Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

originele papieren visum

Gestart door bruno13, woensdag 27 mei 2015, 21:44:32

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

ik was van oordeel dat een Red Ribon enkel nodig is als de pilippina het land verlaat voor altijd/gezinshereniging in het buitenland.

Amice

Citaat van: robert van dijck op donderdag 28 mei 2015, 19:00:50
ik was van oordeel dat een Red Ribon enkel nodig is als de pilippina het land verlaat voor altijd/gezinshereniging in het buitenland.

Voor een vakantie visum is zo een NSO uittreksel helemaal niet nodig eigenlijk want men heeft immers al een paspoort waar de meest noodzakelijke info van die persoon in zijn opgenomen en ook is afgegeven door DFA.

In zoverre kan ik nog wel mee gaan maar zodra men onderscheid gaat maken voor een visum dat bij de ene visum wel en de ander niet behoeft te worden gelegaliseerd, dan is de noodzaak van een legalisatie(red ribbon) feitelijk kompleet verdwenen.

Ik ben te lui om het op te zoeken maar in de voorwaarden van weleer voor visums stond altijd wel welke documenten men nodig had en dat deze gelegaliseerd moesten worden.

Logisch ook want het gaat er daarbij feitelijk om de echtheid van het document vast te stellen, iets wat met al die makkelijk te verkrijgen valse documenten hier wel nodig blijkt te zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Mijn lief had enkel een NSO copie van haar geboorte certificaat in haar dossier.
Dat was ok voor een kort bezoek aan BE.

nils

Ik vind het maar een raar gebeuren bij de Belgische ambassade.
Waarom zou je in hemelsnaam een geboorteakte voor een vakantievisum nodig hebben?  :ikkeniebegrijp:

bruno13

birthcertificate is misschien nodig om aan te tonen dat opa de vader is van michelle?

we hebben gebeld naar dfa en hebben geen certificate  for notarial act nodig,,,,opa was ook verkeerd hij vroeg red ribbon voor zijn paspoort :confused2:,nu kan hij nog eens terug gaan :jajaja:

jiggy

Citaat van: bruno13 op donderdag 28 mei 2015, 10:24:53
We mogen ze opsturen via mail naar de familie zegt de ambassade


Bijkomende vraag,moet de birth certificate van een familielid die op bezoek komt voor kort verblijf een RED ribbon hebben?


:thankyoufw5:




Bruno, gaat het hier om een volledig dossier dat je per email mag opsturen en via de familie aan de ambassade bezorgen? Gaat het meer concreet over het familiebezoek van die opa? Dan moet er een tenlasteneming bijzijn, neem ik aan. Dus neemt de ambassade genoegen met een (electronische) kopij..?

Dat is nieuw voor mij, maar interessant om weten.

Nochtans hebben ze het op hun website ondermeer over de "Original Affidavit of Support called "Bijlage 3bis/Verbintenis Tot Tenlasteneming / Prise en charge/Annexe 3Bis", legalized by the sponsor's municipality in Belgium."

Ik stuurde gisteren met DHL nog de documenten voor aanvraag Schengenvisum naar mijn vriendin in Cebu.
dat kost zo'n 80â,¬. Mocht dit per mail mogen, scheelt dit uiteraard heel wat en zouden ze dat toch mogen vermelden op hun website, vind ik...

jiggy

Citaat van: nils op vrijdag 29 mei 2015, 10:41:48
Ik vind het maar een raar gebeuren bij de Belgische ambassade.
Waarom zou je in hemelsnaam een geboorteakte voor een vakantievisum nodig hebben?  :ikkeniebegrijp:

Soms zijn er inderdaad "rare gebeuren en gedachtengangen" bij de Belgische ambassade te bespeuren , doch in het kader van deze visumvraag is een geboorteakte zeer logisch als vereist document. Dit is trouwens geen Belgische maar Europese vormvereiste.

Een beetje begrijpend lezen en "schrappen wat niet past" kan wonderen doen, niet alleen hier op het forum, maar vooral bij een visumaanvraag , Nils.

In concreto :
- het betreft hier geen VAKANTIEvisum maar FAMILY VISIT visum
- zodoende moet de familieband worden aangetoond. Dit lijkt me niet meer dan logisch.
(5. Proof of relationship such as Birth Certificate or Marriage Certificate on NSO Security Paper.)
Niet te legaliseren, Red Ribbon of wat dan ook, maar gewoon een certificaat op origineel NSO papier wat meteen de echtheid aangeeft.
In dit geval : familieband tussen grootvader en kleindochter aantonen zal meerdere geboortecertificaten vergen. (of bedoelt Bruno grootvader van haar kinderen, dus eigen vader van zijn vrouw?)
- verder de overige documenten zoals voor overige Schengenvisa : tenlasteneming, gezinssamenstelling en bewijs van inkomsten "sponsor".

Kanttekening hierbij, en tegengesteld wat hierboven werd vermeld (door Bruno) en ter bevestiging van mijn verbazing/twijfel :
Een aantal documenten moeten wel degelijk als ORIGINEEL worden toegevoegd in het aanvraagdossier. Zo ondermeer de ORIGINELE door de gemeente gelegaliseerde VERBINTENIS TOT TENLASTENEMING. Dit is zowat het belangrijkste document in het dossier, vermits het diegene die het aangaat voor 2 jaar verbindt om alle onkosten aan OCMW of de staat terug te betalen mocht er "iets fout lopen" (overstay, bvb).
Bruno is hier inmiddels reeds achtergekomen. Niet alle documenten kunnen dus zo maar per mail via de familie aan de ambassade worden bezorgd.
Maar dit kan hij misschien zelf toelichten , ter correctie van eerdere berichten?   

BeeGee

Birth certificate ... Waarheid...? .. Toen mn vriendin de hare ging opvragen, stond er een totaal verkeerde geboortedatum op en ook geen geslacht (nu werd ik pas bang LOL) ;-))

Correctie is bezig , maar toch 2 x naar haar verre geboortestad moeten gaan daarvoor....  De onmacht van sommige burocratie... Maar nu, mits n kennis van n buur die bij t stad werkt, lijkt alles nu OK te komen
;-)

Rich

Citaat van: BeeGee op donderdag 11 juni 2015, 23:38:44
Birth certificate ... Waarheid...? .. Toen mn vriendin de hare ging opvragen, stond er een totaal verkeerde geboortedatum op en ook geen geslacht (nu werd ik pas bang LOL) ;-))

Correctie is bezig , maar toch 2 x naar haar verre geboortestad moeten gaan daarvoor....  De onmacht van sommige burocratie... Maar nu, mits n kennis van n buur die bij t stad werkt, lijkt alles nu OK te komen
;-)

Tja, daar zeg je wat.  Die ambtenarij is moordend en ongelooflijk demotiverend.

En nu we het toch over ORIGINELE papieren hebben.  Het visum van de zoon van mijn vrouw werd vorige week geweigerd. Reden?  De Belgische onderdaan legt geen bewijs voordat hij overeen ziektekostenvezekering beschikt
die de risico's in Belgiâ,¬ voor hem en zijn familieleden dekt.


Ik kan iedereen 300% verzekeren dat het betreffende document werd afgeleverd door de mutualiteit en bij het dossier zat.  Ze zetten je met de rug tegen de muur en ondanks het feit dat ze het blijkbaar over het hoofd hebben gezien krijg je niet eens de kans om het alsnog te bezorgen.  Ach wat maakt het hen uit of een kind nu bij de moeder is of niet. Je bent gewoon een nummer.

Ambtenarij?  :kwaad:

Rich de Nederbelg.

jiggy

Citaat van: BeeGee op donderdag 11 juni 2015, 23:38:44
Birth certificate ... Waarheid...? .. Toen mn vriendin de hare ging opvragen, stond er een totaal verkeerde geboortedatum op en ook geen geslacht (nu werd ik pas bang LOL) ;-))

Correctie is bezig , maar toch 2 x naar haar verre geboortestad moeten gaan daarvoor....  De onmacht van sommige burocratie... Maar nu, mits n kennis van n buur die bij t stad werkt, lijkt alles nu OK te komen
;-)

Inderdaad. Als ik voortga op alle fouten die ik links en rechts al heb opgevangen, vermoed ik dat zo'n 1 op 3 van burgerlijke aktes in de Filippijnen fouten bevatten. En die komen pas aan het licht als het er echt toe doet.
Ook bij mijn vriendin was het geslacht niet ingevuld op de officiële geboorteakte van het NSO. Vergeten invullen bij het overschrijven van de gemeentelijke geboorteakte, zo bleek. Ze heeft dit zelf (per email?) in Manila kunnen laten corrigeren doch kon daardoor 1 maand later dan gepland haar paspoort bekomen.
Op een andere akte staat dan weer haar moeder vermeld in het vak "father", enz...