Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

12 containers hulpgoederen

Gestart door Ronny55, zaterdag 16 augustus 2014, 03:14:46

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 29 november 2014, 03:04:32
Het antwoord van DSWD:

http://www.manilatimes.net/dswd-tells-yolanda-survivors-stand/115546/


Ben hiermee ook helemaal akkoord dat ze niet moeten thuis zitten wachten op hulp die komt, ze moeten inderdaad hun verantwoordelijkheid nemen en werk aannemen als het hen aangeboden wordt. Dat er profiteurs zitten dat is heel zeker zo wie kan werken en werk kan vinden kan ook voor zichzelf zorgen.
Mijn schoonfamilie was alles kwijt en in het begin hebben ze ook geleefd van wat wij hen stuurden wat ik ook normaal vond omdat ze echt alles kwijt waren enkel nog 4 muren bleven over.
Mijn schoonbroer verloor zijn inkomen omdat alle computers uit zij internetcafé stuk waren.
Ondertussen hebben ze wel opnieuw reeds hun leven opgebouwd en een nieuwe zaak gestart zodat ze zichzelf opnieuw kunnen verder helpen. Onze eigen familie zit daar dus niet meer te wachten op onze relief goods zoveel is zeker, ze vragen er ook niet meer naar.
In het begin was dit wat anders, indien ze ons die goederen onmiddellijk hadden gegeven konden we toen heel veel mensen helpen die het echt nodig hadden, dit is nu wat voorbij.
Maar wat kan ik doen? ik heb er tot nu voor gestreden elke dag om die containers los te krijgen en indien het ons lukt zal ik de goederen die nog bruikbaar zijn op een goede manier samen met de kerk gaan uitdelen aan mensen die het ook nog echt nodig hebben, dit is reeds besproken met de kerk.
Er zijn daar regelmatig kleinere typhoons met overstromingen en zo meer waarbij nieuwe mensen worden getroffen en die dan ook opnieuw hulp nodig hebben, wij zullen dan goederen beschikbaar hebben om daar onmiddellijk op in te spelen en te helpen.

Feit is nu dat ik nu de belofte heb dat we echt alle inhoud van de containers gaan krijgen voor onszelf en we er dus zelf kunnen over beslissen wat we ermee gaan aanvangen en dat was voor oktober 2014 niet zo. DSWD had van bij het begin gezegd dat wij de containers best op hun naam plaatsten maar zonder garanties dat de goederen ook aan de slachtoffers zouden worden gegeven en daar wilde ik helemaal niet op ingaan en daarom staan ze daar nu nog steeds.
Er waren genoeg voorbeelden van containers en goederen die ze verkochten of op de hoop kleding gooiden in Cordova en dat wilde ik niet laten gebeuren met onze goederen dat heb ik ook persoonlijk gezegd tijdens mijn bezoek aan DSWD in April 2014 in Cebu.
Uiteindelijk hebben we via een goede vriend van Amnestie International een knieval moeten doen voor de ogen van Dinky Soliman met smeekbede om die containers zelf te krijgen waarop ze positief heeft geantwoord.
Hij dacht dat het dan wel heel snel zou kunnen gaan maar ik wist dat het ook dan nog een tijdje kon duren maar nu duurt het ook te lang voor mij en vandaar dat ik een boze mail had gestuurd naar de persoon die de zaak behandeld voor DSWD en de rechterhand is van Dinky Soliman.

Het probleem lag hem eigenlijk in de overvloedige tweedehandskleding die in onze containers zit omdat er een wet is die import van die kleding verbied.
Een drogreden om hun eigen mensen in miserie te houden en er zelf beter van te worden omdat ze de kleding die effectief door donateurs was overgedragen verkochten.
Indien je uw containers vrij wilde hebben voor uzelf was het betalen geblazen en had reeds genoeg geïnvesteerd om ze daar in Cebu te krijgen dat ik daarop niet wilde ingaan.
Ze verdienen daar reeds meer dan genoeg aan mij door mijn balikbayan containers die ik elke maand stuur.
Containers die wel zijn vrijgekomen is dus wel degelijk voor betaald ook al zeggen sommigen dat het gewoon ADMINISTRATIE kosten waren die ALTIJD moeten betaald worden om ook hulpcontainers vrij te krijgen. Welnu wij gaan zelfs geen zogezegde administratie kosten betalen.
Er zijn organisaties die sponsoring hebben of organisaties organiseren om geld in te zamelen zodat zij dan die administratie kosten kunnen betalen en hun containers vrij komen.
dat is hun eigen keuze om het gekregen geld daarvoor te gebruiken.
Wij van onze kant hadden niet de tijd om rustig geld in te zamelen voor goederen die heel snel op ons af kwamen en zo snel mogelijk op een paar dagen tijd moesten geladen worden en verzonden. Dus hadden we ook geen geld om die containers los te kopen (ze vroegen 50,000 peso per container terwijl de prijs voor andere organisaties veel lager was +- 17,000 pesos)
Daaraan wilde ik zeker niet toegeven omdat eerder gezegd ze reeds genoeg verdienen aan mij met mijn balikbayan containers elke maand.
Natuurlijk denken ze daar net het tegenovergestelde, ze dachten die heeft geld en stuurt 12 containers dus daar vragen we meer.

Wat die tweedehandskleding betreft, er is ook een artikel in de wet die het mogelijk maakt om dit wel in te voeren in geval van overstromingen, typhoons, aardbevingen enz...
Toen ik dit artikel onder hun neus duwde kwam er plots geen reactie meer.
De enige bedoeling was om die containers zelf in handen te krijgen om de inhoud te kunnen verkopen want dit is wel degelijk gebeurd we hebben dit zelf kunnen vaststellen.
En neen daaraan wilde ik niet meewerken.

We wachten nu op de dag dat ze ons mijn containers overdragen en we dan kunnen zien wat we nog kunnen gebruiken zodat we kunnen helpen daar waar nodig is.
 
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

josv

John, ik neem aan dat dit hele avontuur nu bij jou in de categorie : "Eens maar nooit weer " valt !!

Zorg voor je eigen familie als je dat nodig vind en de rest...........  :benweg:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Johan En Elvie

Citaat van: josv op zaterdag 29 november 2014, 12:44:31
John, ik neem aan dat dit hele avontuur nu bij jou in de categorie : "Eens maar nooit weer " valt !!

Zorg voor je eigen familie als je dat nodig vind en de rest...........  :benweg:

Ja dat heb je wel door.
Nu is het wel zo dat de slachtoffers dus de gewone mensen daar helemaal niets kunnen aan doen dat hun regering zo'n regels heeft waar niemand wijs uit geraakt.
Tijdens het interview heeft Dinky Soliman op TV gezegd dat ze dit niet hadden zien aankomen en ze overstelpt zijn door hulpgoederen en er niet voldoende faciliteiten waren om alles tijdig uit de haven weg te krijgen. Met faciliteiten bedoeld ze vorklifts, trucks enz..
Nu is het zo dat ze voor ons en voor vele anderen geen faciliteiten nodig had, dit hadden wij zelf voorzien via de kerk zodoende hadden ze er helemaal geen werk mee.
Het enige probleem was dan konden ze er zelf hun handen niet aan wassen en je brengt toch geen hulpgoederen naar slachtoffers die het dan echt nodig hadden zonder dat ze er zelf beter van werden hé dat bestaat toch niet.
Daar ligt de sleutel en nergens anders.

Containers sturen doe ik nog elke maand via mijn job en daar is totaal geen problemen mee de klanten betalen om hun doos te zenden de douane kosten zitten daar inbegrepen er is een vaste prijs die ik graag betaal en we kunnen er onmiddellijk mee weg een heel goed systeem waar best helemaal niets aan veranderd wordt in de toekomst.
We weten op voorhand wat het ons kost voor een container waar in elke doos van alles en nog wat in zit.
Stel u voor dat ze elke doos afzonderlijk gaan controleren en daarop een inklaringsprijs berekenen?
De klanten stoppen er echt van alles in en schrijven dit zelfs helemaal niet op hun packinglist, indien ze de regels echt punctueel toepassen dan zouden die allemaal een boete moeten krijgen en kan het maanden duren eer een container met een 300 tal dozen kunnen vrij komen.
Dus is het heel goed dat er voor zo'n zaken een vaste prijs bestaat en zo werkt het prima en hoor je me hierover nooit klagen.
Voor deze containers heb ik geen geld van klanten ontvangen hé en kan dus niet akkoord gaan dat ze me 55,000 peso per container vroegen x 12.

Natuurlijk hulpgoederen sturen kan ik altijd nog via deze balikbayan containers op adres van de klant waar hij dan ook voor betaald wat rond die periode ook veel is gebeurd.
Klanten hadden geld ingezameld en hiermee kleding aangekocht en gekregen die ze dan in een 30tal dozen naar hun familie stuurden en deze zijn allemaal op tijd een heel goed aangekomen.
In december vorig jaar had ik daarom 500+ dozen in mijn normale zending terwijl ik er deze maand misschien maar 200 zal hebben wat ook normaal is voor december.

Als er nog iets erg gebeurd zal ik GELD gaan inzamelen via een nog op te richten NGO samen met die Nederlandse Theresa Gloria en dan gaan we zelf naar daar toe om rechtstreeks te helpen.
Vorige keer wilde ik geen geld inzamelen omdat dit delicaat is en ik niet onterecht wilde beschuldigd worden dat ik er me zelf zou willen mee verrijken.
Kan jullie op een briefje geven dat ik dit niet zal doen en dat alles aan de slachtoffers zal toekomen in tegendeel ik heb er nu ook meer dan 11000 euro aan toegedragen en zal bij een volgende gelegenheid ook zelf mijn steentje bijdragen om de pot te vergroten via mijn bedrijf.

Dozen die klanten dan naar hun familie sturen zullen tegen kostprijs door ons verzonden worden zodat iedereen tevreden kan zijn.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 29 november 2014, 14:46:23
Citaat van: josv op zaterdag 29 november 2014, 12:44:31
John, ik neem aan dat dit hele avontuur nu bij jou in de categorie : "Eens maar nooit weer " valt !!

Zorg voor je eigen familie als je dat nodig vind en de rest...........  :benweg:

Ja dat heb je wel door.
Nu is het wel zo dat de slachtoffers dus de gewone mensen daar helemaal niets kunnen aan doen dat hun regering zo'n regels heeft waar niemand wijs uit geraakt.
Tijdens het interview heeft Dinky Soliman op TV gezegd dat ze dit niet hadden zien aankomen en ze overstelpt zijn door hulpgoederen en er niet voldoende faciliteiten waren om alles tijdig uit de haven weg te krijgen. Met faciliteiten bedoeld ze vorklifts, trucks enz..
Nu is het zo dat ze voor ons en voor vele anderen geen faciliteiten nodig had, dit hadden wij zelf voorzien via de kerk zodoende hadden ze er helemaal geen werk mee.
Het enige probleem was dan konden ze er zelf hun handen niet aan wassen en je brengt toch geen hulpgoederen naar slachtoffers die het dan echt nodig hadden zonder dat ze er zelf beter van werden hé dat bestaat toch niet.
Daar ligt de sleutel en nergens anders.

