Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa langer dan 21 dagen

Gestart door serge81, donderdag 3 april 2014, 19:53:11

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Een visum van 30 dagen voor onder meer Belgen en Nederlanders bestaat  sinds 1 Augustus 2013.
Op de website van de Filippijnse ambassade in Brussel is men zich daar nog niet van bewust, maar deze "nieuwe" regel bestaat dan ook nog maar 8 maand.

Een visum voor 6 maand ( verlenging) is inderdaad mogelijk maar is niet enkel voor gepensioneerden en is zeker niet gratis zoals Ganda meldt.

En visum verlenging van 6 maanden is bovendien enkel in Manila te verkrijgen.

Luke

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 april 2014, 10:24:06

En visum verlenging van 6 maanden is bovendien enkel in Manila te verkrijgen.

Waar staat dat geschreven?

Pinocchio

De mogelijkheid om een visum verlenging van 6 maand te bekomen bestaat reeds sinds vorig jaar in juni.
Tot nogtoe is deze verlenging met 6 maanden enkel in Manila te bekomen.

http://www.abs-cbnnews.com/global-filipino/06/18/13/ph-raises-tourist-visa-extension-period-6-months

klootzakken (voorheen Jens)

#13
Citaat van: Amice op vrijdag  4 april 2014, 10:04:40
Dan moet ik Jens toch even  corrigeren want zo een visum bestaat dus wel!(maar nog niet zo lang  :biggrinn:)

Men kan 6 maanden verblijven onder de Long Stay Visitor Visa program.

http://www.immigration.gov.ph/index.php/visa-requirements/non-immigrant-visa/temporary-visitor-visa/long-stay-visitor-visa-extension-lsvve


oke sorry voor mijn scholing . er is dus indd iets verandert , ik wist dit nog niet!!!! [NU WEET IK HET WEL  :jajaja:]   :yesmaster: Amice bedankt voor je info.

dus heb ik nu goed begrepen ? je kan zonder visum 30 dagen in de fils verblijven ? , dit was 21 dagen .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Citaat van: jens op vrijdag  4 april 2014, 11:36:39
Citaat van: Amice op vrijdag  4 april 2014, 10:04:40
Dan moet ik Jens toch even  corrigeren want zo een visum bestaat dus wel!(maar nog niet zo lang  :biggrinn:)

Men kan 6 maanden verblijven onder de Long Stay Visitor Visa program.

http://www.immigration.gov.ph/index.php/visa-requirements/non-immigrant-visa/temporary-visitor-visa/long-stay-visitor-visa-extension-lsvve


oke sorry voor mijn scholing . er is dus indd iets verandert , ik wist dit nog niet!!!! [NU WEET IK HET WEL  :jajaja:]   :yesmaster: Amice bedankt voor je info.

dus heb ik nu goed begrepen ? je kan zonder visum 30 dagen in de fils verblijven ? , dit was 21 dagen .


Ik denk dat dat hier wel al zo'n 100x vermeld is geweest. Wakker blijven Jens  :lachen:
Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Rich op vrijdag  4 april 2014, 12:25:40
Citaat van: jens op vrijdag  4 april 2014, 11:36:39
Citaat van: Amice op vrijdag  4 april 2014, 10:04:40
Dan moet ik Jens toch even  corrigeren want zo een visum bestaat dus wel!(maar nog niet zo lang  :biggrinn:)

Men kan 6 maanden verblijven onder de Long Stay Visitor Visa program.

http://www.immigration.gov.ph/index.php/visa-requirements/non-immigrant-visa/temporary-visitor-visa/long-stay-visitor-visa-extension-lsvve


oke sorry voor mijn scholing . er is dus indd iets verandert , ik wist dit nog niet!!!! [NU WEET IK HET WEL  :jajaja:]   :yesmaster: Amice bedankt voor je info.

dus heb ik nu goed begrepen ? je kan zonder visum 30 dagen in de fils verblijven ? , dit was 21 dagen .


Ik denk dat dat hier wel al zo'n 100x vermeld is geweest. Wakker blijven Jens  :lachen:
ouderdom komt met gebreken Rich  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 april 2014, 06:32:46
Het is niet de Filippijnse immigratiedienst die hierover moeilijk doet maar wel sommige luchtvaartmaatschappijen die zich strikt aan de regel houden en je niet laten vertrekken tenzij je een out-of-the-Philippines ticket kan voorleggen met vertrek binnen 30 dagen.

Nationals from countries not listed above who are traveling to the Philippines for business and tourism purposes are allowed to enter the Philippines without visas for a stay not exceeding thirty (30) days, provided they hold valid tickets for their return journey to port of origin or next port of destination and their passports valid for a period of at least six (6) months beyond the contemplated period of stay. However, immigration officers at ports of entry may exercise their discretion to admit holders of passports valid for at least sixty (60) days beyond the intended period of stay.


Ik hoorde dat een luchtvaartmaatschappij die zulk een passagier (zonder uitgaande ticket) WEL aan boord neemt een flinke boete zou krijgen............ :weetikniet:

serge81

dus he tantwoord op mijn vraag is dus

ja het is mogelijk om een visum ter plaatse in cebu aan te vragen , bij de immigratie dienst of op de luchthaven :-)

hoe lang en zo is niet van belang ik ben er 4 weken ( 28 dagen )

Amice

Citaat van: bananacreek op vrijdag  4 april 2014, 14:29:52
Citaat van: Pinocchio op vrijdag  4 april 2014, 06:32:46
Het is niet de Filippijnse immigratiedienst die hierover moeilijk doet maar wel sommige luchtvaartmaatschappijen die zich strikt aan de regel houden en je niet laten vertrekken tenzij je een out-of-the-Philippines ticket kan voorleggen met vertrek binnen 30 dagen.

Nationals from countries not listed above who are traveling to the Philippines for business and tourism purposes are allowed to enter the Philippines without visas for a stay not exceeding thirty (30) days, provided they hold valid tickets for their return journey to port of origin or next port of destination and their passports valid for a period of at least six (6) months beyond the contemplated period of stay. However, immigration officers at ports of entry may exercise their discretion to admit holders of passports valid for at least sixty (60) days beyond the intended period of stay.


Ik hoorde dat een luchtvaartmaatschappij die zulk een passagier (zonder uitgaande ticket) WEL aan boord neemt een flinke boete zou krijgen............ :weetikniet:

Dat klopt ja en die bedragen zijn vaak niet mis ook.
De maatschappij is  verantwoordelijk voor zijn passagiers en in dat geval brengen ze dus een potentiele illegaal binnen. Immers heeft die klaarblijkelijk geen plan om weer te vertrekken.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: jens op vrijdag  4 april 2014, 11:36:39
Citaat van: Amice op vrijdag  4 april 2014, 10:04:40
Dan moet ik Jens toch even  corrigeren want zo een visum bestaat dus wel!(maar nog niet zo lang  :biggrinn:)

Men kan 6 maanden verblijven onder de Long Stay Visitor Visa program.

http://www.immigration.gov.ph/index.php/visa-requirements/non-immigrant-visa/temporary-visitor-visa/long-stay-visitor-visa-extension-lsvve


oke sorry voor mijn scholing . er is dus indd iets verandert , ik wist dit nog niet!!!! [NU WEET IK HET WEL  :jajaja:]   :yesmaster: Amice bedankt voor je info.

dus heb ik nu goed begrepen ? je kan zonder visum 30 dagen in de fils verblijven ? , dit was 21 dagen .


Dat is correct ja, wat vroeger 21 dagen was is nu 30 dagen geworden. Daarnaast maar ook vanaf die 30 dagen kun je dus een visum onder het LSVVE program opteren.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent