Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verblijfsduur zonder visum

Gestart door catfriend, woensdag 7 augustus 2013, 12:49:05

Vorige topic - Volgende topic

catfriend

Beste leden,

Ik heb vernomen dat de verblijfsduur voor een verblijf naar de filipijnen sinds 1 augustus is opgetrokken van 21 naar 30 dagen, waarbij je zonder visum kan verblijven. Kunnen jullie mij bevestigen of dit effectief zo is? Alvast bedankt.

Catfriend

kamperman

dat heb ik ook gehoord maar of het al is ingegaan weet ik niet

Ronald-D

Kort geleden heb ik nog gelezen hier ergens dat iemand het consulaat in Den Haag over deze vraag had gebeld, en dat het consulaat had bevestigd dat dit inderdaad het geval was....staat er nog niets over op de websites van de consulaten zélf dan?

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fonzie3300

Ik heb de vraag maandag gesteld aan het onthaal van het Immigratie bureel Cebu en het antwoord was: "hangt af van wat ze je bij aankomst in je paspoort stempelen; 21 of 30 dagen" De nota over deze verandering is volgens BI Cebu nog niet officeel en tot dat wel zo is mogen de immigration officers op de luchthaven zelf beslissen wat ze je geven. Van willekeur gesproken...



catfriend

Dank jullie wel voor de info. Ik hoop dat het inderdaad geen willekeur is. Maar aangezien er op de facebook-pagina duidelijk wordt gesteld dat je nu inderdaad  30 dagen visa-free kunt verblijven, hoop ik dat dit wel degelijk zo is.

Quezonboy

Hoi

Ik had een afspraak bij de consulaat in Rotterdam voor een visum op 22 augustus maar die hebben me later gebeld dat ik waarschijnlijk niet hoef langs te komen omdat ik net toevallig 30 dagen verblijf. Ik heb eerst nog wel de ambassade in Den Haag gebeld voor de zekerheid en die hebben me verzekerd dat ik geen visum hoef aan te vragen daarna heb ik de consulaat in Rotterdam teruggebeld en die hebben de afspraak gecanceld.

Quezonboy

Citaat van: Ronald-D op woensdag  7 augustus 2013, 15:54:49
Kort geleden heb ik nog gelezen hier ergens dat iemand het consulaat in Den Haag over deze vraag had gebeld, en dat het consulaat had bevestigd dat dit inderdaad het geval was....staat er nog niets over op de websites van de consulaten zélf dan?
Ik neem aan dat je mij bedoelt? Er is geen consulaat in Den Haag maar een ambassade er zijn consulaten in Rotterdam en Amsterdam. Je heb als Nederlander pas een toeristenvisum nodig als je 31 dagen of langer op de Filipijnen blijft.

catfriend

Dank je wel quezon boy...dat geeft me al een veel geruster gevoel...ik neem aan dat dit dan ook voor Belgie geldt, maar daar ben ik wel vrij zeker van.