Is er een mogelijkheid? Ik geef niet graag op...

Gestart door megachauffeurke, donderdag 20 maart 2014, 01:23:12

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Mja dan is dat wellicht idd de mogelijkheid.

Wat zijn de argumenten van het gastgezin?


In  :nederlandsevlag: kan men enkel als au pair komen via een erkent au pair buro.
Indien zij via een buro is gekomen laat dan het buro het gastgezin onder de duim houden.

Bijna ieder  :eu:land heeft een regeling dat de Au pair een verlof kan opnemen,meestal bedoelt om tot rust te komen van de drukke kinderen,maar dat mag de pret niet drukken.

Feitelijk hoeft ze het gastgezin niet eens te informeren over haar trouwplannen maar gewoon verlof vragen.

Aangaande de Cenomar, deze dient naast de DFA ook gelegaliseerd te worden door de ambassade, in jullie gevalkun je kiezen tussen de  :belgiesmiley: en de Deense ambassade m.i. heeft de laatste de voorkeur om niet voor tegenvallers te komen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

megachauffeurke

Het is zeker niet mijn bedoeling haar weg te trekken van haar gastgezin. Dat heb ik ook vanaf het begin afgesproken. Haar au pair taak is haar job, net zo goed dan dat ik chauffeur ben. Ik verlang dan ook dat ze haar contract afwerkt zoals het hoort, en zal er ok alles aan doen om de hele situatie zo draaglijk mogelijk te houden voor alle partijen.
De vakantie die zij krijgt, is de vakantie terwijl haar gastgezin op reis is. Dus, om de kerk in het midden te houden, heb ik mijn vakantie geregeld volgens die periodes, van 14 tot 21 juli, en nog 2 weeken in augustus. Nu kwamen zij er gisteren mee af dat ze hun verlof in juli een week gingen opschuiven. Voor mij is het helaas niet mer mogelijk om mijn vakantie nog te wijzigen... Na een gesprek tussen mijn vriendin en haar gastgezin leek dit nu toch opgelost te kunnen worden en kunnen we dus verder plannen zoals we bezig waren.
Eerder in dit topic had ik al een fragment uit haar contract gepost. Als ik dat bekijk ga ik ervan uit dat haar contract afloopt op 12/08/2014 (contract gaat in op 12/08/2013 voorp een periode van 12 maanden). Zij komen nu met het argument  dat ze erop gerekend hadden dat ze zou blijven als au pair tot 1 september... Als ik een contract teken bij een elektriciteitsleverancier voor 12 maanden, dan is het na die periode ook abrupt gedaan met elektriciteit toch? Dat zij slecht gepland hebben wat betreft hun nieuwe au pair, is toch niet ons probleem? Nu wil ik gerust de vrede wat behouden en samen een oplossing zoeken, met het nodige respect voor elkaars situatie. ;-)
Lose your mind, come to your sences...

Alex

Citaat van: Amice op maandag 28 april 2014, 09:32:15



In  :nederlandsevlag: kan men enkel als au pair komen via een erkent au pair buro.



Je kan ook zelf een verzoek indienen bij de IND.., daar heb je geen au pair bureau voor nodig... dat is gewoon geld klopperij..


gosternokke

Kopt, de tijd dat gezinnen zelf een aupair kunnen ritselen, zonder erkend buro is voorbij in  :nederlandsevlag: althans

megachauffeurke

Maar het is niet de bedoeling van haar terug als au pair aan de slag te zetten hoor...  :lachen:
Van au pair is er ook bij haar geen sprake vind ik...nu ja...gedeeltelijk haar eigen schuld, dat beseft ze zelf ook wel... De Filipina's hebben een totaal andere ingesteldheid dan wij Europeanen he... Die blijven maar bezig met opruimen, poetsen, etc....om het gewoon algemeen te zeggen: veel te goed zijn voor de mensen. Dat is dus hun mentaliteit. Het gastgezin waar zij bij verblijft, is dit natuurlijk zeer goed gewoon geworden en ik noem dit regelrecht profiteren... Ze wordt gewoon gebruikt als babysit, van 's morgens tot 's avonds, elke dag opnieuw...
Ik heb haar gezegd dat de achterliggende gedachte achter au pair zijn wel degelijk de kennismaking is met de cultuur hier bij ons. Ik vertelde haar ook dat ze daar dus heel goed mee heeft kennis gemaakt... Mensen profiteren hier graag van elkaar... En altijd (te) goed zijn voor anderen is in onze cultuur lang niet altijd goed... Soms moet je hier gewoon denken "Me, Myself and I"...
Dat is wat nu haar gastgezin ook aan het doen is, dat is zeer duidelijk, en mijn vriendin ervaart dit ook enorm... Aanhoudende belt ze nu al huilend omdat ze enorm bang is voor wat de toekomst brengen zal... Toch probeer ik haar gerust te stellen, hoewel ik toch ook vaak bang ben en me afvraag hoe het verder zal verlopen...

Maar we geven niet op! En eens we door de ganse procedure door zijn, zullen we dit alles als een ultieme relatietest kunnen beschouwen...
Lose your mind, come to your sences...

stijn54

Citaat van: megachauffeurke op maandag 28 april 2014, 15:23:51
Maar het is niet de bedoeling van haar terug als au pair aan de slag te zetten hoor...  :lachen:
Van au pair is er ook bij haar geen sprake vind ik...nu ja...gedeeltelijk haar eigen schuld, dat beseft ze zelf ook wel... De Filipina's hebben een totaal andere ingesteldheid dan wij Europeanen he... Die blijven maar bezig met opruimen, poetsen, etc....om het gewoon algemeen te zeggen: veel te goed zijn voor de mensen. Dat is dus hun mentaliteit. Het gastgezin waar zij bij verblijft, is dit natuurlijk zeer goed gewoon geworden en ik noem dit regelrecht profiteren... Ze wordt gewoon gebruikt als babysit, van 's morgens tot 's avonds, elke dag opnieuw...
Ik heb haar gezegd dat de achterliggende gedachte achter au pair zijn wel degelijk de kennismaking is met de cultuur hier bij ons. Ik vertelde haar ook dat ze daar dus heel goed mee heeft kennis gemaakt... Mensen profiteren hier graag van elkaar... En altijd (te) goed zijn voor anderen is in onze cultuur lang niet altijd goed... Soms moet je hier gewoon denken "Me, Myself and I"...
Dat is wat nu haar gastgezin ook aan het doen is, dat is zeer duidelijk, en mijn vriendin ervaart dit ook enorm... Aanhoudende belt ze nu al huilend omdat ze enorm bang is voor wat de toekomst brengen zal... Toch probeer ik haar gerust te stellen, hoewel ik toch ook vaak bang ben en me afvraag hoe het verder zal verlopen...

Maar we geven niet op! En eens we door de ganse procedure door zijn, zullen we dit alles als een ultieme relatietest kunnen beschouwen...

Goed voor jou. Ik heb daaroverr toch een andere ervaring opgedaan. Veel tv kijken doen ze maar misschien kies ik altijd de verkeerde. :lachen:

megachauffeurke

CitaatGoed voor jou. Ik heb daaroverr toch een andere ervaring opgedaan. Veel tv kijken doen ze maar misschien kies ik altijd de verkeerde. lachen

Daar heb ik dan toch geen klagen van... De eerste keer toen ze bij mij kwam ging ik 's morgens naar de bakker, toen ik terug binnen kwam was ze de kasten aan het uitladen, poetsen en terug de inhoud herorganiseren.... Man, ik was snel om die strijkplank open te zetten!!!  :lachen:
Lose your mind, come to your sences...

Cosyns Guy

Citaat van: Alex op maandag 28 april 2014, 12:59:22
Citaat van: Amice op maandag 28 april 2014, 09:32:15



In  :nederlandsevlag: kan men enkel als au pair komen via een erkent au pair buro.



Je kan ook zelf een verzoek indienen bij de IND.., daar heb je geen au pair bureau voor nodig... dat is gewoon geld klopperij..
Heb je toch de tekst verkeerd gelezen.De tekst zegt:via een au pair bureau erkend door het IND.Niks zegt dat het IND zelf voor een aupair zorgt.

Amice

CitaatEerder in dit topic had ik al een fragment uit haar contract gepost. Als ik dat bekijk ga ik ervan uit dat haar contract afloopt op 12/08/2014 (contract gaat in op 12/08/2013 voorp een periode van 12 maanden). Zij komen nu met het argument  dat ze erop gerekend hadden dat ze zou blijven als au pair tot 1 september... Als ik een contract teken bij een elektriciteitsleverancier voor 12 maanden, dan is het na die periode ook abrupt gedaan met elektriciteit toch? Dat zij slecht gepland hebben wat betreft hun nieuwe au pair, is toch niet ons probleem? Nu wil ik gerust de vrede wat behouden en samen een oplossing zoeken, met het nodige respect voor elkaars situatie. ;-)

Wat voor jou geldt,dat geldt voor haar ook na het huwelijk en dus kan zij net als jij gewoon in  :belgiesmiley: aan het werk blijven en in het weekend bij jou in roosendaal verblijven.
Ook dat is voldoende om  :eu: burgers te zijn, daarnaast is het dan maar tot 1 september.
Mocht dat allemaal niet volgens planning lopen ,dan heb je altijd nog het contract om daar het gastgezin mee om de oren te slaan.

Met een beetje geven en nemen, kan dat allemaal best opgelost worden. Die ene week moet het gastgezin dan maar zonder hulpje doen en zo nodig kan zij langer uitdienen tot 1 september.
Alternatief is daarbij ook nog om voordien voor een plaatsvervanger te zorgen, zij zal best familie en kennissen hebben op de  :smiley-philippines: die als Au pair willen komen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent