Filipijnse president Duterte kondigt 'scheiding' van VS aan

Gestart door QuantumPix, donderdag 20 oktober 2016, 20:55:21

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: joost op maandag 24 oktober 2016, 13:16:04
We wachten gewoon af wat er zo nogal komen gaat.
Groeten.
Joost.

Ze gaan nog wat meemaken met deze man.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Cosyns Guy


peldoman

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 25 oktober 2016, 09:09:25
Blijkbaar zitten er hier een hoop helderzienden....sigh
Minachting van een medelid, minus 100 punten en geen plaats meer bij Jollibee voor 3 maand!

Rich

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 25 oktober 2016, 09:09:25
Blijkbaar zitten er hier een hoop helderzienden....sigh

Soms is het zoals in dit geval heel makkelijk voorspellen zonder glazen bol  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Lenn

Heb ook ff in mijn glazen bol gekeken.Was een flesje smb.
Straks gaat du30 naar de russen om ook daar ff wat geld te halen en de druk op de US nog wat te vergroten.De US  is immers gebaat met de legerbasis hier.
Uiteindelijk zal de de US overstag gaan en een nog groter bedrag schenken en iedereen is weer dikke vrienden.
Trouwens, het gaat behoorlijk goed met de Ph. economie, dus du30 hoeft eigenlijk nergens aan te kloppen voor wat extra geld.
De enigste reden dat hier zoveel armen zijn is omdat dat de bevolkingsgroep is die de meeste kindertjes maken.


Lenn

Ook lekker vaag bericht mijnheer de Jong.Eigenlijk staat er niks in.
Is U dezelfde mijnheer de Jong die ik ken van het andere forum als de fotograaf?

Margeb

Ik zie even niet wat er vaag is aan de post van R.deJong.
Dit is precies wat bij mij ook door het hoofd gaat. Had plannen om wat te kopen, te investeren etc. wacht ik ff een jaartje mee. Minimaal.
De retoriek die deze president gebruikt kan nog wel is overslaan op de bevolking hier.  Grof taal gebruik, respectloos praten over westerse wereld, etc. net zijn toespraak gezien voor de filipijnse geneenschap in Japan...... Dan blijkt uit het gejoel en applaus dat goor taal gebruik tegen het westen, in de smaak valt en ik ben bang dat we dat gaan merken aan de houding van Filipino's. Vroeg of laat.
We gaan het zien hier in de Filipijnen. Maar gerust ben ik er niet op.

De man is een komiek, die dit land niet helpt. Drugs uitschakelen..... Graag, je tweede vrouw/vriendin verheerlijken en het westen beledigen tot op het bot.... De p...... I....m. Waren weer niet van de lucht.
Wat een idioot. Mijn centjes gaan weer terug op de bank in Dubai. Ook niet alles, maar deze Gek..

Ik hoop dat ik er vreselijk naast zit, maar ik ben er bang voor

Lenn

Wat er vaag mee begint in de openingszin.Second thoughts?Hoe komt ie erbij? en om welke bedrijven gaat het dan?die second thoughts hebben?Als je schrijft dat buitenlandse bedrijven second thoughts hebben om in de Ph te investeren zou je op zijn minst erbij moeten vertellen om welke bedrijven het dan gaat.Anders is het alleen bla,bla.
Tja, ik heb ook second thoughts w.b.t jouw posting.Heb geen 2e vrouw/vriendin en voor de rest valt het totaal niet te volgen.

opinie

De Japanners zijn in ieder geval bezorgd dat er een Tokkie hun keizer zal ontmoeten.

---
But in a country where formality and politeness are highly valued, others are worried about the rough side of Duterte's manners. They are particularly concerned about his meeting with Emperor Akihito on Friday.

Japanese TV shows have repeatedly showed Duterte apparently chewing gum — at meetings, shaking hands and at other public occasions. In footage of a meeting with Chinese President Xi Jinping, Duterte wore a business suit instead of a formal Philippine "Barong" shirt. He walked in with his hands in his pockets and chewed gum during the hand shake and a signing ceremony.
Duterte doesn't usually button up the top of his shirt, often wears slacks or jeans and has been seen without socks.

"When (Duterte) will make a courtesy visit to the Emperor, his behavior during the event could have a major impact. I trust he understands the consequences and he would not do such a thing (as chewing gum), but I do hope the Philippine side to remind him of that particular point," Itsunori Onodera, a senior lawmaker in the conservative ruling Liberal Democratic Party, told a Sunday talk show on Fuji TV.
---

Noblesse oblige is een oud Frans gezegde dat letterlijk wordt vertaald als "adeldom verplicht". Zowel in het Nederlands als in het Engels wordt dit gezegde onvertaald gebruikt. Tegenwoordig wordt er mee bedoeld dat een vooraanstaande maatschappelijke positie bijzondere verplichtingen met zich meebrengt.

Welk beeld krijgt men van een land waarvan de hoogste vertegenwoordiger geen respect heeft voor de medemens? Juist, Tokkieland.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus