeeelllp :)

Gestart door tulog74, dinsdag 21 februari 2012, 08:47:52

Vorige topic - Volgende topic

tulog74

Hallo mensen,

Even de stand van zaken meedelen. Hadden over 4maand en 3 weken de aanvraag ingediend voor gezinshereniging. vorige week vrijdag 17 feb een brief gekregen van BZ dat ik een kopie van de geregistreerde eigendomsakte van mijn huis moest overmaken.
Dus ik de dag nadien die mail gestuurd, vandaag open ik de site van dofi om nog eens te checken ... visa akkoord.
Mijn vrouw mag volgende week maandag haar visa gaan afhalen op onze ambassade in manila.
Nu had ik nog een vraagje... buiten die stempel op haar paspoort , moet zij nog rekening houden met andere papieren ofzo voor ze mag afreizen?
anders zou ik dit weekend al afreizen om haar te gaan halen en de familie nog eens te ontmoeten.

vvjoris

wat ik weet is

  • reispas moet 6 maand + één dag nog geldig zijn
  • internationale airport fee moet betaald worden]
  • airline ticket mag niet langer geldig zijn dan geldigheid visum]
Misschien zijn er nog filipino-papieren nodig om het land uit te mogen, maar ik denk het niet, als je een shengen visum hebt, mag je heel Europa binnen, behalve in UK denk ik, daar is nog iets 'speciaal' voor nodig, ik weet niet juist wat, maar ik heb het ooit eens opgezocht voor iemand uit Indië die naar hier wou komen via UK, en er was een of andere formaliteit te vervullen waar UK government enorme hoeveelheid geld voor vroeg......
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

tulog74

het paspoort zal geen probleem zijn aangezien ze een nieuw aangevraagd had met mijn naam erop, dus  zal wel langer geldig zijn dan 6 maand zeker lol

Kano

Tulog74   Voor zover ik weet dient je vrouw nog eenCFO seminar te volgen en als zij daarvan het certificaat krijgt daarna op vertoon van het visum een CFO sticker in haar paspoort te laten plakken



http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1347:for-filipinos-leaving-the-
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: tulog74 op dinsdag 21 februari 2012, 09:29:38
het paspoort zal geen probleem zijn aangezien ze een nieuw aangevraagd had met mijn naam erop, dus  zal wel langer geldig zijn dan 6 maand zeker lol


Alleen eens nazien als je langs LHR naar BRU zou komen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

tulog74

@kano : dank je wel maar dat heeft ze al gedaan, ze moet met de afgeleverde visa gewoon langsgaan bij CFO en dan gingen ze die stempel erop zetten.

@joris: ik ga altijd met KLM via Amsterdam.

vvjoris

KLM vliegt niet meer rechtsreeks meer op Manila binnenkort é...

Ik ga nooit (meer) met KLM.... Ik vlieg met BA en Cathay, duurder, maar met mijn miles vlieg ik één keer op de 4 gratis..... dus kost het eigenlijk hetzelfde, en vooral Cathay is super!
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

tulog74

ah zo wist ik niet, ik moet zeggen , ik heb nog geen problemen gehad met KLM, zal maar hout vasthouden zeker lol.
Ik zou dit weekend nog vertrekken. zal de optie van Cathay en BA eens bekijken voor in de toekomst, thx

vvjoris

Altijd goedkoper als je vroeg boekt é....heb al snel even gekeken: zondag vertrekken van Brussel en een maand blijven met British Airways via Hong Kong, en dan naar Manila met Cathay: â,¬ 1.001,02 Soms is het goedkoper via een reisbureau te boeken, die hebben dikwijls promoties die er on line niet zijn. Voor BA is er één nu naar HKG, ben gisteren juist zelf gaan informeren, geldig tot 29/2. (maar vlucht mag later zijn)

Let op voor terugkeer: paasperiode komt eraan (duurder)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bigfoot12345

Even een vraagje,wij zitten ook te wachten op nieuws van onze visumaanvraag gezinshereniging.
Op onze aanvraag vulden we in dat eerste binnenkomst in Schengenlanden Brussel is dus ik neem aan dat we dan bv niet met klm kunnen vliegen want dan zouden we eerst in Amsterdam landen of kan dit toch?

tulog74

sorry bigfoot daar kan ik spijtig genoeg geen antwoord op geven   :weetikniet:

tulog74

joris ik zou maar voor een twee weken gaan  :biggrinn:

Digos

Citaat van: bigfoot12345 op dinsdag 21 februari 2012, 10:27:30
Even een vraagje,wij zitten ook te wachten op nieuws van onze visumaanvraag gezinshereniging.
Op onze aanvraag vulden we in dat eerste binnenkomst in Schengenlanden Brussel is dus ik neem aan dat we dan bv niet met klm kunnen vliegen want dan zouden we eerst in Amsterdam landen of kan dit toch?

Maakt niet uit....ze krijgt een D-visum met 1 maal toegang tot de Schengen landen.

Wij zijn ook binnen gekomen via Amsterdam.



Zoals je kan zien is de visa voor  :belgiesmiley:  met één binnenkomst in Schengenlanden.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

bigfoot12345

Dus het maakt niet uit of je op Brussel,Amsterdam of Parijs vliegt dan?
Goed om weten. :thankyoufw5:

Digos


Inderdaad....

Hou er rekening mee dat ze niet via Londen vliegt....want England is niet bij de Schengen.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata

Citaat van: Digos op dinsdag 21 februari 2012, 12:35:10


Wij zijn ook binnen gekomen via Amsterdam.


Zoals je kan zien is de visa voor  :belgiesmiley:  met één binnenkomst in Schengenlanden.



Wij ook via Amsterdam     :jajaja:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ladgar

Met een visum D gezinshereniging voor Belgie , moogt ge binnenkomen in gelijk welk Schengenland ,(zelfs Noorwegen) , maar ge dient u binnen de 5 dagen naar Belgie te begeven (op gelijk welke manier).
U mag over Londen vliegen , maar niet uitstappen in Londen alleen overstappen in Londen naar een Schengenland.

ladgar

#17
Citaat van: vvjoris op dinsdag 21 februari 2012, 08:59:10
wat ik weet is

    [
    • airline ticket mag niet langer geldig zijn dan geldigheid visum]

??
Een one-way ticket is genoeg, er is geen enkele eis qua tickets , ge moogt zelfs per schip komen[/list]

Mawibata



Citaat van: vvjoris op dinsdag 21 februari 2012, 09:55:27
KLM vliegt niet meer rechtsreeks meer op Manila binnenkort é...




Joris,

waar haal je dat ergens ?


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Ja ladgar....ze maken er hier een potje van, alles staat duidelijk vermeld op de D-visum sticker...

Wat betreft Londen.....dat is wat ik bedoel en correct.

Mensen lezen ook andere dingen in andere rubrieken die hen niet aanbelangen of voor hen niet van toepassing zijn, maar gaan daar wel op voort.

K'weet het....het is niet altijd makkelijk.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

Citaat van: Mawibata op dinsdag 21 februari 2012, 16:43:05


Citaat van: vvjoris op dinsdag 21 februari 2012, 09:55:27
KLM vliegt niet meer rechtsreeks meer op Manila binnenkort é...

Joris,

waar haal je dat ergens ?


Klopt wel degelijk wat Joris zegt Willy.

Wij hebben ook geprobeerd om online te boeken bij KLM voor nu april lukte niet. Vluchten via Hong Kong of Singapore etc....da wel met een reistijd van 23.00H +

We hebben nu geboekt via Wabi Travel bij KLM met inderdaad één tussenstop in Tapei van anderhalf uur.

De vluchten van KLM met de tussenstop in Tapei waren online niet te vinden.  :ikkeniebegrijp:

O0


LIVE ONCE - LIVE IT

tulog74

Klopt Willy , binnenkort is het afgelopen met de rechtstreekse vluchten van KLM naar MNL.
De Phills zouden de prijs van de tax voor vliegtuigen serieus verhoogd hebben  (lees veel duurder dan taipei), vandaar dat KLM nu voor Taipei kiest als tussenlanding, veel goedkoper qua tax.
Vluchten tussen Aziatische landen onderling is dan weer spotgoedkoop.
Vandaar de keuze van KLM.

Mawibata




Hun reclame is niet erg duidelijk wat dat betreft  :    :ikkeniebegrijp:    :ikkeniebegrijp:


KLM, de Nederlandse trots, vliegt dagelijks rechtstreeks vanaf Amsterdam met een moderne Boeing 777-200/300 via Taipei naar Manila, de hoofdstad van de Filippijnen.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Cees

Citaat van: tulog74 op dinsdag 21 februari 2012, 18:34:03
Klopt Willy , binnenkort is het afgelopen met de rechtstreekse vluchten van KLM naar MNL.
De Phills zouden de prijs van de tax voor vliegtuigen serieus verhoogd hebben  (lees veel duurder dan taipei), vandaar dat KLM nu voor Taipei kiest als tussenlanding, veel goedkoper qua tax.
Vluchten tussen Aziatische landen onderling is dan weer spotgoedkoop.
Vandaar de keuze van KLM.


Het gaat vooral ook over de bemanning die na elke vlucht nu nog 2 dagen in manilla verblijft daar wordt al een tax over betaald en die wordt ook fors verhoogd dus nu loopt dat hotel ook 11.000 overnachtingen per jaar mis dat is dan zeker goedkoper.
de tussenstop in Taipei duurt ong 1u25min. dan wordt de crew gewisseld.

Ze zijn in de Filippijnen heel goed om in hun eigen voet te schieten.


gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb