Flying Blue en andere Evergreens (Airmiles)

Gestart door O.B.Bommel, zaterdag 8 januari 2011, 07:34:03

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Op het gevaar af een dubbele discussie te krijgen, Bommel had er ven de pest in en schreef het volgende van zich af:

"Ik zou trouwens wel merkentrouw willen zijn, maar het wordt me daarin niet makkelijk gemaakt, er is geen enkele luchtvaartmaatschappij die mij nu eens van al (dat zijn er overigens tegenwoordig niet zoveel meer) mijn bestemmingen "economisch" kan bedienen, Dus sinds gisteren baal ik van dat "membership-airmiles-systeem". Vlieg je een paar keer met KLM, wordt je lekker gemaakt met een dooie mus (want ivory is nada-niks) en na een jaar bestelen ze je weer van je miles. Als een bank dat doet (en dat doen ze in PH) dan vinden wij dat diefstal. Sterker nog, als een maatschappij zijn dure pasjeshouders sterk bevoordeelt kan dat ten koste gaan van de anderen.

.........

En als het dan weer KLM wordt staat mijn ivory weer op "nul". Mijn EVA-Evergreen Pas staat inmiddels ook weer op nul.
Maar dit is een statement-topic, dus de discussie past meer in een ander topic. Ik zal een topic "Flying Blue en andere Evergreens" openen".

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

xav

bij etihad loopt het wel degelijk lekker moet ik zeggen... na 2 vluchten ga je al een stap hoger... kun je gebruik maken van lounge, 10 kg extra bagage allowance en 25% meer airmiles in economy...

nog een 3 tal vluchten en kan ik een gratis vlucht boeken (taxen wel te betalen)...

ben es benieuwd of de service beter zal zijn als ik mijn silver pass toon  :lachen:

Phille

Citaat van: xav op zaterdag  8 januari 2011, 07:40:54
bij etihad loopt het wel degelijk lekker moet ik zeggen... na 2 vluchten ga je al een stap hoger... kun je gebruik maken van lounge, 10 kg extra bagage allowance en 25% meer airmiles in economy...

nog een 3 tal vluchten en kan ik een gratis vlucht boeken (taxen wel te betalen)...

ben es benieuwd of de service beter zal zijn als ik mijn silver pass toon  :lachen:

Inderdaad Xav het frequent flyer programma bij Etihad is idd veel beter. Op de vlucht zelf zal je niet veel verschil merken of je nu Silver status hebt of niet.

Maar de lounge access op zich is al de moeite waard  :jajaja:, in Adu Dhabi althans, in Manila is het maar niks, in Brussel ook niet trouwens.

Na mijn vlucht die ik volgende week heb zou ik het Gold status moeten hebben, ben eens benieuwd wat dan het verschil is.

In elk geval, KLM kan er een puntje aan zuigen.

O.B.Bommel

Volgende keer eens uitzoeken of dat het oplevert. Bij Etihad vervallen ze ook, weliswaar na 3 jaar, dus na even veel gevlogen te hebben ben je als "gold-member" ook bedankt. Start again friend, vriendschap met een luchtvaartmaatschappij kent dus een beperkte houdbaarheid. Zaventem is voor mij moeilijk, ik ben afhankelijk van de trein, want ondanks de bereidheid van vrienden om mij eventueel weg te brengen moeten ze wel kunnen zonder al te veel kunst-en-vliegwerk. Maar ik ga maar 1x per 14 maanden langdurig (en dat maakt ook vaak wat uit) naar de PH, dan heb ik verder nog een paar vluchten ergens anders naartoe, maar dat kan dan weer niet met Etihad. Zo had ik de laatste 2 jaar US (AIR Berlin), Portugal (TAP), en Griekenland (Transavia Charter), US kan via UK met Etihad, maar dan beperkt in bestemming. Daarvan hadden er 2 wel met KLM gekund, KLM stevig geprijsd of ongunstig met overstap.

Dus al te veel haleluja over een bepaalde luchtvaartmaatschappij bekijk ik met enige scepsis, het moet toevallig uitkomen. Misschien in het verleden al te veel met die maatschappijen meegemaakt. Soms zijn het net verzekeringsmaatschappijen, ik kan er geen boek maar een paar artikelen over volmaken, maar die belevenissen zijn gedateerd (1990, 1997 en 1998 staan me nu nog bij, ja ik heb mijn statistieken op orde) en hebben niks met PH te maken.
Maar misschien komt Ehihad volgend jaar wel precies in het straatje, mijn vrouw wil nog een keer een stopover maken in Abu Dhabi waar ze een aantal jaren als OFW heeft gewerkt, tja, dan zou het zomaar kunnen.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

disnoke

Tot voor een jaar was klm voor mij ideaal, toen hebben ze het aangepast en idd is het heel moeilijk om nog iets met die flying blue te doen, met dezelfde vluchten val ik terug van gold naar ivory of met wat geluk silver en duurt het enorm lang om ooit een gratis vlucht te krijgen.

Momenteel hoop ik dat ze nog even op manila blijven vliegen zodat ik binnen een paar maand het grootste deel kan opgebruiken, daarna zal ik meer dan waarschijnlijk overstappen naar Ethiad, juist wegens die service.

Het enige grote verschil is dat ze bij Ethiad vervallen na 3 jaar terwijl ze bij klm geldig blijven zolang je binnen een bepaalde periode een betalende vlucht hebt.

Er moet wel een verschil gemaakt worden tussen level miles wat je status van ivory, silver of gold bepaald en de award miles, wat je het jaar daarvoor gevlogen hebt telt hiervoor, heb je al 10 jaar gold maar één jaar vlieg je niets dan ben je terug naar af.

Loungeacces in BRU hoeft voor mij niet echt omdat ik dan nog maar juist vertrokken ben en die van KLM stelt ook zo veel niet voor, hetzelfde in Manilla, enkel AMS is echt een lounge dus bij Ethiad verwacht ik het zelfde.

Trouwens in Manilla betaal ik steeds voor een lounge ook al heb ik de andere gratis, dacht 450 of 550 peso en je kunt er rustig nog iets roken en een koffie gebruiken

xav

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zaterdag  8 januari 2011, 09:11:45
Volgende keer eens uitzoeken of dat het oplevert. Bij Etihad vervallen ze ook, weliswaar na 3 jaar, dus na even veel gevlogen te hebben ben je als "gold-member" ook bedankt. Start again friend, vriendschap met een luchtvaartmaatschappij kent dus een beperkte houdbaarheid. Zaventem is voor mij moeilijk, ik ben afhankelijk van de trein, want ondanks de bereidheid van vrienden om mij eventueel weg te brengen moeten ze wel kunnen zonder al te veel kunst-en-vliegwerk. Maar ik ga maar 1x per 14 maanden langdurig (en dat maakt ook vaak wat uit) naar de PH, dan heb ik verder nog een paar vluchten ergens anders naartoe, maar dat kan dan weer niet met Etihad. Zo had ik de laatste 2 jaar US (AIR Berlin), Portugal (TAP), en Griekenland (Transavia Charter), US kan via UK met Etihad, maar dan beperkt in bestemming. Daarvan hadden er 2 wel met KLM gekund, KLM stevig geprijsd of ongunstig met overstap.

Dus al te veel haleluja over een bepaalde luchtvaartmaatschappij bekijk ik met enige scepsis, het moet toevallig uitkomen. Misschien in het verleden al te veel met die maatschappijen meegemaakt. Soms zijn het net verzekeringsmaatschappijen, ik kan er geen boek maar een paar artikelen over volmaken, maar die belevenissen zijn gedateerd (1990, 1997 en 1998 staan me nu nog bij, ja ik heb mijn statistieken op orde) en hebben niks met PH te maken.
Maar misschien komt Ehihad volgend jaar wel precies in het straatje, mijn vrouw wil nog een keer een stopover maken in Abu Dhabi waar ze een aantal jaren als OFW heeft gewerkt, tja, dan zou het zomaar kunnen.



als je maar eens om de 14 maanden vliegt is het idd moeilijk om iets op te bouwen..


Robert

Voor alle mensen die nog award miles van de KLM hebben en binnenkort naar Manilla zouden willen gaan.
Tussen 1/9 en 30/10 kan je voor 40000 miles een retour boeken.
Helaas kan ik zelf niet, anders had ik meteen mijn laatste miles eraan besteed, heb er ongeveer 40000.
Heb even alles gecheckt en kan inderdaad worden geboekt, even op de kalender kijken en vliegen maar.

Kano

Dat hele miles gedoe lijkt op het zegeltjes sparen. Uiteindelijk betalen toch de spaarders en de niet spaarders die miles. En wat niet wordt of kan worden gebruikt is kassa voor de onderneming.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

disnoke

Heb men miles grotendeels opgebruikt, 1 trip in economy vorig jaar in oktober en 1 trip in buisness in maart bij KLM, heb nog een 10 000 over maar die zullen wel vervallen want heb men eerste vlucht met Ethiad geboekt, 590 EURO is maar iets meer dan de "gratis" tickets want toen had ik voor ik denk 350 Euro tax.