Containers sturen doe ik nog elke maand via mijn job en daar is totaal geen problemen mee de klanten betalen om hun doos te zenden de douane kosten zitten daar inbegrepen er is een vaste prijs die ik graag betaal en we kunnen er onmiddellijk mee weg een heel goed systeem waar best helemaal niets aan veranderd wordt in de toekomst.
We weten op voorhand wat het ons kost voor een container waar in elke doos van alles en nog wat in zit.
Stel u voor dat ze elke doos afzonderlijk gaan controleren en daarop een inklaringsprijs berekenen?
De klanten stoppen er echt van alles in en schrijven dit zelfs helemaal niet op hun packinglist, indien ze de regels echt punctueel toepassen dan zouden die allemaal een boete moeten krijgen en kan het maanden duren eer een container met een 300 tal dozen kunnen vrij komen.
Dus is het heel goed dat er voor zo'n zaken een vaste prijs bestaat en zo werkt het prima en hoor je me hierover nooit klagen.
Voor deze containers heb ik geen geld van klanten ontvangen hé en kan dus niet akkoord gaan dat ze me 55,000 peso per container vroegen x 12.

Natuurlijk hulpgoederen sturen kan ik altijd nog via deze balikbayan containers op adres van de klant waar hij dan ook voor betaald wat rond die periode ook veel is gebeurd.
Klanten hadden geld ingezameld en hiermee kleding aangekocht en gekregen die ze dan in een 30tal dozen naar hun familie stuurden en deze zijn allemaal op tijd een heel goed aangekomen.
In december vorig jaar had ik daarom 500+ dozen in mijn normale zending terwijl ik er deze maand misschien maar 200 zal hebben wat ook normaal is voor december.

Als er nog iets erg gebeurd zal ik GELD gaan inzamelen via een nog op te richten NGO samen met die Nederlandse Theresa Gloria en dan gaan we zelf naar daar toe om rechtstreeks te helpen.
Vorige keer wilde ik geen geld inzamelen omdat dit delicaat is en ik niet onterecht wilde beschuldigd worden dat ik er me zelf zou willen mee verrijken.
Kan jullie op een briefje geven dat ik dit niet zal doen en dat alles aan de slachtoffers zal toekomen in tegendeel ik heb er nu ook meer dan 11000 euro aan toegedragen en zal bij een volgende gelegenheid ook zelf mijn steentje bijdragen om de pot te vergroten via mijn bedrijf.

Dozen die klanten dan naar hun familie sturen zullen tegen kostprijs door ons verzonden worden zodat iedereen tevreden kan zijn.


:ikkeniebegrijp:

ik lees toch echt iets anders dan " eens maar nooit meer"

Afijn dat moet je dan maar zelf weten, maar het moge duidelijk zijn dat het een taak van de overheid is en die laten zich dat niet nemen vanwege de reklame die ze kunnen maken voor hunzelf en darmee zieltjes kunnen winnen voor de volgende verkiezingen.

Nog even als aanvulling:
Giro 555 had flink ingezameld en ik kreeg gisteren te horen dat, de daarvan beloofde P75000 voor ieder beschadigd huis (in Iloilo) deze week wordt uitbetaald. :jajaja:
Bij navraag bleek echter dat er maar P35000 uitbetaald wordt om de huizen te repareren.

De overheids schoffies jatten dus per huis maar liefst P 40000 een bedrag dat zelfs meer is dan de slachtoffers zelf krijgen.

Tel uit je winst maar mij niet gezien om nog enige aanmoediging te geven om te helpen daar.
Notabene, diegene die inmiddels hun huis zeff al opgeknapt hebben zullen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dus zelfs niet die P35000 krijgen, waar ze feitelijk wel recht op zouden hebben, ook dat zal vermoedelijk in de zakken van de overheid schoffies belanden.





Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaatik lees toch echt iets anders dan " eens maar nooit meer"

Afijn dat moet je dan maar zelf weten, maar het moge duidelijk zijn dat het een taak van de overheid is en die laten zich dat niet nemen vanwege de reklame die ze kunnen maken voor hunzelf en darmee zieltjes kunnen winnen voor de volgende verkiezingen.

Nog even als aanvulling:
Giro 555 had flink ingezameld en ik kreeg gisteren te horen dat, de daarvan beloofde P75000 voor ieder beschadigd huis (in Iloilo) deze week wordt uitbetaald. jajaja
Bij navraag bleek echter dat er maar P35000 uitbetaald wordt om de huizen te repareren.

