ook maar even mijn verhaal meegeven

Gestart door ExSerCo, zaterdag 22 november 2014, 05:32:43

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

In Nederland wel, partnerschap dezelfde rechten en plichten als bij een huwelijk.
Je hoeft niet getrouwd te zijn om je lief hier naar toe te halen.

Amice

Citaat van: ExSerCo op maandag 24 november 2014, 11:50:34
Ja, dat samenwonen is momenteel geen optie denk ik.
Daar zouden wij beiden mee akkoord gaan, dat wel.

Maar ik wil geen leven gaan leiden in de Filippijnen nu.
Dat kan niet financieel.
Ik ben te jong om hier alles op te geven.
Ik verdien mijn boterham als vastbenoemd ambtenaar, dat wel.
Maar ginder gaan wonen betekent  geen inkomen meer.

Dus, de hoofdvraag, zou ik haar eventueel in Belgiƫ kunnen krijgen op een legale manier?
En dan samenwonen hier.
Er zijn middelen voorhanden hier om haar ook een zekerheid te geven indien er met mij iets gebeurd, zonder getrouwd te zijn.

Maar haar hier krijgen......... dat is andere koek denk ik.
Zoals ik al eerder schreef' hoever zijn jullie bereid om voor elkaar te gaan'?

Zolang zij getrouwd is, is er geen optie om haar naar belgie te krijgen zelfs niet als aupair(als ze nog jong genoeg zou zijn) vanwege de kinderen en de EU route kun je  ook niet doen.
Dus het zal van jouw af moeten komen om je samen daar te settelen want ook in andere landen krijg je met hetzelfde imigratie problemen te maken, tenzij jullie een land kiezen waar zij geen visum voor nodig heeft, dan is er wellicht nog iets te regelen.

Maar hoe dan ook is samenwonen in de Phils een makkelijkere optie.

Overigens ken ik ook stellen die al jarenlang (zij zit in de zelfde situatie) een relatie hebben waar zowel hij als zij als tourist op en neer reizen en daardoor dus 4x3 maanden per jaar bij elkaar kunnen zijn. 2x3 maanden per jaar dat zij in  :nederlandsevlag: is en hij ook 2x3 maanden in  :smiley-philippines:

Dat is uiteraard een dure oplossing maar acceptabel omdat het de enige oplossing is.
Opmerkelijk in dat geval is dat er nog nooit een visum voor haar is geweigerd.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adik

Citaat van: ExSerCo op maandag 24 november 2014, 11:12:27

Ik heb inderdaad bij het lezen hier, al heel wat vragen die bij me oprijzen.
Ik wapen me tegen het feit dat ik zou kunnen 'in het zak gezet worden'.

Ik ben ondertussen, na het lezen van al die reacties, al beter gaan uitkijken naar verdachte tekenen.
Ik heb ze inderdaad 14 dagen aan mijn zijde gehad, zowel in als uit het bed.
Ik ben niet de mooiste hier, maar zeker niet de lelijkste ook ( hoop ik toch).

Maar ondanks alles, heb ik haar niet kunnen betrappen op een onwaarheid of enig ander teken van bedrog.

Zet die bril niet de gehele dag op want dan gaat het zeker niet goed komen. Een self-fulfulling prophecy heet zoiets. Als je je daarop fixeert zie je al snel over het hoofd hoeveel goeds iemand je gunt.

Ik ben verder snel geneigd mijn persoonlijke ervaring hierin te projecteren maar wil je alleen maar waarschuwen dat een bepaalde mate van oplettendheid jezelf verkrampt. Als dan regelmatig blijkt dat je zorgen onnodig blijken doet dat wellicht meer kwaad dan goed voor je relatie. Neem de tijd. Na een periode van roze wolken komt gewenning een merk je van zelf wel hoe ze in elkaar steekt. Dat ze kinderen heeft en/of op papier gebonden is doet daar niets aan af wat die tijd ben je bij een ander ook kwijt. Succes!

