Scheiden in Belgie? Annulment in de Filippijnen? Hoe?

Gestart door najnyl, dinsdag 10 juli 2012, 20:07:18

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

@Robert. Inderdaad en waarom wordt dat in Belgie dan zo dikwijls geweigerd? Omdat we geen racistische ingestelde politici hebben? Reden van weigering is meestal geen bewijs van terugkeer. Mijn oplossing :De Belg dient het bewijs van het terugvliegen op de luchthaven bij de paspoort controle bezorgen op de gemeente zo niet boete van 25.000 EUR. Er zullen er weinig nog de Filippijnse in Belgie houden. :daag:

tourist

Met een tourist visum / friend visit visum moet de Filippijnse bezoeker na terugkeer in de Filippijnen z'n aankomstverklaring uit Belgiƫ voorleggen op de ambassade en krijgt de Belgische gastheer of gastvrouw nog even bezoek van de wijkagent.

Of daar eventueel boetes aan vastzitten weet ik niet.

stijn54

@tourist. En waarom wordt het Tourist visa or friend visa hier dan zo dikwijls geweigerd? mijn ex is nu in Duitsland met friend Visa voor 2 maanden en ze kent de man van 3 weken Boracay. Ik kan dit niet begrijpen , ik zou dit willen meedelen aan DVZ en Belgische ambassade per mail dat zij bedankt zijn. :ikkeniebegrijp:

tourist

Daar kan ik niet op antwoorden. Volgens mij leiden ze alles terug naar vestigingsgevaar. In het geval van mijn vriendin denk ik dat de beslissing voor goedkeuring werd genomen door het attest van haar werkgever dat ze moest terugkeren op een bepaalde dag.

Rich

Citaat van: shando op vrijdag 17 augustus 2012, 15:51:01
Citaat van: PeterVL op woensdag 11 juli 2012, 10:05:06
In de filipijnen kan je inderdaad niet scheiden maar je kan wel het annulment aanvragen( en dat is een verkapte vorm van scheiden) kostprijs ongeveer 100,000 peso, pr0cedure-tijd ongeveer een jaar.

Weet men toevallig wat voor marriage status in je NSO certificaat komt te staan als de annulment erdoor is?
Verandert de status dan in single/non marriage?

Aan de zijkant van het certificaat komt een verklaring te staan met de vermelding..........marriage between ... and ... is hereby declared NULL AND VOID.
Rich de Nederbelg.

buda72

ik zou annulment willen!  Een advocaat vertelde me dat ik van hier uit kan scheiden, en het zou niet duur zijn!  Maar ik hoorde van iemand anders
dat het daar dan niet zou tellen, dus zou ik daar nog eens een advocaat moeten nemen!  Is er geen enkele manier om het van hieruit te kunnen doen zodat ik daar ook annulment krijg moest ik achteraf terug willen trouwen daar!  Kan er iemand mij helpen of raad geven?

Kano

Vraag het eens bij de Filipijnse ambassae/het Filipijnse consulaat in Belgie. Voor  Nederlanders is er een simpele oplossin g http://philembassy.nl/index.php/consular-services/civil-registration/divorce/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Citaat van: najnyl op dinsdag 10 juli 2012, 20:43:37
Beste Guy,

Ik heb nooit ons Filipijns "marriage contract" naar de Belgische ambassade gebracht, sinds het nooit de bedoeling was om haar naar Belgiƫ te brengen.

Zou ik eens de Belgische ambassade in Manila eens om inlichtingen vragen?


Ik denk dat dat het verstandigste is Najnyl  :jajaja:
Rich de Nederbelg.