Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

originele papieren visum

Gestart door bruno13, woensdag 27 mei 2015, 21:44:32

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Citaat van: Herbie op woensdag 17 juni 2015, 13:38:58
Is gewoon met de mensen hun voeten spelen dat ze doen. En nu gaan ze er 60000 toelaten, ze hadden ze beter laten verzuipen in zee. En van die 60k zullen er dan, nog eens 5k crapul bij zitten of meer. Maar eerlijke mensen laten op vakantie komen, dat kunnen ze niet.

Het is off topic wat je zeg.

Wat EU doet is niet de oplossing.
Zoveel hier naar toe halen, brengt alleen maar problemen.

Maar als ik documenten moet regelen en kom bij Gemeentehuis en IND, wordt ik ook altijd heeeeeel pissig.
De meesten zijn buitenlanders, kunnen amper Engels en babbelen maar in hun moers taal en zijn nog onbeschoft ook
en denken of de hele wereld van hun is.

bruno13

visum is geweigerd,reden weet ik nog niet :denk:

Herbie

Citaat van: bruno13 op vrijdag  7 augustus 2015, 15:28:46
visum is geweigerd,reden weet ik nog niet :denk:

Dat is jammer Bruno, dinsdag zal je weten wat de reden is zeker.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bruno13

idd herbie,het zal zo zijn dat hij geen papieren kan voorleggen van inkomen of zoiets

jiggy

Citaat van: bruno13 op vrijdag  7 augustus 2015, 17:10:12
idd herbie,het zal zo zijn dat hij geen papieren kan voorleggen van inkomen of zoiets

Geweigerd? In minder dan 2 weken?
Lijkt er sterk op dat dit dan gebeurd is door de ambassade zelf?
Moet dan wel zijn dat er niet voldaan werd aan erg strikt noodzakelijke vormvereisten, vermoed ik.

Werd de familieband bvb aangetoond op "NSO paper"?
En.. het zou "straf" zijn mocht de opa niet op bezoek kunnen komen omdat hij geen of voldoende garantie kan bieden tot terugkeer wegens ontbreken van bewijzen voldoende inkomen. Is hij gepensioneerd? Dus indien ja, kan een gepensioneerde nooit zijn kinderen/kleinkinderen komen bezoeken?
Ik ken nochtans (ex-sovjet)grootouders die hier wel reeds op familiebezoek kwamen bij hun kinderen/kleinkinderen in België ...

bruno13

aanvraag 22 juli
registratie 30 juli
uitspraak 6 augustus
opa is 68
normaal gezien zijn alle papieren inorde

jiggy

22 juli-6 augustus... da's uitzonderlijk snel volgens "Belgische normen".. alleen.. is het negatief 😟.

"Normaal gezien zijn alle papieren in orde." 
Tja... Bijkomende documenten zullen ze misschien nog vragen, maar wanneer essentiële stukken ontbreken gaan ze uit van volgende veronderstelling (zie website ambassade) :

"Based on these announcements we may, beyond reasonable doubt, assume that the lodging of an incomplete application means the applicant either does not take his/her application serious or is simply incapable to submit the requested documents."

Doch, wanneer alles echt in orde was, betekent dit blijkbaar dat een gepensioneerde dus zijn kinderen in het buitenland niet kan komen bezoeken??? Vestigingsgevaar?? Gevaar voor illegale familiehereniging???
Pffff.... Soms is men te jong, anderen te oud...

Ik ben echt benieuwd naar de weigeringsmotieven, Bruno... 

Ronny55

Citaat van: jiggy op vrijdag  7 augustus 2015, 17:53:12
Citaat van: bruno13 op vrijdag  7 augustus 2015, 17:10:12
idd herbie,het zal zo zijn dat hij geen papieren kan voorleggen van inkomen of zoiets

Geweigerd? In minder dan 2 weken?
Lijkt er sterk op dat dit dan gebeurd is door de ambassade zelf?
Moet dan wel zijn dat er niet voldaan werd aan erg strikt noodzakelijke vormvereisten, vermoed ik.

Werd de familieband bvb aangetoond op "NSO paper"?
En.. het zou "straf" zijn mocht de opa niet op bezoek kunnen komen omdat hij geen of voldoende garantie kan bieden tot terugkeer wegens ontbreken van bewijzen voldoende inkomen. Is hij gepensioneerd? Dus indien ja, kan een gepensioneerde nooit zijn kinderen/kleinkinderen komen bezoeken?
Ik ken nochtans (ex-sovjet)grootouders die hier wel reeds op familiebezoek kwamen bij hun kinderen/kleinkinderen in België ...
Het is inderdaad mogelijk, de ambassade heeft wel richtlijnen te volgen , maar kan ambtshalve een visum goed- of afkeuren zonder inspraak of advies van buitenlandse zaken. Je kan dan wel protest aantekenen bij buitenlandse zaken, maar de kans op succes is praktisch 0 , BZ volgt (bijna) altijd het advies op van de ambassade.
Het is heel opportune om een goede relatie met de ambassade te hebben , hun advies speelt een grotere rol bij buitenlandse zaken dan sommige hier denken , i.v.m. registratie huwelijk, visums, gezinshereniging enz.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Cosyns Guy

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  8 augustus 2015, 01:29:35
Citaat van: jiggy op vrijdag  7 augustus 2015, 17:53:12
Citaat van: bruno13 op vrijdag  7 augustus 2015, 17:10:12
idd herbie,het zal zo zijn dat hij geen papieren kan voorleggen van inkomen of zoiets

Geweigerd? In minder dan 2 weken?
Lijkt er sterk op dat dit dan gebeurd is door de ambassade zelf?
Moet dan wel zijn dat er niet voldaan werd aan erg strikt noodzakelijke vormvereisten, vermoed ik.

Werd de familieband bvb aangetoond op "NSO paper"?
En.. het zou "straf" zijn mocht de opa niet op bezoek kunnen komen omdat hij geen of voldoende garantie kan bieden tot terugkeer wegens ontbreken van bewijzen voldoende inkomen. Is hij gepensioneerd? Dus indien ja, kan een gepensioneerde nooit zijn kinderen/kleinkinderen komen bezoeken?
Ik ken nochtans (ex-sovjet)grootouders die hier wel reeds op familiebezoek kwamen bij hun kinderen/kleinkinderen in België ...
Het is inderdaad mogelijk, de ambassade heeft wel richtlijnen te volgen , maar kan ambtshalve een visum goed- of afkeuren zonder inspraak of advies van buitenlandse zaken. Je kan dan wel protest aantekenen bij buitenlandse zaken, maar de kans op succes is praktisch 0 , BZ volgt (bijna) altijd het advies op van de ambassade.
Het is heel opportune om een goede relatie met de ambassade te hebben , hun advies speelt een grotere rol bij buitenlandse zaken dan sommige hier denken , i.v.m. registratie huwelijk, visums, gezinshereniging enz.
Dus hangt men af van de al of niet willekeur van de ambassade in sommige gevallen.
En een goede relatie ? Dacht altijd dat ze er waren voor ons en niet omgekeerd. Wat niet wegneemt dat men met beleefdheid en vriendelijkheid nog altijd het verst komt maar arrogantie van hunnentwege moet men ook niet nemen vind ik.
Ondervond dat ook dat  klantvriendelijkheid niet erg hoog staat aangeschteven in vele openbare besturen in Belgie.
Toen ik verhuisde naar Spanje en de nodige papierwinkel moest afhandelen klopten meermaals op het voorhoofd toen ze hoorden dat we uit Belgie kwamen. Belgie verstaat de kunst om alles toch maar op zijn manier te willen doen ondanks dat er Europese regels zijn.

jiggy

Citaat van: Ronny55 op zaterdag  8 augustus 2015, 01:29:35
Citaat van: jiggy op vrijdag  7 augustus 2015, 17:53:12
Citaat van: bruno13 op vrijdag  7 augustus 2015, 17:10:12
idd herbie,het zal zo zijn dat hij geen papieren kan voorleggen van inkomen of zoiets

Geweigerd? In minder dan 2 weken?
Lijkt er sterk op dat dit dan gebeurd is door de ambassade zelf?
Moet dan wel zijn dat er niet voldaan werd aan erg strikt noodzakelijke vormvereisten, vermoed ik.

Werd de familieband bvb aangetoond op "NSO paper"?
En.. het zou "straf" zijn mocht de opa niet op bezoek kunnen komen omdat hij geen of voldoende garantie kan bieden tot terugkeer wegens ontbreken van bewijzen voldoende inkomen. Is hij gepensioneerd? Dus indien ja, kan een gepensioneerde nooit zijn kinderen/kleinkinderen komen bezoeken?
Ik ken nochtans (ex-sovjet)grootouders die hier wel reeds op familiebezoek kwamen bij hun kinderen/kleinkinderen in België ...
Het is inderdaad mogelijk, de ambassade heeft wel richtlijnen te volgen , maar kan ambtshalve een visum goed- of afkeuren zonder inspraak of advies van buitenlandse zaken. Je kan dan wel protest aantekenen bij buitenlandse zaken, maar de kans op succes is praktisch 0 , BZ volgt (bijna) altijd het advies op van de ambassade.
Het is heel opportune om een goede relatie met de ambassade te hebben , hun advies speelt een grotere rol bij buitenlandse zaken dan sommige hier denken , i.v.m. registratie huwelijk, visums, gezinshereniging enz.

Protest, beroep aantekenen kan je inderdaad. Wel bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen, niet bij buitenlandse zaken zelf. Kans op succes.. 0,00... ? In die zin dat het de weigering vernietigt, maar geen visum in de plaats stelt. Dus.. de beslissing wordt dan geacht nooit genomen te zijn.
Ik tracht net een goede, normale verhouding en communicatie met de ambassade te hebben. Maar als ze je steeds afschepen, naar DVZ enz. doorverwijzen, bevoegde ambtenaren pertinent weigeren om jou te woord te staan, dan steun ik mij op regels, rechten als burger. Waarbij ik steeds correct en beleefd blijf... Als je gewone algemene vragen hebt krijg je zonder fout per mail antwoord. Wordt het een beetje directer "to the point", dan krijgen ze "zweethanden" en kunnen plots niets meer, zo heb ik de indruk. Openbaarheid van bestuur wordt dan pertinent afgewend...