Vliegticket-visumtroubles in paradise.

Gestart door melanie168743, dinsdag 18 mei 2010, 14:22:51

Vorige topic - Volgende topic

melanie168743

Bedankt voor alle responsies ;)
Ik denk dat we gewoon ons vast heen en terugticket gaan kopen bij KLM, en voor de zekerheid een enkeltje het land uit, binnen die eerste 59 dagen !
En weet er iemand mss of je bij je visumaanvraag voor die 59 dagen gewoon een retourvlucht moet kunnen aantonen (die dus 30 dagen na het vervallen van het visum pas is) of zou dit enkeltje naar malaysia ook volstaan? Of wordt daar niet naar gevraagd?
Ik stuur jullie een kaartje als ik er geraak ;)

Amice

Bureau of immigration verlangt geen uitreis ticket voor verlenging van het visum,aangezien men tot 16 maanden mag verlengen, dus ook na de door jou genoemde 59 dagen kun je weer verlengen met de volgende 59 dagen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Ik weet niet of ik met mijn vraag op het juiste topic zit, doch.. het sluit er zo nauw mogelijk bij aan denk ik..

Welnu : mijn vriendin komt dus maandag a.s. naar België voor een bezoek van 3 weken. Visa, ticket, verzekering allemaal geregeld.

Ze laat wel een moeder en dochter achter en ook nog een familielid dat gedurende die periode voor haar moeder gaat zorgen.

Voor de komende kerstdagen (en .. die periode verjaart ook haar dochter) laat zij hen natuurlijk niet zonder geld achter.

Dit betekent dat zijzelf echter quasi zonder geld moet vertrekken.

Nu vreest ze dat ze bij de check-in , of immigration zal gevraagd worden naar "show money", als bewijs dat ze effectief "geldelijk" in

staat  is om te reizen.

Voor alle veiligheid neemt ze ook mijn "verbintenis tot tenlasteneming" mee, zodat ze kan aantonen dat er ter plaatse iemand zal

zorgen voor haar.


Heeft iemand hiermee ervaring, of dat inderdaad zo is, of die kans bestaat ?

pvgossum

normaal niet, ik ken verschillende studenten die met zeer weinig geld vertrokken zijn, toch zeker als je weet dat ze voor 2 jaar naar belgie kwamen

u vriendin dient wel 750 peso terminal fee te betalen en als je ongerust bent zend haar een beetje geld

opinie

En een travel fee van 1650 (bedrag kan verschillen)
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ladgar

Buiten de terminal fee van 750 php kan ze ook 1620 php departure tax moeten betalen.
Voor het binnenkomen van het Schengen-gebied kan de grenspolitie ook bewijzen van voldoende middelen van bestaan vragen , dit kan vervangen worden door de tenlansteneming , als ge ze gaat ophalen kunt ge haar , uw gsm nummer geven , eventueel kan de grenspolitie u hiermee opbellen.
De filippijnse immigration officers zijn tegenwoordig toch ook wat strenger , en schijnen te jagen op human trafficing. Of daarvoor iets speciaal moet gedaan worden weet ik niet.

Fonzie3300

Ik  ben in november naar hier gekomen met een enkele reis ticket van Ethiad en een visum van 59 dagen. Ik moest aan Ethiad WEL een "verlaat de Filippijnen" binnen de 59 dagen ticket tonen of ik kwam hun vlucht niet op. Ik was hierop voorzien en had een zeer goedkoop Cebu Pacific ticket van Cebu naar Hongkong bij me dat ik niet ga gebruiken natuurlijk.

Ik moest dit ticket OOK tonen aan de immigratiebeamte bij het binnenkomen van de Fils dus ga er niet van uit dat je zomaar zonder retour- of "verlaat de Fil naar andere bestemming" ticket naar hier kan komen tegenwoordig.

Fons