Filipijnse president Duterte kondigt 'scheiding' van VS aan

Gestart door QuantumPix, donderdag 20 oktober 2016, 20:55:21

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 27 oktober 2016, 19:08:55
Tja,appels met peren vergelijken.
Als men blijkbaar al weet hoe het allemaal zal uitdraaien noem ik dat helderziendheid.
Men kan het weer voor 3 weken nog niet voorspellen,hoe kan men dan de toekomst voorspellen van een land hoe het er zal aan toegaan over x aantal maanden of jaren met wat men nu weet of denkt te weten.
Is iets anders dan blind zijn mij dunkt.En als er iets is dat met blindheid te zien heeft is het wel de haat t.o.v Duterte....

Of blind vertrouwen en geen kritiek te verdragen?
Wat betreft het weer durf ik zelf te gaan voor een voorspelling van een jaar! In de volgende twaalf maanden zullen er meerdere taifoens de Filippijnse regio aandoen die verschillend in sterkte zullen zijn.

Let op, metafoor! Als een bestuurder elke dag dronken achter het stuur kruipt dan heeft men geen glazen bol nodig om te weten dat dit slecht moet aflopen. Ontkennen is dan blind en dwaas.

Krant:
We zullen Japan niet in de steek laten. Wat zullen de Japanners opgelucht zijn. 誰も気にしない!
Over 2 jaar geen buitenlandse miltairen meer in de  :smiley-philippines: Gaan de Chinese soldaten een dubbele nationaliteit bekomen of krijgen de Spartleys een apart statuut? Misschien ook een andere naam dan: Apartleys.

Citaat van: Lenn op woensdag 26 oktober 2016, 13:51:08
ikzelf beschouw Japan ook als een tokkie country.Ze hebben daar zulke rare gewoontes die niet meer in de wereld passen.Outdated?Of het nieuwe begin?
Noblesse oblige.Ga dat maar eens uitleggen aan een Japanner.En zo goed gaat het niet met de Japanse economie.De staatsschuld is torenshoog.
Du30 zal ook daar geld ophalen.En laten we niet vergeten hoeveel OFW's daar werkzaam zijn in de prostitutie.

Dus als iemand jouw huishouden =raar= vindt mag elke gast in jouw huis zich onbeschoft tegenover jou (de gastheer) gedragen?
Noblesse oblige. Laat de Japanners dat nu net kennen.

Citaat van: http://www.japantimes.co.jp/opinion/2001/08/10/commentary/noblesse-oblige-in-short-supply/
Kobayashi believed it was necessary to develop quality people in all classes, including the samurai class. Being a samurai himself, however, he must have thought that the elite class should set an example of noblesse oblige.

Waarom is de Japanse staatschuld nu een uitvlucht om respectloos gedrag bij voorbaat te vergoelijken?  :ikkeniebegrijp:

Het lijkt me toch OOK een grote schande voor het land dat de prostitués levert.
De reportage staat ergens in een video op het forum, meen ik. Over dit soort OFW's. Ook bevat de video een interview met de moeder van een gedeporteerde OFW. Ze klaagt over die Japanse rotpolitie: mijn dochter is al 15, nu is ze te oud om nog terug te gaan en geld te verdienen. Pedofilie: sommige ouders worden er beter van.


Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Cosyns Guy

Citaat van: opinie op donderdag 27 oktober 2016, 21:19:53
Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 27 oktober 2016, 19:08:55
Tja,appels met peren vergelijken.
Als men blijkbaar al weet hoe het allemaal zal uitdraaien noem ik dat helderziendheid.
Men kan het weer voor 3 weken nog niet voorspellen,hoe kan men dan de toekomst voorspellen van een land hoe het er zal aan toegaan over x aantal maanden of jaren met wat men nu weet of denkt te weten.
Is iets anders dan blind zijn mij dunkt.En als er iets is dat met blindheid te zien heeft is het wel de haat t.o.v Duterte....

Of blind vertrouwen en geen kritiek te verdragen?
Wat betreft het weer durf ik zelf te gaan voor een voorspelling van een jaar! In de volgende twaalf maanden zullen er meerdere taifoens de Filippijnse regio aandoen die verschillend in sterkte zullen zijn.

Let op, metafoor! Als een bestuurder elke dag dronken achter het stuur kruipt dan heeft men geen glazen bol nodig om te weten dat dit slecht moet aflopen. Ontkennen is dan blind en dwaas.

Krant:
We zullen Japan niet in de steek laten. Wat zullen de Japanners opgelucht zijn. 誰も気にしない!
Over 2 jaar geen buitenlandse miltairen meer in de  :smiley-philippines: Gaan de Chinese soldaten een dubbele nationaliteit bekomen of krijgen de Spartleys een apart statuut? Misschien ook een andere naam dan: Apartleys.

Citaat van: Lenn op woensdag 26 oktober 2016, 13:51:08
ikzelf beschouw Japan ook als een tokkie country.Ze hebben daar zulke rare gewoontes die niet meer in de wereld passen.Outdated?Of het nieuwe begin?
Noblesse oblige.Ga dat maar eens uitleggen aan een Japanner.En zo goed gaat het niet met de Japanse economie.De staatsschuld is torenshoog.
Du30 zal ook daar geld ophalen.En laten we niet vergeten hoeveel OFW's daar werkzaam zijn in de prostitutie.

Dus als iemand jouw huishouden =raar= vindt mag elke gast in jouw huis zich onbeschoft tegenover jou (de gastheer) gedragen?
Noblesse oblige. Laat de Japanners dat nu net kennen.

Citaat van: http://www.japantimes.co.jp/opinion/2001/08/10/commentary/noblesse-oblige-in-short-supply/
Kobayashi believed it was necessary to develop quality people in all classes, including the samurai class. Being a samurai himself, however, he must have thought that the elite class should set an example of noblesse oblige.

Waarom is de Japanse staatschuld nu een uitvlucht om respectloos gedrag bij voorbaat te vergoelijken?  :ikkeniebegrijp:

Het lijkt me toch OOK een grote schande voor het land dat de prostitués levert.
De reportage staat ergens in een video op het forum, meen ik. Over dit soort OFW's. Ook bevat de video een interview met de moeder van een gedeporteerde OFW. Ze klaagt over die Japanse rotpolitie: mijn dochter is al 15, nu is ze te oud om nog terug te gaan en geld te verdienen. Pedofilie: sommige ouders worden er beter van.
Het is echt ongelooflijk hoe je je toch maar in alle bochten wringt om toch maar je gelijk te kunnen halen en een andere mening dan maar afdoet als blind vertrouwen en geen kritiek kunnen verdragen.
Zonder dan nog het  te hebben over hoe je sommige reacties van leden verdraait,er zaken bij sleurt die er niks mee te hebben .
En wat de taifoons betreft die je kan voorspellen...graag data,waar en wanneer ze zullen toeslaan...kan je niet  :jajaja: maar dat kan je niet,dus algemeen genomen zijn sommige voorspellingen...en nu komt het...over BEPAALDE ZAKEN gewoon natte vingerwerk.
Maar ja je leest het in de media,geschreven door je o zo aanbeden journalisten,dus zal het wel waar zijn zeker veronderstel je dan maar.

Margeb

Ik begrijp al die onvriendelijkheden hier niet zo.
Op een forum geeft iedereen zijn mening of visie en die zal altijd verschillen , gelukkig maar.
Over die mening en visies kan je zeggen dat het " blindheid" is of 'helderziend" ook dat mag, maar is niet erg vriendelijk om iemand zijn mening zo af te doen.

Deze Duterte is een enge man( mijn mening), hij speelt een gevaarlijk spel en dat gaat dit land geen goed doen.( mijn visie).

Dat ik deze mening heb, komt niet doordat ik alles maar geloof wat gezegd wordt, maar door de beelden die ik zie en zijn uitlatingen.
Of je nou voor of tegen deze man bent. Ik denk niet dat een normaal mens, die opvoeding genoten heeft, de uitlatingen van deze man goed kan keuren. Over zijn plannen kan je veelal van mening verschillen, dat doen we in onze eigen politiek ook.
Ik heb met Russen gewerkt en Chinezen, dit zijn geen makkelijke jongens, de Kano's.....niet mijn volk. Deuren dicht gooien omdat je " pikon" bent over persoonlijke gebeurtenissen en afkeer als president, is president onwaardig. Zijn taal gebruik al helemaal.

Zijn aanpak intern verafschuw ik, Het zonder proces doodschieten van verdachte gaat alle perken van de normale beschaving te boven. Wel is nagedacht over de achter gebleven kinderen en familie van deze geexecuteerde mensen?? Wie zorgt er nu voor deze kids? Ik denk dat met het executeren van drugs dealers, pushers,verslaafde, politieke tegenstanders etc, je er een heleboel meer creert, door de totale uitzichtloze positie waar je de familie in achter laat.
In elk land vind je drugs, in elk land vind je drugsverslaafde, het is een illusie om te denken dat je dit uit kan roeien. De drugs hebben we ook nodig voor onze normale medicijnen. De drugs is lucratief om snel en makkelijk geld te maken en zal er altijd zijn.
Aanpak zit meer in voorlichting, controleren en stabiliseren en dan nog zal je het nooit uitbannen. Zelfs de chinezen en Russen niet, sterker nog, de meeste synthetische drugs komen daar vandaan

Maar goed, dit is mijn mening en ik lees graag de mening van anderen. Daarom kom ik hier.
Salamat, count your blessing, ingat po.



R.deJong

Citaat van: Margeb op vrijdag 28 oktober 2016, 01:36:21


Zijn aanpak intern verafschuw ik, Het zonder proces doodschieten van verdachte gaat alle perken van de normale beschaving te boven.

Vandaag:

http://news.abs-cbn.com/news/10/27/16/duterte-on-drug-related-deaths-expect-20000-or-30000-more

Het drugsprobleem hier is vreselijk aangedikt om welke reden dan ook maar door Duterte.

http://news.abs-cbn.com/focus/10/24/16/2-dead-cops-daily-and-other-dubious-data-in-du30s-war-on-drugs

Net als overal in de politiek heb je voorstanders en tegenstanders.

Zolang men zich wat netjes uitdrukt en mensen in hun waarde laten is er niets aan de hand.

Hoe het afloopt met Duterte? Tijd zal het leren.


R.deJong


kristof19

Ik als "als helderziende in opleiding" voorspel dat Mister President of da Philippines nog vele domme uitspraken zal doen die ronduit schandalig en crapuleus zijn en de rest van de wereld tegen de borst stoten en dat de muppets die door hem benoemd zijn de dag nadien zullen verklaren dat het zo niet bedoeld was en dat hij eigenlijk iets anders bedoelde :jajaja:

peldoman

Citaat van: R.deJong op vrijdag 28 oktober 2016, 04:19:44
By the way, het gaat nu helemaal goedkomen met Duterte, God praat nu met hem...rechtstreekse verbinding...

:floet:

http://www.gmanetwork.com/news/story/586723/news/nation/duterte-says-god-talked-to-him-on-the-plane-i-promised-to-stop-cussing
Ja, zo zie je maar weer, ieder ander mens had even de lotto nummers voor a.s. zaterdag gevraagd maar hij .... :biggrinn:

Adik

Tja, stel je voor dat er wat ongelukkige dingen worden gezegd. Echt lachen man. Dan hoor je niet bij de adel, de academici en ander pretentieus volk. Die hebben dat praten tot kunst verheven. Maar doen ho maar. Daarvoor heb je bedienden, en als je die niet hebt kun je altijd met ellebogen werk ervoor zorgen dat anderen meer moeten doen. Stuurlui op en top.

Dat het nu juist dit soort mensen zijn die er een corrupte bende van hebben gemaakt hoor je niet. Nou, wat mij betreft is het een zegen dat daar iemand is die zijn handen wel durft vies te maken. Met resultaat.

700.000 mensen die naar een rehab gaan. Al is het maar 1% wat succesvol slaagt, dan hebben we het al over meer mensen die hun leven op de rails hebben.
En wat te denken van alle handelsovereenkomsten die gesloten zijn, boycots op goederen die zijn opgeheven.

Of alle corrupte rechters, burgemeesters en andere die al zijn opgepakt cq uit hun functie zijn ontheven. Of die kogel planting op het vliegveld waar in korte tijd kortemetten mee is gemaakt.

Nee blijf maar schamper praten. Ondertussen zijn er vele mensen echt wat aan het DOEN. Mijn glazen bol zegt dat daar mooie dingen staan te gebeuren.  :applaus:

Adik

Hij was trouwens spotgoedkoop mijn glazenbol  :lachen:



Dat ze het ervan kunnen maken voor dat geld  :biggrinn:

Lenn

Wanneer gaat du30 eigenlijk ingrijpen op het alcoholprobleem?Zijn toch ook harddrugs? en zorgt toch ook voor vele problemen.
Zijn er ook statistieken van mensen in de Ph. die het overmatig alcoholgebruik aantonen?
Ikzelf denk dat de overlast/geweld wegens alcoholmisbruik vele malen hoger ligt dan het gewone drugsmisbruik.
Maar als du30 morgen de prijs verhoogd maal10 van de tanduay, funador, wodka, etc verliesd wel een hoop kiezers.