Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Schoolgeld

Gestart door kulay, maandag 14 april 2014, 11:58:40

Vorige topic - Volgende topic

kulay

Beste forum-vrienden,

als organisatie steunen wij - via peterschappen - jongeren op de Filipijnen met hun studies.

We zijn nu aan het onderzoeken hoeveel een studente nodig heeft voor een college-opleiding richting onderwijzeres in Cebu.

Voor de 'daily needs' heeft de studente in kwestie berekend 2.700 peso's nodig te hebben (dit omvat voedsel en verplaatsingen).
Voor de schoolkosten wordt echter een bedrag van 4.000 peso's voorgesteld.  En dat vinden wij aan de hoge kant.
(bedragen per maand)

Het zou een 'public school' zijn in Cebu-City;

Hartelijk dank voor mensen die hier ook ervaring hebben en dat willen delen.

joe

voor de verplaatsing tja, hoever... 25p kan je al redelijk ver geraken met het openbaar vervoer enkel. Op school eten of aan de schoolpoort tussen de 25p en 45p volstaat. 10 tot 15 voor 1 drankje of 1 flesje mineraalwater. De school kosten
kan van maand tot maand verschillen en komen altijd wel met een of andere kost, ik denk hierbij aan uniform, schoenen, schooltas. In de klas word altijd opvoorhand verwittigd wat er aangekocht moet worden als ook de activiteiten. de kosten zijn meestal tussen de 1200 en 1500 tot 2000p. inschrijvingsgeld kan gerust tot 6000p gaan, en trimestrieel durft men nog eens bijkomende inschrijvings- gelden vragen. Alle schoolkosten worden altijd met een schoolbriefje gerechtvaardigd en of in de agenda geacteerd en afgesloten met een God Bles.  :atyourservice: 

Amice

Het is idd afhankelijk van de situatie.
Het kan beter en voordeliger zijn om vlakbij school een boardinghouse te nemen dan op en neer te reizen, vooral in de province zijn het vaak behoorlijke afstanden en dus afhankelijk waar ze woont en waar de school is gevestigd.

Public college varieert ook waarbij opgemerkt moet worden dat de teacher opleiding niet de goedkoopste is. per semester kost het al gauw P3000
Het eerste jaar zullen de projecten waaraan ze deel moeten nemen niet al te veel kosten maar gaanderweg worden die steeds meer en duurder. Het laatste jaar dient dan ook nog stage gelopen te worden, zelfs het examen kost extra geld.

Voor allowance(eten enz) waren wij P1500 per maand kwijt
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

kulay

Bedankt van de reeds gekregen antwoorden.

Inschrijvingsgeld moeten we dus op 9000 Peso's per semester rekenen  ...
Maar waar men dan de 4000 Peso's per maand = 24.000 Peso's vandaan haalt ...

dat is nog een verschil van 15.000 peso's per semester ... is dat niet wat veel voor boeken en uniform en projecten?

Luke

...en hoe word dat allemaal gecontrolleerd of die studente wel degelijk naar school gaat?

kulay

daarvoor zijn de rapporten ... en ook natuurlijke onze contactpersonen ter plaatse

Amice

Er wordt normaliter een absentenlijst bijgehouden, op de "ouderavonden" en ook op het rapporten staan de absenten vermeldt.
Een goede school informeert de ouders ook tussendoor als er vaak absenten zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

joe

je kan altijd contact opnemen met de school of de klastitularis of de afdelingsverantwoordelijke, alle activiteiten  als ook je persoonlijke skills worden met uw leraar doorsproken. Mijn echtgenote update haar leerlingen rechtstreeks via mail en ook hun persoonlijke skills en wat zij van hen verwacht en hun inzet.  Kwaliteit kost ook geld, ook in de filipin....Malayan Colleges Laguna.

kulay

Heeft er iemand ervaring met deze school in cebu:

http://www.ctu.edu.ph/

Ik kan er mijn weg niet in vinden wat het nu zou kosten voor hier de cursus 'onderwijzeres lager onderwijs' te volgen ...

Kan iemand me helpen?

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: kulay op dinsdag 15 april 2014, 09:21:55
Heeft er iemand ervaring met deze school in cebu:

http://www.ctu.edu.ph/

Ik kan er mijn weg niet in vinden wat het nu zou kosten voor hier de cursus 'onderwijzeres lager onderwijs' te volgen ...

Kan iemand me helpen?
wat het kost weet ik niet ,maar zo,n cursus is niet zo duur.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Volgens mijn echtgenote (was onderwijzeres in Cebu) hangt het af van de school en daar kunnen grote verschillen zitten. Om het te weten te komen? Neem contact op met de school en dan weet je het meteen.
Rich de Nederbelg.

joe


kulay

allen reeds: dankjewel voor jullie antwoorden  :thankyoufw5:

Ik heb intussen reeds een mailtje naar de school gestuurd, maar vrees dat deze niet zullen antwoorden ...  :smiley-philippines: culture ...

