advies gevraagd: recent voor de wet getrouwd op de Filipijnen

Gestart door PHwaarde, zondag 2 december 2012, 11:52:09

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Advies gevraagd: Recent ben ik voor de wet getrouwd op de Filipijnen. Keurig alles volgens de richtlijnen gedaan om het ook voor de Nederlandse wet rechtsgeldig te kunnen maken. Momenteel is ons huwelijk echter alleen pas registreerd in Manila. Het duurt nog enkele maanden eer het landelijk in NSO geregistreerd is. Pas daarna kan mijn vrouw het document laten legaliseren bij buitenlandse zaken & de Nederlandse ambassade in Manila. Het duurt dus nog enige tijd voordat ik ons huwelijk kan aangeven/inschrijven in Nederland. Welnu, mijn vraag waar ik graag antwoord op zou willen hebben: Ik zou mijn vrouw uiteraard zo snel mogelijk permanent bij me willen hebben wonen in Nederland. We kunnen gewoonweg niet zonder mekaar. (Er is geen sprake van een schijnhuwelijk. Ik heb een vaste baan, het leeftijdsverschil tussen ons beiden is niet groot, & ik ken haar ruim 7 jaar). Is het raadzaam nu al met de procedure te starten, of te wachten totdat ons huwelijk daadwerkelijk erkend is voor de Nederlandse wet. Tips van koppels die dit traject al doorlopen hebben, zijn ook van harte welkom.

Kano

De registratie bij de NSO had waarschijnlijk aanzienlijk kunnen worden bekort als het marriage contract zelf naar de NSO was gebracht of per LBC was gezondenmet een begeleidende brief om "urgent"  inschrijving van de municipal civil registrar ( even lief aankijken of een merienda aanbieden of zo).

Heeft jouw echtgenote de inburgeringstoets op de ambassade al afgelegd?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

PHwaarde

Nee, mijn vrouw heeft de inburgeringstoets nog niet afgelegd. Iemand tips m.b.t. voorbereiding daarop? Oefentoetsen heb ik op internet gevonden, evenals een tutor).

Amice

Wat je kunt doen (en eigenlijk al doet) is zoveel mogelijk alle documenten die vereist zijn verzamelen, die jullie nodig hebben.
Let er wel op dat jou documenten seperaat naar de IND gestuurd moeten worden.

Je kunt haar nu al laten voorbereiden op het examen en zo snel mogelijk het examen laten doen.
Dat kan ze doen in 5-6 weken. het examen certificaat is 1 jaar geldig.

Je zou bij
http //www.ecensus.com.ph  het marriage certificate kunnen aanvragen met urgentie verzoek. Misschien dat het dan sneller gaat.

suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

De www.ecensus.com.ph kan wellicht het traject versnellen. Is in elk geval het proberen waard. Bedankt.

Graag zou ik ook aanbevelingen of tips ontvangen van websites / online lesmateriaal / leraar m.b.t. voorbereiding op de inburgeringstoets. Mijn vrouw woont in CDO. Ik heb daar tot nu toe geen leraar voor een klassikale cursus kunnen vinden. Alleen een online tutor.
Hoe hebben jullie je vrouw voorbereid op het examen? Wat is degelijk les/studiemateriaal?

Amice

Citaat van: PHwaarde op maandag  3 december 2012, 06:12:30
De www.ecensus.com.ph kan wellicht het traject versnellen. Is in elk geval het proberen waard. Bedankt.

Graag zou ik ook aanbevelingen of tips ontvangen van websites / online lesmateriaal / leraar m.b.t. voorbereiding op de inburgeringstoets. Mijn vrouw woont in CDO. Ik heb daar tot nu toe geen leraar voor een klassikale cursus kunnen vinden. Alleen een online tutor.
Hoe hebben jullie je vrouw voorbereid op het examen? Wat is degelijk les/studiemateriaal?

Voor het examen moet ze toch naar manila, waarom laat je haar niet eerder gaan en les nemen bij Roosloot tutorial, die kunnen ook accomodatie regelen in de buurt van de tutorial. meeste leerlingen zijn daar na 5-6 weken les en training geslaagd.
Het examen dient ze te halen anders zal een visum moeilijker worden, dus beter maar het zekere voor het onzekere nemen i.pl.v. het risiko dat het langer kan duren als ze niet slaagt.

Heb overigens nog n aardigheidje voor je:
De visum leges zijn verlaagt van â,¬ 1250 naar â,¬ 225

Lees hier de brief van Minister Teeven waarin hij dit mededeelt:
http://www.facebook.com/pages/Solutio-Interpress/167835766588513?ref=hl#!/pages/Solutio-Interpress/167835766588513
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

:hoedjeaf:

Mijn idee mbt tricks of wegen om e e a sneller te doen verlopen: forget it, kost alleen veel stress en vaak geld. En achteraf maakt het nauwelijks of niks uit.
Stel je gewoon in op 2 jaar en alles wat het dan sneller gaat is dan meegenomen.

Sorry, wil niet rot doen maar mijn ervaring. Maakje niet gek, het komt goed.

En nog gefeliciteerd met jullie huwelijk.

:applaus: :applaus: :applaus:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

innka3

Citaat van: PHwaarde op zondag  2 december 2012, 11:52:09
Welnu, mijn vraag waar ik graag antwoord op zou willen hebben: Ik zou mijn vrouw uiteraard zo snel mogelijk permanent bij me willen hebben wonen in Nederland. We kunnen gewoonweg niet zonder mekaar. (Er is geen sprake van een schijnhuwelijk. Ik heb een vaste baan, het leeftijdsverschil tussen ons beiden is niet groot, & ik ken haar ruim 7 jaar). Is het raadzaam nu al met de procedure te starten, of te wachten totdat ons huwelijk daadwerkelijk erkend is voor de Nederlandse wet.
het maakt niet uit in :nederlandsevlag: of je nu 1  maand of 7 jaar bij elkaar/getrouwd(is het zelfde in   :nederlandsevlag:) bent,ze moet de hele inburgering volgen,dat had je beter al kunnen doen voor je ging trouwen .dus zo snel mogelijk de procedure opstarten,en zorg dat alles klop op de documenten(namen,geboortedata enz) en laat NIETS door  fiksers doen anders wordt het lang  :floet: of je kan
proberen de belgie-route te volgen,daar weet"" fail-over"" veel van  :atyourservice: