Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum voor gezinshereniging voor de kinderen

Gestart door bruno13, maandag 23 september 2013, 14:33:14

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: bruno13 op dinsdag 24 september 2013, 17:33:31
denk van niet dat we gaan betalen,dan betalen we nog liever een advocaat die meneerke op zijn verzuimde plichten wijst,maar inderdaad zo ver zijn we nog niet he

Dat is nu niet echt snugger...en met 50.000 php kom je niet toe voor de hele procedure. Waarschijnlijk ook nog een straatje zonder eind.

Wat Rich zegt ga eerst eens na of je de toestemming in uw geval nodig hebt....Hij is er mss mee akkoord  :weetikniet:

Anders is het waarschijnlijk beter te onderhandelen en hem eventueel te compenseren...verstand gebruiken en niet teveel naar uwe "stijfkop" luisteren

Succes.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gosternokke

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 24 september 2013, 00:56:43
Een kennis van mijn asawa, woont in leuven, gescheiden van haar  :belgiesmiley: man, heeft 2 jaar geleden haar zoontje(10 jaar), grootgebracht door haar ouders, laten overkomen.
De vader op de gebooteakte in 10 jaar nooit naar het kind omgekeken, maar moest zijn fiat geven ....Hij vroeg daarvoor 100.000 php, (mooie vader  :floet:) , met wat onderhandelen heeft ze de toestemming voor 50.000 php kunnen "kopen"....Of ze een DNA test heeft moeten laten doen als bewijs voor moederschap :weetikniet: maar kan ik wel eens vragen, maar dacht van niet. Zal zoals met alles zijn, hangt van geval tot geval af en wie je dossier behandeld.  :weetikniet:


  Absurd dat mensen dat nog gaan betalen die 50 duizend peso  :negatief:

  Zou de vader gelijk een tegenrekening presenteren 100 duizend peso voor ieder jaar als bijdrage voor de opvoeding , maal 10 j aar = dus 1 miljoen peso wat tie nog moet betalen.

  Daar mag tie dan die 100.000peso af trekken , nog 900.000 tebetalen. :negatief:

   Zoiets doe je toch niet iemand geld geven terwijl die nooit naar zen kids heeft omgekeken  :ikkeniebegrijp:

   

gosternokke

Citaat van: Quezonboy op maandag 23 september 2013, 21:03:28
Citaat van: Ronny55 op maandag 23 september 2013, 16:12:44
Citaat van: bruno13 op maandag 23 september 2013, 14:33:14
Hi
Mijn asawa heeft 3 kinderen op haar naam,ze is nooit getrouwd geweest met de natuurlijke papa en hij heeft er nooit voor opgebracht,hij was ribbedebie toen ze van het jongste kind in verwachting was
Volgend jaar 2014 gaan we voor een visum voor gezinshereniging voor de kinderen iemand ervaring?
Mijn asawa is inmiddels al in belgie van november 2012  en we hebben besloten om de kinderen naar hier te halen,het is fijn om hen elke dag op skype te zien maar dat is toch nog iets anders dan er echt bij te zijn

grtjs bruno

Weet enkel dat de vader zijn toestemming moet geven ...Of hij ervoor betaald heeft of niet speelt gene rol.
Een kennis kwam er na dezelfde zorgen erachter dat de biologische vader was overleden, zoek eens na of die nog leeft?
Zo niet dan bent je afhankelijk van de biologische vader dus denk eerst goed na.


   Dus in geval dat ie nog leeft, is het zaak ervoor te zorgen dat ie binnen de kortste keren  Niet meer leeft.

    Kan je veel geld besparen dus,  want heb wel eens gelezen dat prijzen om iemand ,, op te ruimen,,  al vanaf 5000 peso gaan in  :smiley-philippines:

   Koopje dus , in vergelijking met de bedragen die genoemd worden de vader uit te kopen.    :lachen:

fastlane

Hey Bruno,

Ik heb zopas de zoon van mijn vrouw naar belgie gehaald dus weet wel hoe het werkt. Het is vooral van belang dat je de geboorteaktes van de kinderen eens bekijkt. Staat de naam van de natuurlijke vader erop of niet. Als die erop staat heb je dus zijn handtekening nodig en dat zal niet simpel worden. Je moet hem eerst zoeken en dan nog zover krijgen om te tekenen. Als zijn naam er niet opstaat en de kinderen alleen op de naam van je vrouw staan hoeft er niks getekend te worden. Er staat dan vader onbekend op. Dit was zo bij ons had dit vooraf tegen mijn vrouw gezegd enkel op haar naam. Dan hebben we bij Peter Van  den Bogaert een volmacht gehaald voor haar zus om de papieren te plekke te mogen regelen en het visum te mogen aanvragen in Manilla. Heeft ons ook nog enkele andere papieren gemaakt nl. DSWD en nog iets maar dat ben ik vergeten. Dan regel je in de filipijnen alle papieren zelf of iemand met de volmacht die dat voor je wil doen en die te vertrouwen is. Zelfde als met je vrouw alles goed nakijken iedere keer. Daarna afspraak maken op ambassade en met de kinderen erheen voor de aanvraag. Bij ons was de aanvraag 22 april en goedgekeurd eind juli. Moeten dan ook nog stempel van Cfo zoals je vrouw maar geen cursus volgen.

Succes en als je nog vragen hebt laat maar iets horen.

Rich

Citaat van: fastlane op zaterdag  5 oktober 2013, 20:23:24
Hey Bruno,

Ik heb zopas de zoon van mijn vrouw naar belgie gehaald dus weet wel hoe het werkt. Het is vooral van belang dat je de geboorteaktes van de kinderen eens bekijkt. Staat de naam van de natuurlijke vader erop of niet. Als die erop staat heb je dus zijn handtekening nodig en dat zal niet simpel worden. Je moet hem eerst zoeken en dan nog zover krijgen om te tekenen. Als zijn naam er niet opstaat en de kinderen alleen op de naam van je vrouw staan hoeft er niks getekend te worden. Er staat dan vader onbekend op. Dit was zo bij ons had dit vooraf tegen mijn vrouw gezegd enkel op haar naam. Dan hebben we bij Peter Van  den Bogaert een volmacht gehaald voor haar zus om de papieren te plekke te mogen regelen en het visum te mogen aanvragen in Manilla. Heeft ons ook nog enkele andere papieren gemaakt nl. DSWD en nog iets maar dat ben ik vergeten. Dan regel je in de filipijnen alle papieren zelf of iemand met de volmacht die dat voor je wil doen en die te vertrouwen is. Zelfde als met je vrouw alles goed nakijken iedere keer. Daarna afspraak maken op ambassade en met de kinderen erheen voor de aanvraag. Bij ons was de aanvraag 22 april en goedgekeurd eind juli. Moeten dan ook nog stempel van Cfo zoals je vrouw maar geen cursus volgen.

Succes en als je nog vragen hebt laat maar iets horen.

En als de kinderen 21 zijn hebben ze geen hantekening nodig van de vader dacht ik. Klopt dat Fastlane?
Rich de Nederbelg.

bruno13

fastlane mercikes,en de kids staan op naam van michelle


ronny 55  ikke ne stijfkop?waarom zou ik voor mij ne onbekende persoon geld geven waar dat hem geen recht op heeft,en ja als hij bv 50.000 pesos vraagt dn geef ik nog liever 100.000 naar de advocaat straf he,maar zo zal het wel niet lopen

Rich

Citaat van: bruno13 op zaterdag  5 oktober 2013, 22:32:41
fastlane mercikes,en de kids staan op naam van michelle


ronny 55  ikke ne stijfkop?waarom zou ik voor mij ne onbekende persoon geld geven waar dat hem geen recht op heeft,en ja als hij bv 50.000 pesos vraagt dn geef ik nog liever 100.000 naar de advocaat straf he,maar zo zal het wel niet lopen

En stel.  Jouw advokaat verliest? Wie is er dan de slimste?
Rich de Nederbelg.

bruno13


Fail_over

Sorry dat ik er zo laat in spring, maar tis erg druk hier met 4 kids ;-)

Bruno:

In ons geval was de vader van de 3 kids na de 6e maand na de bevaling  :benweg: en heeft niets meer van zich laten horen, ook geen support.
Volgens de  :smiley-philippines: wet wordt de voogdij dan toegewezen aan de moeder, maar die regelgeving volgens ze in  :eu: niet.
ALS hij het kind(eren) erkent heeft, en dat betekend dat er enige vorm van herkenning op het geboorte certificaat van de kids moet staan, dan moet hij tekenen op de ambassade voor het vertrek van ZIJN kinderen naar het buitenland. OF een rechter moet een petitie tekenen dat dit mogelijk is als de vader helemaal niet meer te achterhal;en is.

In ons geval heeft Lorrie de vader op weten te sporen, en een lul verhaal opgehangen dat zij Au pair in  :belgiesmiley: werkte, bij een kinderloos gezin, en dat ze graag de kinderen willen adopteren en opvangen, en dat hij moet tekenen op de ambassade. Ze heeft hem enkel 800 php vergoed voor de trip naar de ambassade en terug.

Het is er enkel de  :belgiesmiley: overheid om te doen om zich in te dekken tegen kinder ontvoering (terecht). Een DNA onderzoek of de kinderen echt wel van de moeder zijn, kan ook onderdeel zijn van de procedure. Was bij ons wel zo.

(Ik zag aan de snoetjes wel dat ze alle 3 van Lorrie waren, maar nu weten we het zeker)    :lachen: :jajaja: :applaus:

Aan onze jongste aanwinst te zien, lijkt onze Jan ook als 2 druppels op haar. (En mij natuurlijk)

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: bruno13 op zaterdag  5 oktober 2013, 22:32:41
fastlane mercikes,en de kids staan op naam van michelle


ronny 55  ikke ne stijfkop?waarom zou ik voor mij ne onbekende persoon geld geven waar dat hem geen recht op heeft,en ja als hij bv 50.000 pesos vraagt dn geef ik nog liever 100.000 naar de advocaat straf he,maar zo zal het wel niet lopen
Bruno, sorry hoor ,Die "stijfkop" was niet persoonlijk bedoeld , eerder een beeldspraak ...
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.