Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vraagje trouwen ?

Gestart door mars, donderdag 15 mei 2014, 17:49:40

Vorige topic - Volgende topic

mars

Als Belg zijnde en wonende. Is het waar dat je pas mag trouwen als je minstens 2 stempels op je reispas hebt/of minstens 2 keer naar  :smiley-philippines: bent geweest ? De   :smiley-philippines: ambassade kan mij geen antwoord op deze vraag geven.

daf105paccar

Natuurlijk kan de ambassade geen antwoord geven.
Zij beslissen niets.
DVZ in Brussel is bevoegd.

En ik twijfel sterk dat de stempels invloed hebben.
Er wordt gekeken of het geen schijnhuwelijk is en of de relatie toekomst heeft.
Maar er wordt vooral gekeken of jij financieel voor jouw gezin kan zorgen.
Ze willen geen "OCMW gevallen" binnenhalen.
:atyourservice:

Ronny55

Citaat van: mars op donderdag 15 mei 2014, 17:49:40
Als Belg zijnde en wonende. Is het waar dat je pas mag trouwen als je minstens 2 stempels op je reispas hebt/of minstens 2 keer naar  :smiley-philippines: bent geweest ? De   :smiley-philippines: ambassade kan mij geen antwoord op deze vraag geven.
Dat is niet waar, ik ben getrouwd de tweede maal dat ik ging, geen probleem gehad met wat dan ook. De meeste hebben geen problemen , wat je hier leest zijn de probleemgevallen , laat je daar niet door gek maken ....Het is echt niet zo dat ze het je moeilijk maken . Uiteraard als er een bedenkelijk verleden van diverse relaties in het buitenland bij komt kijken, dan worden al eens problemen gemaakt.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Ik ken zelfs ene die voor de eerste maal naar ginder ging, alle benodigde documenten meenam en er trouwde, alles is mogelijk :biggrinn:.  Rich kent deze persoon ook :biggrinn:.

Mawibata

Citaat van: Lorre op vrijdag 16 mei 2014, 00:58:16
Ik ken zelfs ene die voor de eerste maal naar ginder ging, alle benodigde documenten meenam en er trouwde, alles is mogelijk :biggrinn:.  Rich kent deze persoon ook :biggrinn:.


Zo is het bij ons ook gegaan, van het eerste bezoek alle documenten bij, en meteen gehuwd.

:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Amice

Er zal verschil zitten tussen trouwen nu en trouwen 10 of meer jaren geleden.
Wetten en regels worden bijna per dag aangescherpt of vernieuwd.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent