Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

verblijfsduur zonder visum

Gestart door catfriend, woensdag 7 augustus 2013, 12:49:05

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Kano op donderdag  8 augustus 2013, 11:48:16
Jullie hebben zeker een ander Immigratie bureau in de Filipijnen dan ik   :haha:

"Starting next month, nationals from 151 countries may now enter the country without a visa and stay here for 30 days, the Bureau of Immigration (BI) announced today.

BI OIC Commissioner Siegfred Mison disclosed that the visa-free entry privilege of the said nationals was extended from 21 days to 30 days as part of government efforts to spur foreign tourist arrivals in the country."


http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=2036&Itemid=78
Uiteraard , in ga in Cdo naar BI jij in Tagbilaran denk ik.....  :lachen: :lachen:

Met geen visum nodig bedoelen ze dat je niet vooruit een visum moet aanvragen om de Filipijnen in te mogen , dat je altijd een visum krijgt bij het binnenkomen ....dus nooit geweigerd als je tenminste geen inreisverbod hebt gekregen bij een van je vorige bezoeken. belgen konden ook vrij naar de USA "zonder visum" dat kan nog maar nu moet je een week vooruit laten weten aan welke grensovergang je de USA gaat binnenkomen. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

MJa, bij aankomst in de phils krijg je dus een arrival stempel met daarop de datum van aankomst.
De arrival stempel geeft aan wanneer je gearriveerd bent en vanaf die dag loopt dan ook de 21(30) dagen visum vrije periode.
Althans zo was het toch.  Waar bleef daar die bewuste visum dan  ?

Nu ze die stempels vervangen hebben voor stickers is/zou er sprake kunnen zijn van een visum uitreiking.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op zaterdag 10 augustus 2013, 06:04:33
MJa, bij aankomst in de phils krijg je dus een arrival stempel met daarop de datum van aankomst.
De arrival stempel geeft aan wanneer je gearriveerd bent en vanaf die dag loopt dan ook de 21(30) dagen visum vrije periode.
Althans zo was het toch.  Waar bleef daar die bewuste visum dan  ?

Nu ze die stempels vervangen hebben voor stickers is/zou er sprake kunnen zijn van een visum uitreiking.

Heb net in mijn oud paspoort gekeken, heb daar van de eerste keer dat ik kwam een visumstempel in en de datum van binnenkomen in genoteerd.....nu heb ik enkel een datumstempel van het binnenkomen....heb nu een permanent verblijf. Is dat nu veranderd...het kan..  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

mijn stempels in mijn paspoort staan alleen datum binnenkomst en datum weggaan.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

kristof19

Citaat van: Kano op donderdag  8 augustus 2013, 11:48:16
Jullie hebben zeker een ander Immigratie bureau in de Filipijnen dan ik   :haha:

"Starting next month, nationals from 151 countries may now enter the country without a visa and stay here for 30 days, the Bureau of Immigration (BI) announced today.

BI OIC Commissioner Siegfred Mison disclosed that the visa-free entry privilege of the said nationals was extended from 21 days to 30 days as part of government efforts to spur foreign tourist arrivals in the country."


http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=2036&Itemid=78

schitterend nieuws voor mij aangezien ik altijd ongeveer 28 dagen blijf  :happy: :happy: :happy: yoehoes, alweer 60 euro gespaard en een taxirit + tijdsverlies.

Mawibata



Het is weer verwarrend hier.    :lachen:



Voor toerist minder dan 30 dagen:



Je hebt geen (voorafgaandelijk) visum nodig om naar de  :smiley-philippines:  te reizen, vermits je er een krijgt op-on arrival.  (30-day visa-free entry privilege)



Enkele dagen geleden werd ook al een topic hieromtrend geopend op dit forum.   :weetikniet:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Amice

Citaat van: Mawibata op zaterdag 10 augustus 2013, 12:21:37


Het is weer verwarrend hier.    :lachen:



Voor toerist minder dan 30 dagen:



Je hebt geen (voorafgaandelijk) visum nodig om naar de  :smiley-philippines:  te reizen, vermits je er een krijgt op-on arrival.  (30-day visa-free entry privilege)



Enkele dagen geleden werd ook al een topic hieromtrend geopend op dit forum.   :weetikniet:

mja, ik kan de slaap wellicht nog niet uit hebben maar erg verhelderend is dit nu ook weer niet Mawibata.

Men heeft dus geen voorafgaande visa nodig vermits men er een krijgt bij arrival maar die geven ze niet want je hebt recht op 30 dagen visum vrij verblijf.  :weetikniet:


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

laten we het er gewoon op houden dat als je 30 dagen of minder naar de filipijnen gaat  het je een trip naar het consulaat of ambassade en 30 euro scheelt . dus geen stickers of stempels behoeft te halen . :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op zaterdag 10 augustus 2013, 19:38:32
Citaat van: Mawibata op zaterdag 10 augustus 2013, 12:21:37


Het is weer verwarrend hier.    :lachen:



Voor toerist minder dan 30 dagen:



Je hebt geen (voorafgaandelijk) visum nodig om naar de  :smiley-philippines:  te reizen, vermits je er een krijgt op-on arrival.  (30-day visa-free entry privilege)



Enkele dagen geleden werd ook al een topic hieromtrend geopend op dit forum.   :weetikniet:

mja, ik kan de slaap wellicht nog niet uit hebben maar erg verhelderend is dit nu ook weer niet Mawibata.

Men heeft dus geen voorafgaande visa nodig vermits men er een krijgt bij arrival maar die geven ze niet want je hebt recht op 30 dagen visum vrij verblijf.  :weetikniet:



Gosh,tis toch niet moeilijk zeker.(30-day visa-free entry privilege) zeggen de  :smiley-philippines: autoriteiten,dus betekend dat GEEN visa voor minder dan 30 dagen nodig.
Wat de  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: ook mogen zeggen.

stijn54

Hierbij aansluitend. Waarom doen sommige luchtvaartmaatschappijen dan zo moeilijk als men bv voor drie maanden naar PH gaat en je maar een visa voor 2 maanden hebt? Ik begrijp dit niet.