Amice

Citaat van: peldoman op maandag 24 november 2014, 12:01:27
In Nederland wel, partnerschap dezelfde rechten en plichten als bij een huwelijk.
Je hoeft niet getrouwd te zijn om je lief hier naar toe te halen.


Ook in  :nederlandsevlag: kun je niet samenwonen als een van de partners nog getrouwd is. Althans niet legaal.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

peldoman

Citaat van: Amice op maandag 24 november 2014, 12:12:54
Citaat van: peldoman op maandag 24 november 2014, 12:01:27
In Nederland wel, partnerschap dezelfde rechten en plichten als bij een huwelijk.
Je hoeft niet getrouwd te zijn om je lief hier naar toe te halen.


Ook in  :nederlandsevlag: kun je niet samenwonen als een van de partners nog getrouwd is. Althans niet legaal.
Uiteraard niet amice, ik ga uit van beiden vrij.

ps. trouwens in de Uk wel, zelfs getrouwd zijn in UK en in  :nederlandsevlag: met een ander!!

Amice

Citaat van: peldoman op maandag 24 november 2014, 12:19:04
Citaat van: Amice op maandag 24 november 2014, 12:12:54
Citaat van: peldoman op maandag 24 november 2014, 12:01:27
In Nederland wel, partnerschap dezelfde rechten en plichten als bij een huwelijk.
Je hoeft niet getrouwd te zijn om je lief hier naar toe te halen.


Ook in  :nederlandsevlag: kun je niet samenwonen als een van de partners nog getrouwd is. Althans niet legaal.
Uiteraard niet amice, ik ga uit van beiden vrij.

ps. trouwens in de Uk wel, zelfs getrouwd zijn in UK en in  :nederlandsevlag: met een ander!!

Dat is niet enkel in UK zo maar ook in  :nederlandsevlag: zolang de scheiding maar conform nederlands(UK) recht is uitgesproken.
Er zijn ook Nederlanders die getrouwd waren met een Filipina maar in Nederland gescheiden en nu hertrouwd zijn met een ander. Ondanks dat het huwelijk conform filippijns recht niet null & void is verklaard.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

joost

Boldy:
Over een lekker jong ding gesproken, ja dat is altijd leuk maar de meeste hier zijn ook geen casanova of zien er helemaal niet uit  maar daar word niet over gesproken daar heeft zo een wijffie het maar mee te doen .

Hahaahahahahahahaaahhahahahahahahahahahahhahahahaha.

bananacreek

Citaat van: peldoman op maandag 24 november 2014, 11:36:09
Gewoon gaan samen wonen en de kat uit de boom kijken.
Trouwen is voor den dommen anno 2015.
Verliefd zonder boterbriefje werkt toch ook.
Heb tegen mijn vriendin gezegd , als ik volgend jaar bij je kom wil
ik wel samen wonen, niet trouwen ,living in sin heet dat geloof ik.
De koffie zal er niet anders door smaken! :jajaja:

Veel families van de Filipinas (als ze nog jong en (misschien) maagd zijn) trappen daar niet zo gemakkelijk in wegens schaamte voor de family en buren.... :jajaja: :jajaja:




"Your daughter lives together with a foreigner?"........"Oh..my God.... shame to your family....the Lord will punish you for such"...and will give you Melanoma.. :jajaja: :jajaja: :ripba8: :ripba8:... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

stijn54


bananacreek

#89
Citaat dat is altijd leuk maar de meeste hier zijn ook geen casanova of zien er helemaal niet uit  maar daar word niet over gesproken daar heeft zo een wijffie het maar mee te doen .

Correct... :jajaja: :jajaja:

Dat valt soms helemaal niet mee.......... :negatief: :negatief:



Zolang je maar niet al te verlegen bent............ :jajaja: :jajaja: :lachen: