Scheiden in Belgie? Annulment in de Filippijnen? Hoe?

Gestart door najnyl, dinsdag 10 juli 2012, 20:07:18

Vorige topic - Volgende topic

PeterVL

zeer juist bananacreek, je geeft dus de hele context van het annulment en dat was mijn punt!!!! Ik merk hier vaak dat men een enkel item uit zijn verband rukt. laat ons hopen dat men je post correct interpreteert! Dus altijd correcte informatie geven en niet lukraak dingen uit hun verband rukken. Good job man!!!

PeterVL

Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je bent getrouwd. Als je in Belgie trouwt is het natuurlijk de Belgische wetgeving, als je in de Filipijnen trouwt is het de filipijnse wetgeving. Er is dus enkel een overschrijving mogelijk van het huwelijk, wat dus betekent een erkenning van het huwelijk door de ene en de andere staat, maar dat is het dus; omdat er dus overeenkomsten zijn tussen landen. ik denk toch dat mensen met een beetje redelijk verstand begrijpen wat ik bedoel want ik ga hier niet in details gaan; dit is wat te complex.

Pjottr

als je in de Filipijnen trouwt en het in je eigen land laat registreren ben je ook voor jouw eigen land getrouwd
Scheiden doe je in eigen land en met dat scheidingsdocument kun je hieer naar de rechter om het te laten erkennen
Als jouw vrouw tekent voor de scheiding wordt dat hier niet geaccepteerd.Dwz als je beiden de scheiding aanvraagt.
Als jouw vrouw niet tekent en je de scheiding eenzijdig aanvraagd wordt dat hier wel geaccepteerd en kun je als de zaak achter de rug is weer legaal met een Filipina trouwen
Ook de Filipina is dan weer vrij om te hertrouwen.
Althans zo heb ik dat begrepen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Klopt Pieter, als de scheiding in het buitenland door de Filipina wordt aangevraagd zal dit in de Filipijnen niet worden erkend. Als de buitenlandse partner dit aanvraagt wel.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

opinie

Is dat huwelijk destijds aangegeven aan NSO?

Citaat van: Kano op vrijdag 13 juli 2012, 17:00:49
Klopt Pieter, als de scheiding in het buitenland door de Filipina wordt aangevraagd zal dit in de Filipijnen niet worden erkend. Als de buitenlandse partner dit aanvraagt wel.

In theorie zou de buitenlandse partner, wiens Filippijnse vrouw na in orde te zijn met haar verblijfsvergunning hem aan de kant zet zijn ex beet kunnen nemen.

Stel hertrouwd of woont samen en gaat naar de Filippijnen. Als de buitenlandse ex haar aanvraag tot scheiding en en "overspel" aangeeft, zou ze dus strafbaar zijn in de Filippijnen wegens overspel.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

stijn54

Ik vind het zo spijtig en onbegrijpelijk dat de Filippijnse ambassade in Brussel niet de Belgische scheidingsakte wil aanvaarden (volgens Peter Van Bogaert en geen antwoord op mijn vraag per mail) als de Filippijnse ambassade in Nederland. Anders was het vlug en goedkoop geregeld. :daag:

dolfijn76

Tja een scheiding is nooit leuk en heb er ook geen ervaring mee en hoop het nooit te hebben.  Maar ik lees het hier wel geregeld en vaak is het omdat ze al direct in het huwelijksbootje stappen terwijl ze elkaar amper kennen en tja dan verloopt niet alles zoals gewenst en dan komen de scherpe kantjes boven en zit er al gauw een haar in de boter.  Ik persoonlijk snap de mensen niet die na half jaartje chatten en dan naar ginder op vakantie trekken en gelijk trouw. Het kan goed aflopen maar in vele gevallen loopt het toch op een sisser uit.

Ok beetje  :offtopic: maar moest even van het hart

Cosyns Guy

Citaat van: dolfijn76 op zaterdag 14 juli 2012, 11:47:02
Tja een scheiding is nooit leuk en heb er ook geen ervaring mee en hoop het nooit te hebben.  Maar ik lees het hier wel geregeld en vaak is het omdat ze al direct in het huwelijksbootje stappen terwijl ze elkaar amper kennen en tja dan verloopt niet alles zoals gewenst en dan komen de scherpe kantjes boven en zit er al gauw een haar in de boter.  Ik persoonlijk snap de mensen niet die na half jaartje chatten en dan naar ginder op vakantie trekken en gelijk trouw. Het kan goed aflopen maar in vele gevallen loopt het toch op een sisser uit.

Ok beetje  :offtopic: maar moest even van het hart

Denk dat men eerder de reden moet zoeken WAAROM ze trouwen.De tijd dat men elkaar kent is niet de belangrijkste factor in mijn opzicht,kijk maar naar de
huwelijken in Belgie,en daarmee bedoel ik Belgen met Belgen.Hoeveel koppels scheiden er niet na enkele jaren ? Ik dacht rond de 40 percent.Ikzelf kende mijn vrouw 8 maand op de chat,ben daarheen gegaan en na 3 maand terug om daar te huwen.Zij was 36 ,ik 52,en nu verloopt alles nog vlotter na een periode van aanpassing en gewenning van beiden.
Als er 1 zekerheid is in een relatie dan is het wel dat er nooit zekerheid is,zelfs als men elkaar al een lange tijd kent.

dolfijn76

Guy akkoord. Maar van elkaar maar effectief een 3 weken gezien te hebben en dan trouwen tja.  En heb dezelfde bedenkingen voor hier in België hoor is niet specifiek voor Fiilippijnen. En zoals ik zei voor sommige loopt het goed voor velen fout. En ja het WAAROM is zeker een belangrijk iets.

robert van dijck

Citaat van: dolfijn76 op zaterdag 14 juli 2012, 11:47:02
Tja een scheiding is nooit leuk en heb er ook geen ervaring mee en hoop het nooit te hebben.  Maar ik lees het hier wel geregeld en vaak is het omdat ze al direct in het huwelijksbootje stappen terwijl ze elkaar amper kennen en tja dan verloopt niet alles zoals gewenst en dan komen de scherpe kantjes boven en zit er al gauw een haar in de boter.  Ik persoonlijk snap de mensen niet die na half jaartje chatten en dan naar ginder op vakantie trekken en gelijk trouw. Het kan goed aflopen maar in vele gevallen loopt het toch op een sisser uit.

Ok beetje  :offtopic: maar moest even van het hart

Ik snap het héél goed, koppels die snel huwen, de enige manier om een D visum voor gezinshereniging te bekomen, toeristvisa worden gewoon niet meer gegeven, het zou nochtans een goed middel zijn om elkaar beter te leren kennen en de filipijnse het land te leren kennen van haar vriend alvornens in het huwelijksboodje te stappen.

mvgr

Robert