Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Dating met een filipina...

Gestart door Marcbrabant, zaterdag 28 december 2013, 21:42:04

Vorige topic - Volgende topic

dexter1969

Citaat van: Baron op zaterdag  4 januari 2014, 00:13:53
:hoedjeaf:

Dat met die gratis actie kan best kloppen. Er is een actie van gratis bellen. Of daar ook internet bij zit weet ik niet. Zag het in het nieuws en hoorde het ook van dames uit de hoereca die van daar zijn (Leyte en Samar).

Eventueel een kind? Is ze 32? Zou het vreemd vinden als ze NIET een kind heeft. Kunnen er best 2 zijn, of 3, of ..... haha  :lachen:

Tja, en dat men naar geld vraagt, en altijd zal blijven vragen, moet je gewoon als feit accepteren. Belangrijker is om NU een tactiek daarin te bedenken. Zeg dat je een bepaald bedrag kan steunen maar niet meer dat je ook niet veel hebt. Want de sky is natuurlijk de limit. Eerst gaat het om voedsel kopen, straks blijkt ze kinderen te hebben en zouden die eigenlijk naar de private school te willen enz enz. Opa, oma, broer en zus. Broer eenmalig tricycle, kan die voor zich zelf zorgen enz enz.. Kun je wat missen, en je wilt wat geven dan doe inderdaad 100 of zo euro. Maandelijkse ondersteuning niet te gek maken: ze zullen altijd om meer vragen, eenmalig iets extra, een probleem emz. dus ga ervan uit dat je de helft per maand geeft van wat je wil geven, en de rest voor al die onvoorziene dingen reserveert. Schooluniform, excamengeld, Medicin, enz. enz. Hebben wij forumleden (tesamen) al minstens 100.000 maal meegemaakt
Wil je iets doen, wil je verder, is mijn raad: ga er heen. Kunt altijd afspreken met haar in Manila of zo. Retour Leyte -  Manila kost 3000 peso (50 euro)
Bevalt dat kontakt dan kan je altijd nog ooit naar Leyte.. Maar waar moet je in Godsnaam daar verblijven? Een verwoest squatter area?
Huur wat in een leuke omgeving, bv bij mij,in het toeristencentrum, en verblijf eens minimaal een week of 3-4 samen. Dan leer je je toch al een stuk beter kennen. Als je 3 weken of meer continue samen bent leer je toch wel iemand een flink stuk beter kennen. Meld je maar als je interesse hebt, kan je helpen een goede verblijfplaats te vinden, van christelijk sober pension tot een leuk eigen appartement.
Wat het kind betreft, antwoord op haar vraag! En zeg dat je waardeert als ze de volle waarheid zegt, dat dat belangrijk is in je relatie. Dat ze nu voor eens en altijd ermee op de proppenn moet komen. En dat je graag hun foto´s wilt zien.


Misschien heeft ze wel 10 kinderen. :floet: Dat afspreken in Manila , daar had ik nog niet aan gedacht, geen slecht idee.

Ik heb haar wel degelijk gevraagd of ze nu kinderen had of niet, ze zei van niet en als ze daar over gelogen heeft zal ze over veel andere dingen ook wel liegen vrees ik. Dan is het bye bye forever natuurlijk .

Ronny55

Rustig maar , liegen hier is als belatingsontduiking in :belgiesmiley: de nationale sport. Mss eens nagaan of er bij uw chatsessie's ook van uwe kant geen klein leugentje tussen zit  :floet:  :lachen: . Feit is als het dan ernstiger wordt moet je wel niet verder op een leugen gaan bouwen, dan moeten de billen bloot.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

dexter1969

Iedereen liegt al wel eens zeker :biggrinn: maar als ik kinderen moest hebben zou ik daar niet over liegen.

Adik

Aan het advies van baron zou ik nog toe willen voegen dat haar omgeving verwachtingen heeft om bij de dragen aan het welzijn van de familie/ ouders. Als eenmaal bekend raakt dat ze dan nog heeft aangeknoopt met een westerling, dan moet je als westerling stevig in je schoenen staan om niet tot in lengte van dagen de gehele familie dient te onderhouden.

Mijn verhaal: jaren terug (dacht dat het 2006 was) ben ik met een filipijnse in contact gekomen, en daarna al snel heel veel meer leren kennen waaronder ook een aantal beroepschatters. Dit is allemaal weinig duurzaam contact gebleven behalve met 1. Deze meid komt ook uit Leyte, en is wisselend zo nu en dan ook tijdelijk beroepschatter is (o.a. om de medische hulp voor haar vader te bekostigen) en dan weer een poos hulp bij een van haar familieleden met hun kleinschalige (agrarische) bedrijvigheid. Ondanks dat bij haar vele malen de financiele nood erg hoog moet zijn geweest heeft ze me nog nooit geld gevraagd. Ik heb wel uit eigen initiatief geld overgemaakt. Soms al een paar maanden na elkaar, dan weer kwartalen achter elkaar tot ruim een jaar niet.

Let wel, ik zou dit contact willen omschrijven als een intieme vriendschap en niet een relatie.
Een relatie is het wellicht wel bijna geweest ware het niet dat mijn leven lang onstabiel is geweest, en toentertijd de mogelijkheden om als referentie te dienen zodat ze in aanmerking zou komen voor een verblijfsvergunning was nihil. Dit heeft me er ook lang van weerhouden om het vliegtuig in te stappen want ik had voor mijn gevoel weinig te bieden. Daarnaast heb ik behoorlijk wat domme dingen gedaan in mijn leven waardoor ik het financieel bij tijd en wijlen ook niet al te makkelijk heb gehad.

In 1 van de eerste gesprekken met haar kwam "beloftes" al aan bod en gaf ze duidelijk aan niet teleurgesteld te willen worden en dus ook verre van beloftes van anderen te willen blijven. Zelf heb ik door mijn jeugd een klein persoonlijk trauma overgehouden van mensen die je eerst dingen geven, en vervolgens allerlei gunsten (lees gerust misbruik van je willen maken) terug verwachten.
Toen ik haar voor de eerste keer, al vrij vlot uit mezelf, wat gegevens vroeg zodat ik een klein bedrag kon overmaken (zodat ze een kuur tegen haar kortademigheid kon kopen) voelde ze zich er ongemakkelijk bij. De paar avonden die ik met haar aan het chatten was in wat weekenden hadden me al genoeg drankrekeningen bespaard dat het makkelijk te missen was EN het gaf mij een goed gevoel dat ik iets voor d'r kon betekenen.  

De kracht van onze intieme vriendschap is denk ik dat het zonder verplichtingen is gebleven. Dat houdt een bepaalde rationele afstand in stand, en heeft de tijd gegeven om onderling vertrouwen te laten groeien zonder dat je er naief van wordt. Als door oprechte interesse in de ander duidelijk wordt dat iemand wel wat hulp kan gebruiken (of dat nu een luisterend oor is of geld of wat dan ook is maakt niet uit) dan kunnen we er van op aan dat binnen zijn of haar mogelijkheden wordt getracht om de ander te helpen. Geld kan als detail een rol spelen, maar het kan beter maar niet de essentie of een voorname samenhang in een verhouding/ vriendschap worden!

Onze vriendschap is me heel dierbaar. Ondanks dat we zo verschillende achtergronden en afkomst hebben voert "gelijkwaardigheid" de boventoon en niet geldkwesties of andere dingen in een frequentie voorbij komen die het evenwicht doen zoek raken. En zo kan het je dus gebeuren dat iemand die je in al die jaren nog nooit in het echt hebt ontmoet je minstens zo lief is als de familieleden die er in voor- en tegenspoed altijd voor je zijn geweest en gebleven.  :thankyoufw5:








 

Adik

Citaat van: dexter1969 op zaterdag  4 januari 2014, 03:17:24
Iedereen liegt al wel eens zeker :biggrinn: maar als ik kinderen moest hebben zou ik daar niet over liegen.

Als ze een beroepschatter blijkt te zijn heeft ze gewoon haar rol met verve gespeeld. Maar als jij geen kinderen hebt, dan kan ze ook hebben willen voorkomen de indruk te wekken dat ze op zoek is naar financien voor haar kind, maar gewoon een vrouw is die net als elke vrouw dr prins op het witte paard hoopt te treffen. Ik denk dat je iemand beter moet leren kennen voordat je kunt bepalen of iemand je in valse sprookjes heeft willen doen laten geloven, of dat je een glimp van de persoon achter de beroepschatter hebt kunnen aanschouwen. En dan nog, alsof jij niet ergens "what's in it for me" hebt gedacht toen je met haar in contact kwam? Iets begeren lijkt me vrij menselijk ;)

Misschien is ze een hartstikke foute troel, zou kunnen. Maar daar waar het oordeel begint eindigd de waarneming. Wees niet al te judgemental. Doe je m.i. jezelf te kort mee. Vrouwen zijn sowieso al anders wezens die heel anders in het leven staan dan mannen, dan heb je ook nog culturele verschillen, en de omstandigheid dat je op afstand alleen maar aannames aan elkaar kunt rijmen. 

Amice

Ach wat is een foute troel?

Het is een deel van hun cultuur om zich arm voor te doen om zodoende geld te verdienen, tja dat kan ook n beroep zijn,maar het is niet eens echt filippijns want surinamers doen dat bv. ook,zelfs in   :nederlandsevlag:

Maar of ze nu op welke manier dan ook geld verdienen, hoeft niet perse een reden te zijn er geen vriendschap mee te hebben.

Ik ken er ook zo een die beroepsmatig de benen wijd gooit maar ik ken dr al 10 jaar,ben er nooit mee naar bed geweest, maar is toch n goede vriendin die welliswaar komt en gaat zoals het uitkomt maar het contact is er nog steeds. Geld is nooit een issue geweest, heeft ze nooit naar gevraagd maar betaalde bv wel  mijn drank als we ergens heen gingen, dat ging over en weer.

Overigens woont ze nu al 4 jaar in cambodia met n engelse teacher en heeft 2 kinderen maar belt nog geregeld.

Een  :nederlandsevlag: vriend van me heeft al 8 jaar een relatie met een getrouwde filipina met 3 kinderen( de man is uiteraard weer eens spoorloos) en ze hoppen dan ook al 8 jaar op en neer dan hij hier of zij daar, haar visum is nog nooit geweigerd. Het is maar net wat je van een relatie wilt maken, denk ik.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Voorbeelden squatter areas............

.


dexter1969


Cosyns Guy

Citaat van: Baron op zaterdag  4 januari 2014, 00:13:53
:hoedjeaf:

Dat met die gratis actie kan best kloppen. Er is een actie van gratis bellen. Of daar ook internet bij zit weet ik niet. Zag het in het nieuws en hoorde het ook van dames uit de hoereca die van daar zijn (Leyte en Samar).

Eventueel een kind? Is ze 32? Zou het vreemd vinden als ze NIET een kind heeft. Kunnen er best 2 zijn, of 3, of ..... haha  :lachen:

Tja, en dat men naar geld vraagt, en altijd zal blijven vragen, moet je gewoon als feit accepteren. Belangrijker is om NU een tactiek daarin te bedenken. Zeg dat je een bepaald bedrag kan steunen maar niet meer dat je ook niet veel hebt. Want de sky is natuurlijk de limit. Eerst gaat het om voedsel kopen, straks blijkt ze kinderen te hebben en zouden die eigenlijk naar de private school te willen enz enz. Opa, oma, broer en zus. Broer eenmalig tricycle, kan die voor zich zelf zorgen enz enz.. Kun je wat missen, en je wilt wat geven dan doe inderdaad 100 of zo euro. Maandelijkse ondersteuning niet te gek maken: ze zullen altijd om meer vragen, eenmalig iets extra, een probleem emz. dus ga ervan uit dat je de helft per maand geeft van wat je wil geven, en de rest voor al die onvoorziene dingen reserveert. Schooluniform, excamengeld, Medicin, enz. enz. Hebben wij forumleden (tesamen) al minstens 100.000 maal meegemaakt
Wil je iets doen, wil je verder, is mijn raad: ga er heen. Kunt altijd afspreken met haar in Manila of zo. Retour Leyte -  Manila kost 3000 peso (50 euro)
Bevalt dat kontakt dan kan je altijd nog ooit naar Leyte.. Maar waar moet je in Godsnaam daar verblijven? Een verwoest squatter area?
Huur wat in een leuke omgeving, bv bij mij,in het toeristencentrum, en verblijf eens minimaal een week of 3-4 samen. Dan leer je je toch al een stuk beter kennen. Als je 3 weken of meer continue samen bent leer je toch wel iemand een flink stuk beter kennen. Meld je maar als je interesse hebt, kan je helpen een goede verblijfplaats te vinden, van christelijk sober pension tot een leuk eigen appartement.
Wat het kind betreft, antwoord op haar vraag! En zeg dat je waardeert als ze de volle waarheid zegt, dat dat belangrijk is in je relatie. Dat ze nu voor eens en altijd ermee op de proppenn moet komen. En dat je graag hun foto´s wilt zien.


Wat is er zo vreemd aan mocht ze nog geen kind hebben op haar leeftijd ? Kan zonder probleem misschien wel 10 vrouwen uit mijn vrouw haar kennissen en ex collegas kring noemen die een stuk de 32 jaar gepasseerd zijn en nog steeds kinderloos zijn en in de meeste gevallen ongehuwd ook.

Amice

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag  4 januari 2014, 19:23:38
Citaat van: Baron op zaterdag  4 januari 2014, 00:13:53
:hoedjeaf:

Dat met die gratis actie kan best kloppen. Er is een actie van gratis bellen. Of daar ook internet bij zit weet ik niet. Zag het in het nieuws en hoorde het ook van dames uit de hoereca die van daar zijn (Leyte en Samar).

Eventueel een kind? Is ze 32? Zou het vreemd vinden als ze NIET een kind heeft. Kunnen er best 2 zijn, of 3, of ..... haha  :lachen:

Tja, en dat men naar geld vraagt, en altijd zal blijven vragen, moet je gewoon als feit accepteren. Belangrijker is om NU een tactiek daarin te bedenken. Zeg dat je een bepaald bedrag kan steunen maar niet meer dat je ook niet veel hebt. Want de sky is natuurlijk de limit. Eerst gaat het om voedsel kopen, straks blijkt ze kinderen te hebben en zouden die eigenlijk naar de private school te willen enz enz. Opa, oma, broer en zus. Broer eenmalig tricycle, kan die voor zich zelf zorgen enz enz.. Kun je wat missen, en je wilt wat geven dan doe inderdaad 100 of zo euro. Maandelijkse ondersteuning niet te gek maken: ze zullen altijd om meer vragen, eenmalig iets extra, een probleem emz. dus ga ervan uit dat je de helft per maand geeft van wat je wil geven, en de rest voor al die onvoorziene dingen reserveert. Schooluniform, excamengeld, Medicin, enz. enz. Hebben wij forumleden (tesamen) al minstens 100.000 maal meegemaakt
Wil je iets doen, wil je verder, is mijn raad: ga er heen. Kunt altijd afspreken met haar in Manila of zo. Retour Leyte -  Manila kost 3000 peso (50 euro)
Bevalt dat kontakt dan kan je altijd nog ooit naar Leyte.. Maar waar moet je in Godsnaam daar verblijven? Een verwoest squatter area?
Huur wat in een leuke omgeving, bv bij mij,in het toeristencentrum, en verblijf eens minimaal een week of 3-4 samen. Dan leer je je toch al een stuk beter kennen. Als je 3 weken of meer continue samen bent leer je toch wel iemand een flink stuk beter kennen. Meld je maar als je interesse hebt, kan je helpen een goede verblijfplaats te vinden, van christelijk sober pension tot een leuk eigen appartement.
Wat het kind betreft, antwoord op haar vraag! En zeg dat je waardeert als ze de volle waarheid zegt, dat dat belangrijk is in je relatie. Dat ze nu voor eens en altijd ermee op de proppenn moet komen. En dat je graag hun foto´s wilt zien.


Wat is er zo vreemd aan mocht ze nog geen kind hebben op haar leeftijd ? Kan zonder probleem misschien wel 10 vrouwen uit mijn vrouw haar kennissen en ex collegas kring noemen die een stuk de 32 jaar gepasseerd zijn en nog steeds kinderloos zijn en in de meeste gevallen ongehuwd ook.

Qua manila zal de baron idd gelijk krijgen want daar wordt geen vrouw ongemoeid gelaten en zeker als ze pas uit de provincie naar de stad afreizen, ik geef ze maximaal 3 maanden en dan zijn ze ten prooi gevallen.
Maar de phils is uiteraard groter en dan idd zie je velen kinderloos en ongehuwd. Opvallend daarbij is dat het vaak vrouwen zijn die als teacher werken of een overheidsfunktie bekleden.

Edoch ook nurses, die wellicht door opleiding van de hoed en de rand weten en welliswaar sexueel actief zijn maar zwangerschappen weten te voorkomen.

Dat soort vrouwen hebben vaak een passie voor hun beroep. :thumb:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent