Wat te regelen als Filippijnse vriendin maand naar Nederland wil komen?

Gestart door PHwaarde, zondag 3 juli 2011, 08:39:50

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Ik ben inmiddels 2x naar de Filippijnen geweest om mijn vriendin te bezoeken & kennis te maken met haar familie. Komend jaar zou ik haar graag kennis willen laten met mijn ouders  & dus vakantie vieren in Nederland. Wat dient er allemaal geregeld te worden in geval van maximaal verblijf van haar in Nederland van een maand? Welk soort visum/papierwerk etc. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen. Alvast bedankt.

boldy

jij moet garant staan voor haar . jij heb ziezo nodig  een loonstrookje zodat ze kunne zien dat je genoeg verdiend , je moet naar het gemeente huis om een papier te halen voor de uitnodiging van je vriendin (moet je in vullen en terug gaan naat gemeente huis om een stempel te krijgen. moet je wat voor betalen . )je moet voor haar een goede dekkende verzekering hebben. en een ticket met een retrour datum erop , jij moet dan alles opsturen naar je vriendin zodat zij dan naar de nederlandse ambassade gaat om een visum aan te vragen . ( als ik het goed heb hoef je nog geen definitief ticket en verzekering te hebben maar alleen een reservering ). zodra zei de goedkeuring krijgt van de ambassade dan moet ze met een geldig ticket en verzekering naar de ambassade gaan .
miss ben ik nog wat vergeten maar dan weet iemand aners het nog wel aan te vullen . suc6 ermee trouwens maar waarschijnlijk krijgt ze wel redelijk makkelijk een visum .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaatmiss ben ik nog wat vergeten

Heel wat zelfs en geeft ook nog verkeerde informatie.

Het zijn 3 loonstroken van de laatste 3 maanden en minimaal een jaar contract (365 dagen).

Belangrijkste wat niet vermeldt wordt is de terugkeer garantie.

Het staat u vrij om contact met me op te nemen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

ok sorry dan dat ik niet alle goede informatie gaf . die terug keer garantie houd volgens mij niet veel in , collega van mij heeft 1 keer zijn vrienndin ontmoet in thailand  ,ze heeft geen werk geen school geen kinderen dus niks om zeker te zijn dat ze terug zou gaan . zonder enige twijfel kreeg zij een visum voor 6 weken ,eenmaal hier heef hij haar visum verlengt naar 3 maanden . vzo simpel gaat dat
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

ga ff naar de site van de IND daar staat alles zeer duidelijk vermeld , er is namelijk wat veranderd , het is een stukje makelijker geworden.

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

PHwaarde

 :thankyoufw5: Daar kan ik mee aan de slag.

Als ik het goed begrijp (& corrigeer me if not), dient m'n Filippijnse vriendin dus persoonlijk de volgende documenten bij de Nederlandse ambassade in Manilla te overleggen:
- Geldig reisdocument, bijvoorbeeld een paspoort
- Bewijsstukken ter onderbouwing van haar reisdoel > Een origineel door de referent (ik dus) in Nederland ingevuld formulier 'bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking (want ze gaat gedurende een maand bij mij verblijven & niet in een hotel). 
- Bewijsstukken die aantonen dat ze over voldoende geld beschikt voor het verblijf, doorreis en/of terugreis > â,¬34 per dag zal voor haar moeilijk worden...Ik zal dus stukken (zoals recente loonstrookjes, een kopie van mijn arbeidscontract en een kopie van mijn paspoort moeten aanleveren waaruit blijkt dat ikzelf in Nederland een voldoende en duurzaam inkomen heb.
- Twee pasfoto's
- Een kopie van het bewijs van een medische reisverzekering met een minimale dekking van â,¬ 30.000 (dient ze die verzekering zelf op de Filippijnen af te sluiten?)
- Een kopie van het reserveringsbewijs van de reis (ik kan toch niet een vliegticket boeken voordat ik zeker weten dat de aanvraag is goedgekeurd...hoe kan ik dan een kopie van een reserveringsbewijs aanleveren?)
- Documenten die de terugkeer naar de Filippijnen aannemelijk maken > ze woont echter thuis bij haar ouders (ze heeft dus geen eigendomsbewijs eigen woning en/of overige onroerende goederen), ook heeft ze momenteel geen werkgeversverklaring. Hoe kan ik dan terugkeer aannemelijk maken?

