visum geweigerd... hoe vraag ik het best opnieuw aan?

Gestart door naturefriend, zondag 4 maart 2012, 17:38:25

Vorige topic - Volgende topic

naturefriend

TOPIC GESLOTEN

fastlane

Denk dat je eerst even wat uitleg moet geven over haar situatie daar als het voor die reden geweigerd is. Dan kunnen we ons een beter beeld vormen waarom het eventuuel geweigerd is en of je opnieuw kan proberen of niet. Meestal als het om die reden is geweigerd dan heeft de aanvrager volgens buitenlandse zaken geen reden om terug te keren zoals ze dat uitleggen. Betekend dat ze geen vast werk heeft en met werk bedoelen ze niet in een winkeltje of restaurant maar een job met een echt contract. Dat is veelal de reden waarom het wordt geweigerd.

Kano

#2
@Naturefriend.

Mogen wij vernemen op grond waarvan vestigingsgevaar is aangenomen. En wat is de reden dat jullie deze jongedame niet (kunnen) bezoeken in de Filipijnen? (Dat zal men zich wellicht ook hebben afgevraagd bij de beslissing op de aanvraag). En hebben jullie  misschien ook al eens eerder te maken gehad met een aanvraag toeristenvisum vanuit de Filipijnen?

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

westhoek

Citaat van: naturefriend op zondag  4 maart 2012, 17:38:25
Jaren geleden steunden we een filippijns meisje en haar familie. Door het vele zoeken hebben we haar terug gevonden. Het meisje is inmiddels 29j en wil ons dolgraag eens ontmoeten. Aangezien we zelf de eerste jaren haar niet kunnen gaan bezoeken, hadden we haar uitgenodigd om hier op vakantie te komen. Al de nodige documenten waren in orde maar jammer genoeg werd het visum geweigerd wegens vestigingsgevaar. Het is zeker haar bedoeling niet om hier te blijven. Ze is er echt het hart van in . Kunnen we nog een kans wagen? Maar dit zou niet voor direct nu zijn, eerder naar het einde van het jaar toe. Hoe pakken we het het beste aan? Vermeld ik iets van de eerste weigering in mijn uitnodigingsbrief?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ja, het is natuurlijk wel de bedoeling dat je dit de volgende keer uitdrukkelijk vermeldt van dat vestigingsgevaar. Ze weten dat toch hoor. En die reden weerlegt met zoveel mogelijk 'bewijzen' in hoeverre dat mogelijk is.
Je hebt toch geen 3 maand, van de eerste seconde tot de laatste aangevraagd hé ? Paar weekjes ofzo ? Heeft zij alles ingediend, werkcontract ? Heeft ze kindjes ? Heeft ze een interview moeten doorstaan ?

Misschien de volgende keer meer uitbreiden in de brief ? Of stond er dat al in dat jullie elkaar al kenden enzo ?

naturefriend

#4
__________________

naturefriend

#5
______________________________________

Kano

Laat ik nu even advokaat van de duivel spelen en op basis daarvan zeggen waarom ik de aanvraag zou afwijzen op grond van vestigingsgevaar:

de dame is jong, ongehuwd, woont niet samen en heeft geen vriend
heeft geen zorg voor schoolgaande kinderen
heeft geen toereikende eigen middelen
wil voor het eerst naar Belgie voor de maximaal mogelijke periode
is nooit eerder in het Schengengebied geweest en daarvan op tijd teruggekeerd
betreft geen familiebezoek
heeft slechts kortlopende arbeidscontracten
volgt geen langdurige studie
heeft geen onroerend goed in de Filipijnen
heeft ook anderszins geen duidelijke binding met de Filipijnen

Het argument dat jullie een eigen ontwikkelingsproject hebben in Malawi (Afrika) en dit project telkens op dienen te volgen snijdt geen hout. Dit opvolgen kan ook in de Filipijnen. En als jullie 3 maanden tijd hebben voor de Filipijnse schone dan zouden jullie ook tijd moeten hebben om haar in de Filipijnen op te zoeken.







Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

naturefriend

#7
_______________________

westhoek

Citaat van: naturefriend op maandag  5 maart 2012, 08:12:57
In onze brief hebben we duidelijk uitgelegd  hoe we haar kennen. De eerste jaren kunnen we niet zelf naar haar toe aangezien mijn man en ik een eigen ontwikkelingsproject hebben in Malawi (Afrika) en dit project dienen we telkens op te volgen uiteraard. Alles werd goed  uitgelegd in de brief. Op voorhand had ik haar gevraagd hoelang ze verlof kon krijgen van haar baas. Ze had me zelf gezegd dat ze de ganse termijn voor een toeristenvisum kon krijgen. Dus wij maar gewaagd om haar hier te kunnen halen van 15 maart tot 9 juni.

En verder lezen heeft geen zin.

Hoe dikwijls moeten we dat hier nog schrijven ?

ganda


Bij een tweede aanvraag zal men kijken of er nieuwe elementen in het dossier zitten. Indien er geen zijn dan is de kans zeer groot (99%) dat men het visum voor de tweede maal weigerd. Het komt er op aan dat u dvz kunt overtuigen dat er geen vestigingsgevaar is.

wens u veel succes.