Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Potverdorie Boomerang, ik droom wel eens van, ook van gestoomde makreel, sprotjes, gebakken scholen bokking. Ook wel merkwaardig dat je in de Filipijnen niet of nauwelijks gestoomde of gerookte vis kan vinden.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Mja makreel is wel te koop hier maar gerookt  :neeneenee:

Wellicht dat ze dat niet kennen.  :weetikniet:

Gerookte paling uit harderwijk



:floet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

MrJean

Ik vind maatjes veel te zacht van smaak, net zoals mijn moeder al wel 'ns zei. Zure haring en gebakken haring in potten zullen ze ook wel niet hebben?

Over 't brood weet ik nog, dat ik dat nogal zoet vond smaken en dat ze er volgens mij niet zoveel soorten in hadden zoals in Nederland. Ik weet nog dat 'n meisje in 'n bakkerij ooit tegen me zei, dat ze Nederlands brood 't lekkerst vond, en ze was toch al in 'n aantal landen geweest. Wel had ik er witte mini-broodjes gegeten, die ik wel lekker vond.


Mijn zus vertelde me dat dat Filippijns brood dan net als Amerikaans brood smaakt. Net als de chocola, die in de Filippijnen ook niet zo lekker schijnt te smaken; ik had er chocolade wafeltjes gegeten, maar die smaakten heel wat minder dan bijv. de Belgische Leo wafeltjes. Wel had ik er warme cacao gedronken, met echte cacao, die wel goed smaakte.

Amice

CitaatZure haring en gebakken haring in potten zullen ze ook wel niet hebben?

Die kwam ik enkele jaren geleden tegen bij Shopwise in de koelvitrine, maar dat is er dan enkel tijdens de kerst periode.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boomerang

Citaat van: Amice op vrijdag  2 augustus 2013, 19:27:52
Mja makreel is wel te koop hier maar gerookt  :neeneenee:

Wellicht dat ze dat niet kennen.  :weetikniet:

Gerookte paling uit harderwijk



:floet:

Zit watertandend dat smakelijke fotootje te bekijken  :thumb:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Amice

Citaat van: boomerang op zaterdag  3 augustus 2013, 10:08:51
Citaat van: Amice op vrijdag  2 augustus 2013, 19:27:52
Mja makreel is wel te koop hier maar gerookt  :neeneenee:

Wellicht dat ze dat niet kennen.  :weetikniet:

Gerookte paling uit harderwijk



:floet:

Zit watertandend dat smakelijke fotootje te bekijken  :thumb:

ja ik dacht laat ik ook n duit in zakje doen om eenieder te laten watertanden   :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

hebben ze trouwens paling in de filippijnen ?????  en is het miss niet mogelijk dat je zelf vis gaat roken ??? of is dit een stom idee ?
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Ik heb nog geen paling gezien hier nee en al zeker niet gerookt.
Zelfde geldt voor rookworst

Dus als je jezelf geroepen voelt om het hier te gaan doen...wie weet verdien je er nog iets aan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent


boldy

Citaat van: Amice op zaterdag  3 augustus 2013, 10:57:54
Ik heb nog geen paling gezien hier nee en al zeker niet gerookt.
Zelfde geldt voor rookworst

Dus als je jezelf geroepen voelt om het hier te gaan doen...wie weet verdien je er nog iets aan.

ik woon niet in de filippijnen  .maar het zou miss tog een leuke hobby zijn .velen andere vissen zullen gerookt ook wel lekker zijn .
het leven is net een lul keihard en veel te kort