Alle verdere tips blijven welkom!

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: kulay op woensdag 16 april 2014, 08:02:20
allen reeds: dankjewel voor jullie antwoorden  :thankyoufw5:

Ik heb intussen reeds een mailtje naar de school gestuurd, maar vrees dat deze niet zullen antwoorden ...  :smiley-philippines: culture ...

Alle verdere tips blijven welkom!
waarom niet?


grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

heb eens een maal een neefje van mijn vrouw geholpen met zijn studie Ingenieur  landschipping . koste mij per semester ong 15000 peso . 2 semesters per jaar x 4 jaar is 120.000 en dan kwam er zo links en rechts nog wat bij .  deze was ook in Cebu .ik schat totaal 2000 â,¬.  daarnaast hebben we een andere neef geholpen met zijn studie Bioloog aan bisca lyte. deze was veel minder kwijt voor zijn studie . deze jongeman heeft alle titels gehaald die er zo,n beetje zijn te halen in zijn vak , en geeft nu les aan de los banjos universiteit.

ben zeer trots op deze jongens .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

De dochter van mijn vrouw behaalde vorige maand ook haar diploma. Heb regelmatig geholpen om haar studies te bekostigen en ik ben verdomd trots op die meid  :jajaja:

Da's pas nuttige hulp.  Toen ze me een bericht stuurde om me oprecht te bedanken kreeg ik wel effe de tranen in mijn ogen.

Rich de Nederbelg.

gosternokke

Grote klasse Rich   :thumb:   Zij heb geluk gehad dat iemand zo goed was het voor haar te betalen, vele hebben dat geluk niet.  ik word er altijd weer triestig van als ik tegen de tijd dat schoolgeld betaal moet worden op facebook allerlij filipinaas daar in  :smiley-philippines:   vragen om een sugardaddy, of friends with benefits om zo het schoolgeld  te betalen.     Wat de tegenprestatie van de studentes in kwestie is laat zich raden.    Wel triest als je met de benen wijd moet om je  sudie te kunnen afmaken als studente.  En ja laten we eerlijk zijn, die zijn er duizenden in  :smiley-philippines:  die geen andere uitweg zien  :negatief:

Amice

Ik denk idd dat studie support een van de betere hulp is die je kunt geven.
Na de college graduation hebben ze dan toch de kans om zo mogelijk internationaal op een beetje niveau te kunnen verdienen.

De 28e studeert n zus af als teacher en moet dan nog haar bar exam doen, dat geeft meer voldoening aangezien ze ook nog de regionale competitie heeft gewonnen als muziek artiste en dus van haar verwacht wordt op de graduation om op te treden. Volgend jaar  kan ze meedoen aan de nationale competitie en als ze dat goed doet kan ze dus ook nog muziek carriere maken want TV stations kijken dan mee.http://bonna-apid.webs.com/

Het is echter niet aan iedereen goed besteed, haar broer bv. is te lui om uit zijn ogen te kijken en vindt dan ook niemand die zijn studie wil bekostigen.
Hij blijft nu maar thuis op de bank hangen met de mededeling dat hij wel zal gaan werken.......mja dat zal dan wel gambling en tanduay worden denk ik.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Da's de moeite waard Rich, goed gedaan  :thumb:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Rich op woensdag 16 april 2014, 11:09:22
De dochter van mijn vrouw behaalde vorige maand ook haar diploma. Heb regelmatig geholpen om haar studies te bekostigen en ik ben verdomd trots op die meid  :jajaja:

Da's pas nuttige hulp.  Toen ze me een bericht stuurde om me oprecht te bedanken kreeg ik wel effe de tranen in mijn ogen.


een bijzonder mooi meisje Rich .maar je vrouw komt toch ook uit het onderwijs ? dan is het toch wel normaal dat zo,n kind dit ook wil. en natuurlijk heeft ze een beetje geluk gehad met jou . en daar mag je best trots op zijn .

:thumb:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: kulay op maandag 14 april 2014, 11:58:40
Beste forum-vrienden,

als organisatie steunen wij - via peterschappen - jongeren op de Filipijnen met hun studies.

We zijn nu aan het onderzoeken hoeveel een studente nodig heeft voor een college-opleiding richting onderwijzeres in Cebu.

Voor de 'daily needs' heeft de studente in kwestie berekend 2.700 peso's nodig te hebben (dit omvat voedsel en verplaatsingen).
Voor de schoolkosten wordt echter een bedrag van 4.000 peso's voorgesteld.  En dat vinden wij aan de hoge kant.
(bedragen per maand)

Het zou een 'public school' zijn in Cebu-City;

Hartelijk dank voor mensen die hier ook ervaring hebben en dat willen delen.
voor de besten onder hen doet de  :smiley-philippines: staat toch ook nog een duit in het zakje. ten minste zo was het wel . en als de leerling in spe niet terug valt in haar of zijn cijfers , kost zo,n studie een drol . tis maar dat je het weet .  
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.