Filipijnse president Duterte kondigt 'scheiding' van VS aan

Gestart door QuantumPix, donderdag 20 oktober 2016, 20:55:21

Vorige topic - Volgende topic

Lenn

80% van de handel in de Ph. is al v/d chinezen.Laat die kano's maar eens een poepie ruiken.
Ze kunnen kiezen om ph als uitvalsbasis te gebruiken.Dus hoogste  bieder wint.
Nu gaat du30 eerst naar china, en daarna na poetin en zo speeld hij heel het spelletje uit, wat tengoede komt voor buitenlandse bijdrage/handelsovereenkomsten.
Vergeet niet dat azie de grootste groeier is in de wereldeconomie.

opinie

Citaat van: Rich op vrijdag 21 oktober 2016, 08:07:52
Snapt u het nog?

Labiel? Onbetrouwbaar?
Of typisch: Maybe?

Vreselijk dat de  :smiley-philippines: 80% invoeren van China, nochtans werklozen zat in de  :smiley-philippines: die graag onderbetaalde jobs aanpakken in de productie.
Een basis voor de Chinezen hoeven ze niet per hoogste bod te doen. De Chinezen maken die wel op =hun= Spartley's.
Een basis laat je toe aan een verre bondgenoot die geen claims heeft op je grondgebied. Niet aan een buur die graag met een deel van je grondgebied ervandoor gaat.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

peldoman

Handelsovereenkomsten , betrouwbaarheid, China of Rusland, zal mij allemaal een worst wezen.
Het gaat erom wat de invloed van zijn uitspraken op de foreigners  straks kan zijn.
Er zal maar iets gebeuren dat bv. een of andere witneus iets uithaalt hier.
Wat is dan zijn uitspraak, alle witneuzen eruit??

Of dat economisch niet verstandig zal zijn, daar heeft hij lak aan gezien zijn eerdere uitspraken.
Het gaat er mij alleen maar om, kan ik/wij  hier blijven wonen?
Een Hetze tegen een bepaalde groep is hier zo gemaakt, en dan?
Kijk eens op YouTube naar die Amerikaanse expat filmpjes , de ene na de andere waarschuwing
om niet hier naar toe te komen.
En dat baart mij zorgen!
Maar goed, niemand heeft het eeuwige leven zeggen ze bij ons, dus wie weet.




Budgie


Nu.Nl
Filipijnse president Duterte wil banden met VS toch niet verbreken 
De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft zijn in China gedane verhaal over de "scheiding van de Verenigde Staten" vrijdag alweer bijgesteld.

De leider zei nu dat hij de banden met de Amerikanen helemaal niet wil verbreken omdat die belangrijk zijn voor het land, zeker economisch.
Met zijn uitlatingen tijdens zijn bezoek aan de Chinese president Xi Jinping bedoelde Duterte eigenlijk dat de VS en de Filipijnen op het gebied van buitenlandse politiek geen ''zwaluwstaartverbinding'' hoeven te hebben. Minister van Handel Ramon Lopez probeerde zijn baas ook uit de wind te zetten door te stellen dat die slechts toenadering zoekt tot de Chinezen en andere landen in de regio om niet te zeer afhankelijk te van de Amerikanen. Maar van een aanstaand afscheid is geen sprake.
Witte huis
Het Witte Huis is de retoriek van Duterte echter al een tijdje zat. ''We horen van hem de laatste maanden te veel publieke verklaringen die verontrustend zijn'', reageerde woordvoerder Josh Earnest. ''En de frequentie heeft nog een element toegevoegd aan de onnodige onzekerheid over onze relatie. Daar zijn we beiden niet bij gebaat.''
Op de achtergrond speelt ook de spanning rond de machtsverhoudingen in de Zuid-Chinese zee mee. China wil het daar voor het zeggen hebben, maar onder meer de VS hebben groot strategisch en economisch belang bij een vrije doorvaart. Vrijdag patrouilleerde de torpedojager USS Decatur in de internationale wateren rond de Paracel-eilanden, die worden geclaimd door Peking. De Chinese marine stuurde er onmiddellijk twee oorlogsschepen op uit om de Amerikanen te waarschuwen.

Dus hij heeft nu al weer een ander standpunt Hieruit blijkt hoe dom hij volgens mij is
Getting older beats the alternative -dying young

Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Cosyns Guy


Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Lenn

Citaat van: peldoman op vrijdag 21 oktober 2016, 13:33:00
Handelsovereenkomsten , betrouwbaarheid, China of Rusland, zal mij allemaal een worst wezen.
Het gaat erom wat de invloed van zijn uitspraken op de foreigners  straks kan zijn.
Er zal maar iets gebeuren dat bv. een of andere witneus iets uithaalt hier.
Wat is dan zijn uitspraak, alle witneuzen eruit??

Of dat economisch niet verstandig zal zijn, daar heeft hij lak aan gezien zijn eerdere uitspraken.
Het gaat er mij alleen maar om, kan ik/wij  hier blijven wonen?
Een Hetze tegen een bepaalde groep is hier zo gemaakt, en dan?
Kijk eens op YouTube naar die Amerikaanse expat filmpjes , de ene na de andere waarschuwing
om niet hier naar toe te komen.
En dat baart mij zorgen!
Maar goed, niemand heeft het eeuwige leven zeggen ze bij ons, dus wie weet.
Er zal weinig gebeuren met de buitenlanders hier.Brengen genoeg geld mee/op
Het hele hoerengedoe in angeles was ooit begonnen met die kanobases, en nu is angeles een internationale trekpleister voor de neuktoerist.Net zoals pattaya,bangkok, etc. En dat terwijl prostitutie hier verboden is volgens de wet.Misschien word het ook eens tijd voor du30 om de drugs aldaar te bestijden.Ikzelf heb niks tegen het oudste beroep in de wereld, zolang het vrijwillig is.En daar gaat het fout.
Vaak is het niet vrijwillig.Er is ook geen controle op.

opinie

Citaat van: Lenn op zondag 23 oktober 2016, 12:50:09
Vaak is het niet vrijwillig.Er is ook geen controle op.

Een Nederlandse reportage enkele jaren geleden volgde een reporter in Manila. Van een overval en moord in een =gated community= waarvan niemand wat van merkte en de daders zomaar binnen konden tot een controle in een bar. In dat laatste maakte de politiekapitein een fout. Op zijn verjaardagsfeest merkte de ploeg namelijk dat één van de gasten de bazin van die bar was.

Controle is er genoeg maar niet voor de slachtoffers maar op de slachtoffers. Vaak zijn het juist de mensen die als hoofdtaak de kinderen moeten beschermen die ze in de prostitutie dwingen. Namelijk de ouders. Waar moeten de kinderen naartoe? Wie wil hun helpen? De ouders hebben hun al die tijd mentaal klaargestoomd. Wroeging is er niet want de buren doen het ook, dus is het ok! Niemand zal daar werk van maken want het verdient zo lekker.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: bananacreek op zondag 23 oktober 2016, 13:15:09

Gelukkig dat Chinezen niet de Filippijnen zien als =little brown brothers=



Oeps!



:denk: Vreemd dat de boze reacties vanuit de  :smiley-philippines: op de reclame hun oorzaak lijkt te vinden in het feit dat de zogenaamde  :smiley-philippines: schoonmaakster heel erg veel gelijkenissen had met de Aeta en Ati. Je wil toch vereenzelvigd worden met de mensen die je zelf ziet als je =little brown brothers= ?
:run: Neen, daar zitten er meer.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus