Gunmen kidnap tourists and local woman in Philippines

Gestart door Ifugao, dinsdag 22 september 2015, 07:53:34

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

 :confused2:   :ikkeniebegrijp:   Ik dach dat de huidige regering in  :smiley-philippines: een wet tegen politieke dynastyen had aangenomen ?  Of geld dat niet voor burgemeesters. ?

Er is al een wet dat een burgemeester maar 2 termijnen dacht ik of 3 mag zitten, maar dat word massaal omzeild door hun vrouw of al wat oudere kinderen verkiesbaar te stellen. Ongelooflijk dat  :smiley-philippines: daar ook nog intrappen, en hun stem aan geven, het is gewoon de wet omzeilen, om zo toch een vinger in de pap te houden.

Poetin doet het in Rusland ook zo, stuivertje wisselen  Eerst Poetin president tot zijn max. termijnen erop zitten, en toen werd hij premier en die maat van hem, de naam weet ik zo snel niet, werd president

jamietagabundok

Citaat van: Blauwvinger op donderdag 24 september 2015, 11:54:34
Citaat van: jamietagabundok op donderdag 24 september 2015, 11:43:18
Nou ik zag paar weken terug op facbook een rijtje cijfers waar Duterte  met rond de 34 % eerste stond. Maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden.

  Dat het allemaal zeer onbetrouwbaar is blijkt wel uit de getallen die Pinoccio en Amice aandragen, met respectievelijk  47% en 26 % voor Grace Poe, zit maar liefts meer dan 20 % verschil tussen de ene en andere peiling  :negatief:

Snap niet dat dat mens zo populair is, afgezien dat ze senator is geen enkele bestuurlijke ervaring

Mja , dat is een van de dingen waar  :smiley-philippines:  heel goed in is, een foute president kiezen   :lachen:
aaaaaahhh in  :nederlandsevlag: niet!!!???
Rutte had beter advocaat kunnen worden.
Elke probleem wimpelt tie af met een grap en big smile :biggrinn:

In  :nederlandsevlag:  kan je geen prsident of premier kiezen, je stemt op een persoon van een bepaalde partij, die dan volksvertegenwoordiger word.

Een ongeschreven regen is dat de grootste partij in principe de premier mag leveren, maar dat kan en mag best iemand anders zijn dan wie lijsttrekker was voor die partij.   

Pinocchio

Citaat van: jamietagabundok op vrijdag 25 september 2015, 01:56:40
:confused2:   :ikkeniebegrijp:   Ik dach dat de huidige regering in  :smiley-philippines: een wet tegen politieke dynastyen had aangenomen ?  Of geld dat niet voor burgemeesters. ?

Congress set to pass anti-political dynasty bill before 2016 nat'l elections

http://asianjournal.com/news/congress-set-to-pass-anti-political-dynasty-bill-before-2016-natl-elections/


jamietagabundok

Ik merk toch wel dat de veiligheidsmaatregelen in en rond Davao zijn aangescherpt, ik ging paar dagen terug met de bus naar Davao,  en het checkpoint aan de highway  voor je de stad binnengaat, waar voorhen politie stond staan nu militairen.

Alle mannen tussen 15 en 65 moesten de bus uit, en militairen kwamen de bus in, maar het is ook wel schijnveiligheid, ik had een kleine koffer  in het laadruimte onder in de bus, maar die ruimte werd niet onderzocht, noch de koffers en dozen daar.   Dus was er een bom in de bagage was die niet opgemerkt.

Toen ik terug ging , ook redelijk goed controle voor je terminal in kan, alle bagage moet open.  maar ook hier weer lekken in veiligheid , want iemand die onderweg aan de highway instapt heeft 0,0 contole.

Duterte lijkt zich wel enorm in te zetten de daders op te sporen, en herhaling te voorkomen.  Er was in Manila een bijeenkomst georganiseerd door mensen die hem als president willen, en daar liet hij verstek  gaan wegens overleg in Zamboanga.


Een of meerdere personen van de video van de kidnapping zijn herkend en opgepakt inmiddels las ik op internet.

Wel knap lullig weer van de Philippine navy dat men geen kans heeft gezien, de kidnappers op het toch lange tripje over zee tussen Samal en Jolo eiland  te  onderscheppen.


Moet toch niet zo moeilijk zijn met vliegtuigen en helicopters die nachtzicht apparatuur hebben een aantal snel varende boten te onderscheppen.

Voor mij bewijst het maar weer eens hoe incapabel de Navy hier is.

bananacreek

CitaatMoet toch niet zo moeilijk zijn met vliegtuigen en helicopters die nachtzicht apparatuur hebben een aantal snel varende boten te onderscheppen.

Voor mij bewijst het maar weer eens hoe incapabel de Navy hier is.
   ANTWOORD  |  ANTWOORD MET CITAAT  |  NOTIFICATIE BIJ REACTIES   

:lachen: :lachen: :lachen: :denk: :denk:

Als het moet kunnen de Abu sayaf ongestoord naar Dumaguete komen want ze zullen geen Navy of Coast Guard tegenkomen.... :lachen: :lachen:

Hoogstens zoiets.... :run: :run: :run: :run: :run: :run:



Ik heb dit soort vaartuigjes nog nooit hier in de buurt gezien....



Wat dan ook....de Abu Sayaf flikt het altijd weer ................... :lachen: :negatief: :negatief:

Shame to the navy?..... :weetikniet: :weetikniet:

jamietagabundok

De locale criminelen hier in Mindanao denken wat Abu sayaf kan kunnen wij ook,dus ook maar even porener ontvoeren     :lachen:


  http://www.thelocal.it/20151010/police-identify-kidnappers-of-italian-in-philippines


   Tijd dat ik mijn biezen pak   :denk: :weetikniet: :benweg:



Ronny55

[embed=640,525]<iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/LRipKe_UnKc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed] .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.