De overheids schoffies jatten dus per huis maar liefst P 40000 een bedrag dat zelfs meer is dan de slachtoffers zelf krijgen.

Tel uit je winst maar mij niet gezien om nog enige aanmoediging te geven om te helpen daar.
Notabene, diegene die inmiddels hun huis zeff al opgeknapt hebben zullen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dus zelfs niet die P35000 krijgen, waar ze feitelijk wel recht op zouden hebben, ook dat zal vermoedelijk in de zakken van de overheid schoffies belanden.

Precies en zeker weten............. :jajaja: :jajaja:

Johan En Elvie

Citaat van: Amice op zaterdag 29 november 2014, 15:06:27
Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 29 november 2014, 14:46:23
Citaat van: josv op zaterdag 29 november 2014, 12:44:31
John, ik neem aan dat dit hele avontuur nu bij jou in de categorie : "Eens maar nooit weer " valt !!

Zorg voor je eigen familie als je dat nodig vind en de rest...........  :benweg:

Ja dat heb je wel door.
Nu is het wel zo dat de slachtoffers dus de gewone mensen daar helemaal niets kunnen aan doen dat hun regering zo'n regels heeft waar niemand wijs uit geraakt.
Tijdens het interview heeft Dinky Soliman op TV gezegd dat ze dit niet hadden zien aankomen en ze overstelpt zijn door hulpgoederen en er niet voldoende faciliteiten waren om alles tijdig uit de haven weg te krijgen. Met faciliteiten bedoeld ze vorklifts, trucks enz..
Nu is het zo dat ze voor ons en voor vele anderen geen faciliteiten nodig had, dit hadden wij zelf voorzien via de kerk zodoende hadden ze er helemaal geen werk mee.
Het enige probleem was dan konden ze er zelf hun handen niet aan wassen en je brengt toch geen hulpgoederen naar slachtoffers die het dan echt nodig hadden zonder dat ze er zelf beter van werden hé dat bestaat toch niet.
Daar ligt de sleutel en nergens anders.

Containers sturen doe ik nog elke maand via mijn job en daar is totaal geen problemen mee de klanten betalen om hun doos te zenden de douane kosten zitten daar inbegrepen er is een vaste prijs die ik graag betaal en we kunnen er onmiddellijk mee weg een heel goed systeem waar best helemaal niets aan veranderd wordt in de toekomst.
We weten op voorhand wat het ons kost voor een container waar in elke doos van alles en nog wat in zit.
Stel u voor dat ze elke doos afzonderlijk gaan controleren en daarop een inklaringsprijs berekenen?
De klanten stoppen er echt van alles in en schrijven dit zelfs helemaal niet op hun packinglist, indien ze de regels echt punctueel toepassen dan zouden die allemaal een boete moeten krijgen en kan het maanden duren eer een container met een 300 tal dozen kunnen vrij komen.
Dus is het heel goed dat er voor zo'n zaken een vaste prijs bestaat en zo werkt het prima en hoor je me hierover nooit klagen.
Voor deze containers heb ik geen geld van klanten ontvangen hé en kan dus niet akkoord gaan dat ze me 55,000 peso per container vroegen x 12.

Natuurlijk hulpgoederen sturen kan ik altijd nog via deze balikbayan containers op adres van de klant waar hij dan ook voor betaald wat rond die periode ook veel is gebeurd.
Klanten hadden geld ingezameld en hiermee kleding aangekocht en gekregen die ze dan in een 30tal dozen naar hun familie stuurden en deze zijn allemaal op tijd een heel goed aangekomen.
In december vorig jaar had ik daarom 500+ dozen in mijn normale zending terwijl ik er deze maand misschien maar 200 zal hebben wat ook normaal is voor december.

Als er nog iets erg gebeurd zal ik GELD gaan inzamelen via een nog op te richten NGO samen met die Nederlandse Theresa Gloria en dan gaan we zelf naar daar toe om rechtstreeks te helpen.
Vorige keer wilde ik geen geld inzamelen omdat dit delicaat is en ik niet onterecht wilde beschuldigd worden dat ik er me zelf zou willen mee verrijken.
Kan jullie op een briefje geven dat ik dit niet zal doen en dat alles aan de slachtoffers zal toekomen in tegendeel ik heb er nu ook meer dan 11000 euro aan toegedragen en zal bij een volgende gelegenheid ook zelf mijn steentje bijdragen om de pot te vergroten via mijn bedrijf.

Dozen die klanten dan naar hun familie sturen zullen tegen kostprijs door ons verzonden worden zodat iedereen tevreden kan zijn.


:ikkeniebegrijp:

ik lees toch echt iets anders dan " eens maar nooit meer"

Afijn dat moet je dan maar zelf weten, maar het moge duidelijk zijn dat het een taak van de overheid is en die laten zich dat niet nemen vanwege de reklame die ze kunnen maken voor hunzelf en darmee zieltjes kunnen winnen voor de volgende verkiezingen.

Nog even als aanvulling:
Giro 555 had flink ingezameld en ik kreeg gisteren te horen dat, de daarvan beloofde P75000 voor ieder beschadigd huis (in Iloilo) deze week wordt uitbetaald. :jajaja:
Bij navraag bleek echter dat er maar P35000 uitbetaald wordt om de huizen te repareren.

De overheids schoffies jatten dus per huis maar liefst P 40000 een bedrag dat zelfs meer is dan de slachtoffers zelf krijgen.

Tel uit je winst maar mij niet gezien om nog enige aanmoediging te geven om te helpen daar.
Notabene, diegene die inmiddels hun huis zeff al opgeknapt hebben zullen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dus zelfs niet die P35000 krijgen, waar ze feitelijk wel recht op zouden hebben, ook dat zal vermoedelijk in de zakken van de overheid schoffies belanden.








Denk dat jullie het niet goed hebben gelezen hoor, ik zeg dat slachtoffers dus de gewone mensen er helemaal niet kunnen aan doen dat de overheid hen zo behandeld als een stuk vuil.
Ik zeg dat ik deze mensen de volgende keer opnieuw zal helpen maar je kan nergens lezen dat ik dit zou gaan doen in samenwerking met de overheid.
Ik zal dit VOLLEDIG ZELF doen met de ingezamelde middelen.
Het is waar dat giro 555 veel heeft ingezameld maar het probleem hiermee is en met ook alle andere GROTE organisaties dat ze het dan overdragen aan de overheid en dat die personen steeds heel vriendelijk u verzekeren dat alles wel goed zal terecht komen maar dat er dus steeds veel in de zakken verdwijnt.
Dit wil ik niet meemaken en zal dus alles helemaal zelf in handen houden.
Geen president, geen gouverneur, geen burgemeester, geen brgy. kapitein zal hierbij betrokken worden, enkel winkeliers die zaken verkopen waarmee mensen kunnen geholpen worden  en ja dat die winkeliers me dan veel te hoge prijzen gaan aanrekenen weet ik ook dat was nu ook het geval trouwens en is overal zo, als er schaarste is stijgen de prijzen daar kan je niet onderuit maar ik kan er wel voor zorgen dat het rechtstreeks bij de mensen zelf komt.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Alé nog een mail gekregen van DSWD ze zijn goed bezig om onze containers in de douane te releasen.
Eén van deze dagen komen ze dus zo goed als zeker vrij, juist op tijd voor de nieuwe typhoon ? al had ik het veel liever vorig jaar gehad maar beter laat dan nooit.
EN belangrijk vind ik dat ze daar ALLES zelf betalen en ik er geen extra kosten meer aan heb, zelfs geen kleine administratie kosten waarvan anderen spreken (15 tot 25 duizend peso voor papierwerk per container in de douane)
Dus zelfs dat hoef ik niet te betalen wie zegt nu dat in de Filipijnen niemand iets voor niets  doet.

DSWD heeft een boel kosten op zich genomen bij de rederijen en staankosten bij douane en zo meer.
Daarvoor mag ik hen dankbaar zijn en dat ben ik ook maar zoals jullie weten is er slechts een heel klein deel van de BILJOENEN gebruikt voor de slachtoffers zelf en staat er nog veel ergens geparkeerd.
Het is dus voor hen een peulschil om een klein deel hiervan hiervoor in te zetten.
En by the way het is niet onze fout dat die kosten hoog zijn opgelopen maar hun eigen fout door ze ons niet onmiddellijk te geven.
Wij hadden trouwens alle faciliteiten en nog steeds zelf voorzien om de goederen uit te delen samen met de kerk (IFI, Iglesia Filipina Independiente)

Tijdens het interview met de Nederlandse TV was Soliman haar argument dat ze dit niet konden overzien de massale donaties en ze niet genoeg faciliteiten hadden zoals trucks, forklifts opslag enz...) Maar voor ons en voor vele andere was dit ook helemaal niet nodig omdat wij die ZELF hadden.
Ze vonden het dan beter om de containers van de mensen te stelen want een ander woord heb ik niet en die kleding op een hoop te gooien in Cordova en ook een heleboel zelf te verkopen aan winkeliers. Ze deden dit waarschijnlijk om uit hun kosten te komen die ze moesten betalen aan de douane en de rederijen omdat er vanuit regeringskringen niet genoeg geld ingezet werd voor deze zaken. Er was dus vanuit regeringskringen geen echte wil om er volledig voor te gaan.

Volgende keer zal ik een fonds oprichten en geld inzamelen die ik dan volledig zelf en persoonlijk zal gaan investeren om mensen rechtstreeks te helpen zonder enige inmenging ze zullen het zelfs niet weten.

Als nu onze 12 container effectief de haven uitrijden zal ik dit laten weten ook via mijn facebook pagina
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

nils

Zag een tijdje geleden bij eenvandaag dat de NGO's zelf vaak kleren ter plekke inkopen, juist om dit soort problemen te voorkomen.
Op zich niet zo'n gek idee, als je nagaat dat er voldoende daar voorhanden is.

Ronny55

Citaat van: nils op donderdag  4 december 2014, 21:55:05
Zag een tijdje geleden bij eenvandaag dat de NGO's zelf vaak kleren ter plekke inkopen, juist om dit soort problemen te voorkomen.
Op zich niet zo'n gek idee, als je nagaat dat er voldoende daar voorhanden is.

Das ook zo. "hulpgoederen " zijn niet echt welkom . Het is economisch een verlies voor de plaatselijke handel, het liefst zonden ze die " hulpgoederen " helemaal willen bannen. Zoals nils zegt er is hier voldoende te koop en dan komt daar een of andere hulporganisatie mijn al dan niet "woekerhandeltje " vermazzelen met goederen ....... Geld moeten en willen ze zien , zodat hun woekerhandeltje succesrijk en lonend is. Dan heb ik het niet alleen over de  :smiley-philippines: .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: Ronny55 op donderdag  4 december 2014, 22:13:49
Citaat van: nils op donderdag  4 december 2014, 21:55:05
Zag een tijdje geleden bij eenvandaag dat de NGO's zelf vaak kleren ter plekke inkopen, juist om dit soort problemen te voorkomen.
Op zich niet zo'n gek idee, als je nagaat dat er voldoende daar voorhanden is.

Das ook zo. "hulpgoederen " zijn niet echt welkom . Het is economisch een verlies voor de plaatselijke handel, het liefst zonden ze die " hulpgoederen " helemaal willen bannen. Zoals nils zegt er is hier voldoende te koop en dan komt daar een of andere hulporganisatie mijn al dan niet "woekerhandeltje " vermazzelen met goederen ....... Geld moeten en willen ze zien , zodat hun woekerhandeltje succesrijk en lonend is. Dan heb ik het niet alleen over de  :smiley-philippines: .

Allemaal goed en wel, maar waar zouden die slachtoffers die helemaal niets meer hebben het geld vandaan halen?

Rich de Nederbelg.