Tinulang_Manok

Citaat van: cagayanmelanie op zondag  3 juli 2011, 14:37:42
dient ze die verzekering zelf op de Filippijnen af te sluiten?
Een reisverzekering kun je in Europa voor haar afsluiten, bijvoorbeeld bij Elvia https://www.mondial-assistance.nl/

Citaat van: cagayanmelanie op zondag  3 juli 2011, 14:37:42
ik kan toch niet een vliegticket boeken voordat ik zeker weten dat de aanvraag is goedgekeurd...hoe kan ik dan een kopie van een reserveringsbewijs aanleveren?
Je kunt naar een reisbureau gaan en gaat daar een reis reserveren (dus niet boeken en ook niet betalen, hoewel misschien reserveringskosten  :ikkeniebegrijp: ) van die reservering maak je een kopie  :biggrinn:
Amare et sapere vix deo conceditur

Kano

@cagayanmelanie

Heeft je vriendin misschien een kind of volgt je vriendin misschien een studie op hoger niveau? Dat kan ook worden gebruikt als argument voor terugkeer.

Als je vriendin geen enkele zekerheid kan geven dat zij zal terugkeren, dan het er somber uit, want dan zal al snel het visum worden afgewezen wegens het vermoeden van vestigingsgevaar.

Als het visum wordt afgewezen kan zij bezwaar aantekenen. Bij zo'n bezwaarprocedure moet de ambassade bewijzen dat er sprake is van vestigingsgevaar. En dat is net zo lastig als bewijzen dat dat er niet is.

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

PHwaarde

@ Kano: Nee, ze heeft geen kinderen. Haar studie heeft ze reeds afgerond. Ze is bevoegd lerares. Ze heeft echter ontslag genomen bij haar voormalige werkgever (prive-school) omdat ze liever voor een public school werkt. Ze is nu zolang tutor voor kinderen van bovenmodaal verdienende gezinnen. Echter, daar heeft ze geen officieel arbeidscontract van.

Amice

Ze kan zich dan toch als zelfstandig tutor laten registreren bij haar barangay en desnoods Cityhall?

Met de verklaring van barangay /cityhall en de eventuele overeenkomsten/enrollments of verkochte lessen aan de leerlingen/ouders, heeft ze dan wel een verplichting aangegaan om tutorwerk te leveren na haar verblijf in nederland en daarmee een bewijs van terugkeer.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wiking

Ik zou ook graag mijn vriendin naar nederland willen laten komen. Echter heb ik geen jaarcontract. Wel een 3 maanden contract wat verlengd kan worden met nogmaals 3 maanden. Zal dit een groot probleem worden voor het aanvragen van een visa voor 3 maanden? Voor de overige eisen maak ik mij (nog) niet druk om.

MVG
Maarten H

josv

Maarten, groot of klein maakt niet uit. Je voldoet niet aan de eis. Je zou het kunnen proberen om het via 'n familie-lid te doen die wel 'n vaste aanstelling heeft. Zo doe ik het nu ook.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Je kunt de inkomenseis omzeilen door voldoende geld op haar bankrekening te zetten waardoor ze voldoet aan de â,¬ 34 per verblijfsdag, dit is het beste als het gepaard gaat met een hotel of andere toeristische accomodatie boeking, maar verblijf bij kennissen kan ook.

Nogthans is mijn ervaring dat het meestal vast loopt op de terugkeer garantie.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wiking

Citaat van: josv op dinsdag 25 oktober 2011, 08:56:36
Maarten, groot of klein maakt niet uit. Je voldoet niet aan de eis. Je zou het kunnen proberen om het via 'n familie-lid te doen die wel 'n vaste aanstelling heeft. Zo doe ik het nu ook.

Dus u bedoelt het arbeidscontract van een familiedlid hierbij betrekken? Alleen dit gedeelte of moet dan alles via dit familie-lid verlopen?

Mvg,

Maarten H