Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

Soushkin

Citaat van: Benincebu op zondag 29 december 2013, 11:23:56
Citaat van: huisman45 op zondag 29 december 2013, 09:14:10
Huisman is mijn nickname
verder komt adres nog zal Cebu worden want Benincebu wil de zaak mede financieren
:jajaja: :jajaja: :jajaja: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Ik wordt de manager en moet de waitressen testen  :jajaja:


Hahaha. Dat heb ik gedaan bij die zaak van Rinus Besteben. Restaurant the Buoy in Malate. Nadat ik er 6 weken had gewerkt werd ik ontslagen om ik 5 van de 7 waitresses had getest. :D



Wat lekker is in de Filippijnen??  De vrouwen.  :thumb:


Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

regenwolkje

Citaat van: ganda op woensdag 24 juni 2009, 19:20:05
Als ik naar de Filipijnen ga kunnen ze me gek maken met mango's. Het liefst eet ik ze als ze rijp zijn, fris gekoeld,lekker sappig. Heerlijk,njamie.

Het vrouwtje eet ze het graag met zout en voor haar mogen ze in geen geval rijp zijn. ( ieder zijn meug zeg ik haar )

Mijn vriendin eet ook heel graag van die groene, zure mango's met zout...  Ik begrijp niet echt hoe ze daar zo verzot op kan zijn  :ikkeniebegrijp:

antzan

Ik eet de gewone mango,s ook met zout .  Daar  en  hier .
Pas geleden zei een kennis tegen mij : ik vind mango,s niet lekker .
Gaf hem toen met zout . Hij eet ze nu geregeld zo .
Antzan
Foodmaster

gertve

Zolang ze nog niet rijp zijn dan kunnen ze ook niet verrotten, kan me voorstellen dat dit sneller gaat in de  :smiley-philippines: dan in  :nederlandsevlag:
En ze hebben minder suikers opgenomen, wat ik als voordeel zou beschouwen. Maar de smaak is wel een stuk minder, dat klopt.

regenwolkje

De gewone mango's heb ik daar dikwijls gegeten; die waren heel lekker. Heb de groene mango ook geproefd, maar lekker vond ik die niet bepaald.

Is het trouwens niet zo dat dikwijls zure dingen eten slecht is voor je tanden? Iets van dat het zuur je tandglazuur serieus verzwakt ofzo?

Baron

#255
 :hoedjeaf:


Werkelijk echt lekker vind ik hopia, een soort gebak achtig iets. Gekocht bij een bakker in Guiapo die dit al 40 jaren doet. Onweerstaanbaar. Ook bij de koffie.
Dan leche fan (spreek uit leitsje pan) is meer een pudding achtig iets.
Dan de Bibinka, een dikke, gestoomde pannekoek met wat boter en kaas er op.Lekker met en zonder koffie.
En Puto Bumbong.Heeft de vorm van een vinger, worstje. Zou vooral met Kerst gemaakt worden. Kleefrijst, maar ook erg lekker, met kokos er op!

Wat vlees betreft vind ik niet zo veel in de PH apart lekker, of het zou al kip sinigal moeten zijn.

:crazy: :crazy:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

ganda


volgens de asawa noemt dit "day old"

Een kuikentje op een stokje ( wordt verkocht als streetfood )

Ik dacht dat het kwarteltjes waren.Ik heb het gegeten in Baguio doch had er spijtig genoeg geen foto van gemaakt.




ganda

Citaat van: regenwolkje op dinsdag 31 december 2013, 10:39:06
De gewone mango's heb ik daar dikwijls gegeten; die waren heel lekker. Heb de groene mango ook geproefd, maar lekker vond ik die niet bepaald.

Is het trouwens niet zo dat dikwijls zure dingen eten slecht is voor je tanden? Iets van dat het zuur je tandglazuur serieus verzwakt ofzo?

Daarin heeft u gelijk.
Doch ik wist niet dat mango's ook bij de categorie behoorden van het gevaarlijk fruit voor de tanden.

"Onderstaande tabel geeft voorbeelden van voedingsmiddelen met een erosieve werking.
Appel Citrusfruit Jam Sinaasappel Appelstroop Druiven Kiwi Slasaus Bessen Frisdrank Limoen Tafelazijn Bramen Fruit Mango Vitamine C Citroen Grapefruit Mayonaise Vruchtesappen "

http://www.tandartsplein.be/dossiers/aandoeningen/tanderosie.html


Cosyns Guy

Citaat van: Baron op zaterdag  4 januari 2014, 00:46:57
:hoedjeaf:


Werkelijk echt lekker vind ik hopia, een soort gebak achtig iets. Gekocht bij een bakker in Guiapo die dit al 40 jaren doet. Onweerstaanbaar. Ook bij de koffie.
Dan leche fan (spreek uit leitsje pan) is meer een pudding achtig iets.
Dan de Bibinka, een dikke, gestoomde pannekoek met wat boter en kaas er op.Lekker met en zonder koffie.
En Puto Bumbong.Heeft de vorm van een vinger, worstje. Zou vooral met Kerst gemaakt worden. Kleefrijst, maar ook erg lekker, met kokos er op!

Wat vlees betreft vind ik niet zo veel in de PH apart lekker, of het zou al kip sinigal moeten zijn.

:crazy: :crazy:
Foutje Baron,het is leche flan,soort melkpudding.Typisch Spaans dessert hier.

jootje

Bicol express of nen caldereta....meer moet dat niet zijn