Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De goudmijnen van Cabadbaran

Gestart door Herbie, donderdag 22 november 2012, 12:43:25

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: Kano op vrijdag 21 juni 2013, 06:46:55
De prijs ligt natuurlijk ook aan het goudgehalte

Aardige site http://www.goldpricerate.com/english/gold-price-in-philippines.php

Inderdaad dat klopt maar goud dat gevonden word in de natuur, is altijd 24 karaat. Is heel zacht daarom als het bewerkt word, word er metaal toegevoegd om het sterker te maken.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Zuiver goud behoort tot de edelmetalen en is een dicht maar zacht metaal, net iets harder dan zink. Voor het gebruikt kan worden, moet het gezuiverd worden en voor de meeste doeleinden wordt het gelegeerd met andere materialen om het harder te maken. De zuiverheid van goud voor sieraden wordt gemeten in karaat; zuiver goud is 24 karaat. Veel voorkomende zuiverheidsgraden in Nederland zijn 14 karaat (58,3% goud), 18 karaat (75%) en 22 karaat (91,7%). Een ezelsbruggetje is om 1 karaat als 4% zuiver goud te benaderen


http://nl.wikipedia.org/wiki/Goud
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Dus de staven die hier onder de bunker liggen zijn zijn dan 22 karaat........... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:


evethe

Ik ben niet hard ,Ik zeg gewoon alles wat een alleen maar denkt
Ik hou niet van schijnheilige mensen

Herbie

Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 juni 2013, 15:32:39
Dus de staven die hier onder de bunker liggen zijn zijn dan 22 karaat........... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:



Zijn dat geen pralines :ikkeniebegrijp:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Citaat van: Herbie op vrijdag 21 juni 2013, 22:56:17
Citaat van: bananacreek op vrijdag 21 juni 2013, 15:32:39
Dus de staven die hier onder de bunker liggen zijn zijn dan 22 karaat........... :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy:



Zijn dat geen pralines :ikkeniebegrijp:

Nooit van gehoord................ :weetikniet: :weetikniet:

daf105paccar


boldy

ik denk dat die foto geen echte goudstaven zijn nee . een goudstaaf ziet er niet zo gelikt uit en hebben allemaal een serial nummer. dus creek wat jij onder je bunker hebt liggen is niks waard  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: boldy op zondag 23 juni 2013, 07:00:39
ik denk dat die foto geen echte goudstaven zijn nee . een goudstaaf ziet er niet zo gelikt uit en hebben allemaal een serial nummer. dus creek wat jij onder je bunker hebt liggen is niks waard  :lachen:

Nee hoor, de serial nummers heb ik allemaal weggeslepen............. :happy: :happy: :happy: :thumb: :thumb:


Herbie

Het gene dat bij mij in de kelder ligt :floet: , nummers aanwezig :thumb:

 

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.