Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Anual report acr

Gestart door LMBen, maandag 6 januari 2014, 13:52:34

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: bananacreek op woensdag 15 januari 2014, 08:01:57
Citaat van: Benincebu op woensdag 15 januari 2014, 02:45:18
Goed nieuws, ik heb gehoord en bevestigt gekregen dat je acr 13a nu ook in dumaquete kan doen

Op zaterdagmorgen 10.30 zit er een imm officer (vanuit MLA of Cebu) in Cassablanca restaurant op de Boulevard en die regelt de registratie voor 500 pesos (inclusief de P310 fee).


Deze informatie zou alweer voorbij gestreefd zijn.
Vanaf 20 januari zou alles kunnen geregeld worden in het BI office Dumaguete.

zou, je weet maar nooit in de Filippijnen.

LMBen

Went to the BI (Mandaue) this morning to complete annual report. Had already filled in the application(at home) and had in hand 2x2 photograph.

Signed in at BI at 11am and everything completed and back outside at 11.20am no hassle whatsoever.

Go to 1st floor and hand in your ACR with application form, the person behind the counter checks ACR and completed form.

When you receive them both back, go round the corner where the guy is sitting at the desk...just opposite him there is a table for you to take L&R finger prints (yourself).

Join the queue  to see the the guy at the desk.........he will check your form and if you have filled it correctly stamps it and that's it.

Go the cashier and pay 310 pesos.

Total including standing in queues was about 10 mins but after paying we chatted with some friends inside for about 10 mins.

Overgenomen van livinincebu.com forum
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek

Citaat van: Benincebu op donderdag 16 januari 2014, 08:37:35
Went to the BI (Mandaue) this morning to complete annual report. Had already filled in the application(at home) and had in hand 2x2 photograph.

Signed in at BI at 11am and everything completed and back outside at 11.20am no hassle whatsoever.

Go to 1st floor and hand in your ACR with application form, the person behind the counter checks ACR and completed form.

When you receive them both back, go round the corner where the guy is sitting at the desk...just opposite him there is a table for you to take L&R finger prints (yourself).

Join the queue  to see the the guy at the desk.........he will check your form and if you have filled it correctly stamps it and that's it.

Go the cashier and pay 310 pesos.

Total including standing in queues was about 10 mins but after paying we chatted with some friends inside for about 10 mins.

Overgenomen van livinincebu.com forum

Hier wordt dan niet gesproken betreffende het notariseren?.........

bananacreek

#33
Citaat van: Pinocchio op woensdag 15 januari 2014, 10:15:04
Citaat van: bananacreek op woensdag 15 januari 2014, 08:01:57
Citaat van: Benincebu op woensdag 15 januari 2014, 02:45:18
Goed nieuws, ik heb gehoord en bevestigt gekregen dat je acr 13a nu ook in dumaquete kan doen

Op zaterdagmorgen 10.30 zit er een imm officer (vanuit MLA of Cebu) in Cassablanca restaurant op de Boulevard en die regelt de registratie voor 500 pesos (inclusief de P310 fee).


Deze informatie zou alweer voorbij gestreefd zijn.
Vanaf 20 januari zou alles kunnen geregeld worden in het BI office Dumaguete.

zou, je weet maar nooit in de Filippijnen.

JUIST CORRECT....ZE ZOUDEN NIET 500 MAAR 1500 PESOS VRAGEN IN CASABLANCA.....EN NU HOORDE IK OOK VANMIDDAG DAT PER 20 JANUARI DE IMM DUMAGUETE HET GAAT DOEN......BEN ER HEEN GEWEEST MAAR GEEN ENKELE AANKONDIGING OP HET RAAM....EN VOL MET MENSEN...AAN DE SECURITY GUARD GEVRAAGD EN DIE ZEI: "OUT OF STOCK SIR".......... :lachen: :lachen:

Morgen weer kijken..............



LMBen

Je hoeft dus niet naar de notaris!!!

I went today (1/17)  Almost didn't go because the traffic was so bad - but to find a place to turn around, we had to drive by BI -
Got there at 11:10
Went to the 2nd Floor (I am an American) We had no forms - Big Guy circled sections we (wife was with me) needed to fill out - wife had more to do then me.
Entered the names of my Deceased Parents.
Went back to Big Guy - Turned around Inked my Thumbs - came back and the Big Guy held the sheets for me while I rolled my thumbs on the form - He had me go into the next room turned in my form and ACR Card - few seconds later got some kind of number written on my form - back to the Big Guy - gave him a photo - he stapled to the form - he had me sign and then he signed and told me to go downstairs - I asked about the Notary - nope didn't it need it.
Got into Line, paid my 310 and left -
Overgenomen van livingincebuforum
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek

Wat een tegenstrijdigheden allemaal:

Ik ben om 16.45 naar de imm. Dumaguete geweest en vertelde het verhaal dat het zo zou zijn dat men per 20 januari 2014 ook zou kunnen betalen bij de Dum. Imm.

Hier werd aan mij medegedeeld dat het MISSCHIEN (MAYBE) zou kunnen zijn dat men ook in Dumaguete zou mogen betalen in plaats van naar Cebu te moeten gaan.

Verder werd aan mij verteld dat MEN druk bezig was om te proberen om het "systeem" in Dumaguete up te graden zodat men hier ook zou kunnen betalen maar er was geen enkele datum bekend als wanneer.

Aan mij werd geadviseerd om mijn  (en dat van andere aliens) I-ACR te brengen en dan zou men kunnen zien of het mogelijk zou zijn om in Dumagete te betalen............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :denk: :denk:

Maandag gelijk even doen want nu wordt het spannend........... :jajaja: :jajaja:

Kijk de  :smiley-philippines: laten de blanken alleen weten wat ze denken wat je zou moeten weten en meer niet...... :lachen: :lachen: :negatief:

Wordt zeker vervolgd............. :jajaja: :jajaja:


josv

Kassie an Creek !! Je hebt nog tot eind februari om de boel te regelen ! Tegen die tijd zal alles voor die knuppels bij BI wel duidelijk zijn lijkt me  :biggrinn: Ik was hier een paar dagen geleden bij BI om te checken hoe en wat, tjonge tjonge, wat een pandemonium, alleen daarvoor zou je er al een ochtendje willen zitten  :happy: De "ambtenaar" bij het stempelkussen ( fingerprints ) leek wel een standwerker om z'n waren aan te prijzen  :lachen: Bijna iedere ochtend loop ik langs de Kodak-winkel hier in Viktoria Mall ( recht tegenover BI ) waar weer een stel witneuzen zitten om foto's te maken ( met een kwaad gezicht )  :haha:

Volgende week ofzo ga ik dat formulier eens bekijken ( gejat bij BI ). Pasfoto heb ik nog wel dus als die regen nu eens ophoudt dan ga ik er wel eens langs.

Nog wat  :ontopic: info :

Het "noterizen" van het formulier wordt hier in Davao City gewoon bij BI zelf gedaan. Je hoeft dus NIET naar een advocaat/notaris ofzo !!

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Ja, correct daar heeft u gelijk in....maar ik hoorde dat die advokaat er soms niet is in Cebu, maar hier @ Dum Imm is er geen enkele advokaat.............wat een feest.............. :lachen: :lachen:

In ieder geval is het hier nu droog. :hoedjeaf: :hoedjeaf:.......... :jajaja: :jajaja:

LMBen

Mensen van de bi tekenen zelf, je heb geen nototis ofadvocaat nodig Creec
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek

Citaat van: bananacreek op vrijdag 17 januari 2014, 13:43:24
Ja, correct daar heeft u gelijk in....maar ik hoorde dat die advokaat er soms niet is in Cebu, maar hier @ Dum Imm is er geen enkele advokaat.............wat een feest.............. :lachen: :lachen:

In ieder geval is het hier nu droog. :hoedjeaf: :hoedjeaf:.......... :jajaja: :jajaja:

Mijn advokaat heeft nog geen NOTARIS vergunning 2014.............. :lachen: :negatief:

dan maar (als het moet) naar de Dumaguete city Legal Office (dat was een advokaat van mij vroeger) ...daar betaal je ook 100 pesos...

Maar maandag weet ik meer hoop ik............ :weetikniet: :weetikniet: