Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchthavens

Gestart door opinie, zaterdag 2 februari 2013, 01:46:52

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Ik maak maar even een topic aan over luchthavens. Ik meen dat er nog geen specifiek topic over luchthavens bestaat.

Frankfurt, Duitsland

Toiletten goed onderhouden en zuiver
Gratis Wifi via T-Mobile
Rokerruimtes
Redelijke zetels in transfer

Incheon, Zuid-Korea

Toiletten zeer goed onderhouden en zuiver
Waterfonteintjes
Gratis Wifi via diverse netwerken :thumb:
Geen verbinding via mobiele telefoon :negatief:
Rokerruimtes
Goede zetels in transfer met de mogelijkheid om dwars erover te slapen
Laadpalen met 220 Volt en USB stekkersen TV in transfer
Aanvaardbare prijzen voor eten (29.000 Won +20 euro voor 3 personen, middagmaal inclusief drank)
Duty Free aanvaard: US$, â,¬uro, Chinese Reminba, Japanse Yen en natuurlijk Zuid-Koreaanse Won

Mactan Cebu, Filippijnen

Toiletten min of meer onderhouden
Wifi via diverse netwerken maar zonder internettoegang  :ikkeniebegrijp:  :negatief:
Rokerruimte met verplichte consumptie
Wachtruimte: domestic is het koud  :crazy:, international valt mee
Eten: zelfde prijs tot duurder dan Incheon
Plafond aan international gate 2 bijna rot door waterinsijpeling of lekke leidingen

Silay-Bacolod, Filippijnen

Gebouw amper 5 jaar in gebruik
Toiletten NIET onderhouden:
  • beneden aan de check-in is de spiegel 50% door het vocht vernield, de WC loopt over, de kranen staan los,  :negatief:  :negatief:  :negatief:
Wifi via diverse netwerken maar zonder internettoegang  :ikkeniebegrijp:  :negatief:
Rokerruimte met verplichte consumptie, het is een koffiebar met prijzen van PhP 125 à 150
Wachtruimte: de banken kraken langs alle kanten, 3 vluchten via 1 gate terwijl de 3 andere gates spinnewebben verzamelen.
Foto's van bezienswaardigheden rondom Silay in de vertrekhal  :ikkeniebegrijp: Better late then never?
Wel jammer dat de foto van "German ancestral house" duidelijk toont dat er geen onderhoud aan het dak was want aan de rand ervan hangen de stukken te bengelen.

Samenvatting

Incheon heeft via SKYTRAX de prijs voor beste luchthaven gehaald. Volgens mij een verdiende prijs.
Het maakt de stap richting Cebu of Silay wel zwaarder om te slikken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

vvjoris

Aanvulling bij vorige

Mactan, Cebu

Rokerruimte met schandalig dure verplichte consumptie

Nog niet aan bod gekomen

Chek Lap Kok, Hong Kong

http://www.hongkongairport.com/eng/index.html
Toiletten zeer goed onderhouden en zuiver
Gratis Wifi via airport netwerk
Probleemloze verbinding via mobiele telefoon
Rokerruimtes in transitzone, arrivals en departures zone buiten roken
Aanvaardbare prijzen voor eten (ook een Burger King)
Zeer goede openbaar vervoerverbinding met de stad. (Octopus ... daar kunnen zowel 'de lijn' als de 'uitgevers' van de ov chiplaart iets van leren)

Changi, Singapore

http://www.changiairport.com/
Toiletten zeer goed onderhouden en zuiver
Gratis Wifi via airport netwerk
Probleemloze verbinding via mobiele telefoon
Rokerruimtes in transitzone, arrivals en departures zone buiten roken
Aanvaardbare prijzen voor eten en drinken
Unlimited shopping mogelijkheden (de transit zone is net een mall)
Transitzone 100 % met vasttapijt
Hel vriendelijk personeel
Zeer goede openbaar vervoerverbinding met dr stad.

NAIA, Manila

Een nachtmerrie

Voorkeur voor zowel HKG als SIN om in CEB en omstreken te geraken, zodat NAIA kan vermeden worden
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

opinie

Londen, Heathrow

Slechte aanduiding naar de gates.\, bovenaan de trap voor richting gate 44
Verdeling van de terminal, dus een busrit hoort erbij.
Food square staat in de weg om van het infobord naar gate 44 te gaan. (Incheon is een T-vorm met een rechte inrichting)
Rokers hebben pech want je moest naar buiten volgens de informatie die ik vernam en dus meer dan 3 uur tijd hebben.

Doha, Qatar

Al een tijdje terug.
Geen mogelijkheid om te rusten op de stoelen omwille van de leuningen tussenin. Wel is er een rustruimte maar te weinig plaatsen.
Roken: geen idee
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: vvjoris op zaterdag  2 februari 2013, 09:45:16

NAIA, Manila

Een nachtmerrie

Airports: It's more fun in the Philippines!
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Schiphol Amsterdam.

- Goede aanduiding naar de gates.
- Roken voor de paspoortcontrole

Roken is in de publiek toegankelijke gebieden voor de paspoortcontrole niet toegestaan.

Buiten het terminalgebouw is roken toegestaan in de daarvoor aangewezen rookzones. Deze zijn herkenbaar aan de witte stippellijn en de asbakken. Op diverse locaties op het Jan Delleartplein (buiten voor Schiphol Plaza) en op Vertrekniveau zijn rookzones aangebracht.

Een uitzondering op de regel vormen de randwegen en de platforms. Hier mag uit veiligheidsoverwegingen in het geheel niet gerookt worden."

Roken na de paspoortcontrole

Roken is na de paspoortcontrole niet toegestaan, behalve in de daarvoor aangewezen ruimtes, meestal bij horecagelegenheden. Deze afgesloten rookruimtes beschikken over een afzuiginstallatie naar buiten. Middels bebording in de lounges wordt aangegeven waar de dichtstbijzijnde rookruimte (smoking area) te vinden is.

- Eten en drinken : Er zijn tal van koffiebars en foodcourts.
- verzorgde sanitaire voorzieningen.
- Uitgebreide schopping mogelijkheden.
- Openbaar vervoer : Trein binnenland

Met de trein reist u gemakkelijk van en naar Schiphol. De perrons liggen pal onder de luchthaven.

Trein buitenland

Vanaf Schiphol kunt u met de trein naar internationale bestemmingen reizen.

Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op zaterdag  2 februari 2013, 13:57:35
Schiphol Amsterdam.



Trein buitenland

Vanaf Schiphol kunt u met de trein naar internationale bestemmingen reizen.



Vooral met de FYRA geniet u van een uitstekende dienstverlening  :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

(maar even ernstig: Schiphol is er enorm op vooruitgegaan sedert een jaar of 3 - 4 geleden)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Bulldozer

Ik heb anders best goede ervaring met naia 1. 5minuten wachten met inchecken, 1wachtende voor mij bij de immigratie, geen wachtrij voor bagage controle en overal in de terminal free wifi met internet van globe zonder tijdslimiet. Was vanmorgen om 11:00.

mike-bel

Citaat van: Rich op zaterdag  2 februari 2013, 13:57:35
Schiphol Amsterdam.

- Goede aanduiding naar de gates.
- Roken voor de paspoortcontrole

Roken is in de publiek toegankelijke gebieden voor de paspoortcontrole niet toegestaan.

Buiten het terminalgebouw is roken toegestaan in de daarvoor aangewezen rookzones. Deze zijn herkenbaar aan de witte stippellijn en de asbakken. Op diverse locaties op het Jan Delleartplein (buiten voor Schiphol Plaza) en op Vertrekniveau zijn rookzones aangebracht.

Een uitzondering op de regel vormen de randwegen en de platforms. Hier mag uit veiligheidsoverwegingen in het geheel niet gerookt worden."

Roken na de paspoortcontrole
Roken is na de paspoortcontrole niet toegestaan, behalve in de daarvoor aangewezen ruimtes, meestal bij horecagelegenheden. Deze afgesloten rookruimtes beschikken over een afzuiginstallatie naar buiten. Middels bebording in de lounges wordt aangegeven waar de dichtstbijzijnde rookruimte (smoking area) te vinden is.
- Eten en drinken : Er zijn tal van koffiebars en foodcourts.
- verzorgde sanitaire voorzieningen.
- Uitgebreide schopping mogelijkheden.
- Openbaar vervoer : Trein binnenland
Met de trein reist u gemakkelijk van en naar Schiphol. De perrons liggen pal onder de luchthaven.
Trein buitenland
Vanaf Schiphol kunt u met de trein naar internationale bestemmingen reizen.


hoe roken je leven kan beheersen  :crazy:

Rich

Bacolod-Silay Airport

Mooi en modern luchthaventje.

-Verzorgde toiletten.
-Coffeeshop met goeie koffie  :applaus: :thumb:
- Eetmogelijkheden maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.
- Rommellige bagagecheck, en de ruimte is te klein.  :negatief:
- smokingroom.
- Nette wachtruimtes  :thumb:

Als ik een cijfer zou geven dan is het 8/10
Rich de Nederbelg.

Rich

Masbate airport ( Philippines)

- Zeer kleine luchthaven met oude toiletten, en vrijwel geen eetmogelijkheden ( je kan na inchecken terug naar buiten gaan om iets te eten in zo'n straatkraampje)
- Om te roken ga je gewoon terug naar buiten.
- Voornamelijk vluchten met Zest-air.
- Bij aankomst,....je bagage zelf van de kar halen. Opletten dus, want er was vrijwel geen controle bij de uitgang.

Deze luchthaven is typisch filippijns en heeft wel iets.

6/10




Rich de Nederbelg.