Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Huwelijksaangifte en Belgiëroute

Gestart door cebulovers, donderdag 14 februari 2013, 18:03:12

Vorige topic - Volgende topic

cebulovers

Citaat van: Admin op maandag 27 april 2009, 15:40:33
Het nieuw board is er als een onderwerp wel in de betrokken categorie past maar niet in een reeds aanwezig board past.

Het wordt nadien door de admin naar een nieuw aangepast board of subboard verplaatst.
hallo, weet iemand of je als nederlander die in belgie woont je filipijnse huwelijk al in de gemeente kan laten inschrijven voordat je een visum hebt van de belgische ambassade.
zou dit ev de procedure gezinshereniging kunnen versnellen?
groetjes ron kanters en alvast bedankt

Fail_over

Je kunt je huwelijk in laten schrijven bij de  :belgiesmiley: Gemeente, maar of dat dit een visum aanvraag zou versnellen vraag ik mij af. DVZ neemt gewoon z'n tijd.....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

#2
Citaat van: ronkanters op donderdag 14 februari 2013, 18:03:12
Citaat van: Admin op maandag 27 april 2009, 15:40:33
Het nieuw board is er als een onderwerp wel in de betrokken categorie past maar niet in een reeds aanwezig board past.

Het wordt nadien door de admin naar een nieuw aangepast board of subboard verplaatst.
hallo, weet iemand of je als nederlander die in belgie woont je filipijnse huwelijk al in de gemeente kan laten inschrijven voordat je een visum hebt van de belgische ambassade.
zou dit ev de procedure gezinshereniging kunnen versnellen?
groetjes ron kanters en alvast bedankt

Ja, je kan het huwelijk al laten inschrijven maar het is niet verplicht.
Of het de procedure versnelt  :weetikniet: In het ene gemeentehuis beweren ze van wel, en bij het ander weer niet.

Ik heb het niet gedaan en alles is zeer vlot verlopen.

Succes.
Rich de Nederbelg.

cebulovers

dank je , zal eens vragen bij de gemeente brecht of ze mee willen werken, waar woon jij in belgie?

Rich

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Steek ook je licht eens op bij buitenlandsepartner.nl, België-route. Staat ook héél veel info.

:hoedjeaf: suc6
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stijn54

Ik denk niet dat een belgische gemeente een huwelijk mag inschrijven als de Filippijnse vrouw nog niet in Belgie is. Bij mijn gemeente was dit zo, Erpe-Mere (oost-Vlaanderen) en mijn advokaat heeft dit bevestigt doch sommige ambtenaren weten dit gewoon niet en doen maar.

Cosyns Guy

Mijn huwelijk hebben ze wel degelijk overgeschreven en geregistreerd in Gent en wij beiden wonen in Spanje.

LMBen

Ik heb ook mijn huwelijk in nederland laten registreren, in den haag omdat ik uitgeschreven ben uit nederland.
Alle papieren met redribbon opgestuurd via de consul en met lbc weer teruggekregen moest geloof ik iets van â,¬13 betalen.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: Benincebu op vrijdag 15 februari 2013, 11:45:15
Ik heb ook mijn huwelijk in nederland laten registreren, in den haag omdat ik uitgeschreven ben uit nederland.
Alle papieren met redribbon opgestuurd via de consul en met lbc weer teruggekregen moest geloof ik iets van â,¬13 betalen.
Ongeveer hetzelfde voor  :belgiesmiley: woonachtig en gehuwd in de  :smiley-philippines: laten registreren in  :belgiesmiley:
Als uitgeschreven in  :belgiesmiley: wordt je gemeente de  :belgiesmiley: ambassade.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.