Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Anual report acr

Gestart door LMBen, maandag 6 januari 2014, 13:52:34

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: josv op vrijdag 10 januari 2014, 12:51:21
Citaat van: bananacreek op vrijdag 10 januari 2014, 12:36:56

Bottomline?....ze hebben hier geen cardscanner...of zoiets?

500 pesos in geval van  "Non-appearance" dus kan je een ander laten betalen (als je die dan ook vertrouwd)............


Die heb ik nog NOOIT gezien bij BI. Xerox van voor en achterkant, welkom in het digitale tijdperk  :biggrinn:

Waarschijnlijk een "scanner" zoals op de airports? (niet in Dumaguete)........


josv

Ook niet, niet in Davao tenminste.....
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: josv op vrijdag 10 januari 2014, 13:13:00
Ook niet, niet in Davao tenminste.....


Maar dan moet u helemaal naar Cebu...of Zamboanga (als ze dat daar hebben?)............ :negatief: :negatief:

Of misschien CDO ?

bananacreek

Moet de  :smiley-philippines: echtgenote van de alien ook op de :smiley-philippines: wonen?

Ik ken een aantal buitenlanders wiens vrouwen in Europa/USA werken terwijl deze blanke echtgenoten in de  :smiley-philippines: wonen met een permanent resident visa.

Deze vraag doet hier ronde omdat ook de  :smiley-philippines: echtgenote zich zou moeten aanmelden bij de bI in Mandauwe city.

Vraag is wat hieromtrent zou zijn aangegeven in de  :smiley-philippines: immigration laws?... :weetikniet: :weetikniet:

LMBen

Heb daar nog niks over gehoord dat de vrouw aanwezig moet zijn of in the phil moet zijn.
Staat ook helemaal niks van op de webside of in de papieren, is gewoon weer een praatje.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

LMBen

Goed nieuws, ik heb gehoord en bevestigt gekregen dat je acr 13a nu ook in dumaquete kan doen
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek

#26
Citaat van: Benincebu op woensdag 15 januari 2014, 02:45:18
Goed nieuws, ik heb gehoord en bevestigt gekregen dat je acr 13a nu ook in dumaquete kan doen

Op zaterdagmorgen 10.30 zit er een imm officer (vanuit MLA of Cebu) in Cassablanca restaurant op de Boulevard en die regelt de registratie voor 500 pesos (inclusief de P310 fee).

Ik weet niet of dat team weer op andere zaterdagen gaat terugkomen maar dat vinden we zaterdag wel uit.

Dus de yearly report is NIET in de imm office.

Waarschijnlijk brengen ze een soort ACR reader mee of doen ze het online via WiFi.......... :weetikniet: :weetikniet:

Ik weet ook niet voor welke visas maar zeker de 13(a)....ikzelf heb een 13(e).............maar het eningste verschil is dat ik NIET met een  :smiley-philippines: getrouwd hoef te zijn......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Vroeger toen de ACR I card werd ingevoerd kwam er ook een team vanuit Manila en kon je voor een wat hoger bedrag de ACR application doen en toen zaten die in het huis van een Duitser genaamd Rudy ergens in de buurt van Candauay...en ging uitstekend en bespaarde een hoop geld om niet naar Manila te moeten gaan..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Pjottr

Citaat van: bananacreek op woensdag 15 januari 2014, 08:01:57
Citaat van: Benincebu op woensdag 15 januari 2014, 02:45:18
Goed nieuws, ik heb gehoord en bevestigt gekregen dat je acr 13a nu ook in dumaquete kan doen

Op zaterdagmorgen 10.30 zit er een imm officer (vanuit MLA of Cebu) in Cassablanca restaurant op de Boulevard en die regelt de registratie voor 500 pesos (inclusief de P310 fee).

Ik weet niet of dat team weer op andere zaterdagen gaat terugkomen maar dat vinden we zaterdag wel uit.

Dus de yearly report is NIET in de imm office.

Waarschijnlijk brengen ze een soort ACR reader mee of doen ze het online via WiFi.......... :weetikniet: :weetikniet:

Ik weet ook niet voor welke visas maar zeker de 13(a)....ikzelf heb een 13(e).............maar het eningste verschil is dat ik NIET met een  :smiley-philippines: getrouwd hoef te zzijn......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Vroeger toen de ACR I card werd ingevoerd kwam er ook een team vanuit Manila en kon je voor een wat hoger bedrag de ACR application doen en toen zaten die in het huis van een Duitser genaamd Rudy ergens in de buurt van Candauay...en ging uitstekend en bespaarde een hoop geld om niet naar Manila te moeten gaan..... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Hallo Creek
Wat kan je doen om een 13e te verkrijgen Is beter dan 13 a thanks
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Mensen die hun 13a verliezen om welke reden dan ook "kunnen" in aanmerking komen voor application van een 13(e) waarbij een EXISTING RESIDENCE het belangrijkste punt is.

Dan begin je weer als temporary visitor en dan kun je een 13(e) aanvragen.

Het is dan ook niet mogelijk om een 13(e) aan te vragen als wanneer je NOOIT in het bezit bent geweest van een 13(a)

Dus altijd kopieen maken van de 13(a) want dat kan handig zijn.........

Je moet dus kunnen aantonen dat je op een vast adres woonde in een bestaande woning terwijl je een 13(a) visa had maar aan mij werd nooit gevraagd op wiens naam die woning stond. (stond in dit geval wel op mijn naam geregistreerd).

Ik weet dus nu niet zeker of die woning op de naam van de alien geregistreerd MOET staan.

Het is hierbij heel handig als je een juiste "MIDDLEMAN" hebt die de zaken sneller kan regelen.

Zulk een middleman behoeft niet altijd "corrupt" te zijn (geld kost het altijd) maar zulk een man weet de juiste personen te benaderen in de kortst mogelijke tijd en dan worden bepaalde zaken toch onder de tafel behandeld ZONDER dat ze betrapt kunnen worden op corruption.

Het is hier vaak zo: Het is niet belangrijk WAT je weet maar WIE je kent............... :thumb: :thumb: :happy: :happy:

CitaatDat doen ze hier ook met het verkrijgen van een BUILDING-PERMIT....dat betaal je een paar honderd pesos meer maar binnen "no-time" heb je de building permit met alle benodigde signatures...en als je het zelf moet doen dan is dat een hoop werk....zoning office..assesors office..enz   enz.... :jajaja: :jajaja:

josv

Citaat van: bananacreek op woensdag 15 januari 2014, 08:39:43
Mensen die hun 13a verliezen om welke reden dan ook "kunnen" in aanmerking komen voor application van een 13(e) waarbij een EXISTING RESIDENCE het belangrijkste punt is.

Dan begin je weer als temporary visitor en dan kun je een 13(e) aanvragen.

Het is dan ook niet mogelijk om een 13(e) aan te vragen als wanneer je NOOIT in het bezit bent geweest van een 13(a)



Oftewel, je vrouw er uit schoppen  :lachen: ( anders om kan ook natuurlijk  :biggrinn: )
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....