Filipijnse president Duterte kondigt 'scheiding' van VS aan

Gestart door QuantumPix, donderdag 20 oktober 2016, 20:55:21

Vorige topic - Volgende topic

Margeb

Tama!

Geen enkele regering waagt zich daaraan!
Hij doet wel dom, is het ook, maar zo dom.....

Geen enkele agent dood of gewond, geen overlevenden in de auto's , beetje vreemd, op zijn minst.
Of er wel of geen drugs is gevonden is niet duidelijk, maar ik denk dat er Mindanao 1 politieke tegenstander minder is. Ik DENK dat!


http://www.ad.nl/nieuws/filipijnse-politie-doodt-drugsburgemeester-en-negen-lijfwachten~a6aa77e2/

Herbie

Beetje vreemd, dat vindt ik niet, als ze een klokkade doen en de auto stopt niet, gewoon er op vuren tot hij stil staat. Boel netjes opgeruimd en minder papier werk.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

opinie

Uit het topic naar aanleiding van de vergelijking met Hitler door Duterte zelf:

Citaat van: Cosyns Guy op zondag  2 oktober 2016, 17:47:58
Leer lezen Kristof.Ik adoreer hem niet en ik praat zeker niet alles goed wat hij doet maar jij en enkelen denken over hem als is hij de grootste dictator op de hele planeet,ik denk dat je zelfs het begrip dictator niet kent.
Altijd zitten jullie te zeiken op hem,kritiek geven is makkelijk als je het zelf niet moet oplossen.Het is zijn land,zijn landgenoten ,hij moet enkel verantwoordiging afleggen tegenoverstaande zijn volk en als het hun niet meer bevalt zullen ze hem zeker wel op de ene manier of andere kwijtspelen.
En dat gezeik over drugdealers die zonder proces om het hoekje geholpen worden,wel dat gebeurde voor zijn presidentschap ook.
Weet je een oplossing ? Zoniet laat het hun dan zelf oplossen.Speciale omstandigheden eisen jammer genoeg soms speciale oplossingen en laat dat westers denken en vingertje wijzen eens weg,zoveel beter doen we het ook niet.
En mijn denken zorgwekkende vormen aannemen ? Als je me daarom vergelijkt met een Noord Koreaan door mijn denken ben je al even erg als de rest,nooit gehoord van vrije meningsuiting ? Ook al staat mijn denken je niet aan dat maakt mij nog altijd geen "gevaar" over hoe jullie denken.

Uit dit topic:

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 27 oktober 2016, 22:15:21
en een andere mening dan maar afdoet als blind vertrouwen en geen kritiek kunnen verdragen.

:neeneenee:
Eén voor één afzonderen en aanvallen zoals een luipaard zijn prooi. Zo een beeld creëren dat het enkelingen zijn die kritiek hebben op de manier van doen. Sust de geest en het geweten natuurlijk.
Vrijheid van meningsuiting is relatief blijkbaar. Jij hebt er recht op maar anderen (lees: mensen met een andere mening) niet.
Je adoreert hem niet, maar je kan het niet hebben dat hij kritiek krijgt.
Anderen zeiken, kunnen niet lezen, hebben geen waterdicht alternatief, enzovoort. Ook journalisten die durven een kritisch stuk schrijven, deugen niet. Daar neem je eigenlijk de leuze van hem over: journalisten zijn een gerechtvaardigd doelwit voor moordaanslagen. Hou die gedachte vast als straks een journalist schrijft over hoe een baas zijn truckers onderbetaald en overwerkt. Niet van kamp wisselen dan.

Er zitten ook flinke gaten in je logica over de moorden. Je juicht de moorden toe want dat had hij beloofd en het is DE oplossing en hij hoort de eer op te strijken. Echter als er kritiek op de moorden komt, dan trek je het in twijfel dat hij erachter zit en je zegt zelfs dat er vroeger al zulke moorden gebeurden. Wel, dan was zijn belofte hol en zinloos want het gebeurde al.
Al de doden die als nevenschade te boek staan en onterecht beschuldigden die vermoord zijn, worden weggewuifd met de uitvlucht dat er anders onschuldige doden vielen door de dealers. Echter daaruit volgt dat er geen vooruitgang is want nog steeds sterven onschuldigen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Cosyns Guy

Citaat van: opinie op vrijdag 28 oktober 2016, 22:30:04
Uit het topic naar aanleiding van de vergelijking met Hitler door Duterte zelf:

Citaat van: Cosyns Guy op zondag  2 oktober 2016, 17:47:58
Leer lezen Kristof.Ik adoreer hem niet en ik praat zeker niet alles goed wat hij doet maar jij en enkelen denken over hem als is hij de grootste dictator op de hele planeet,ik denk dat je zelfs het begrip dictator niet kent.
Altijd zitten jullie te zeiken op hem,kritiek geven is makkelijk als je het zelf niet moet oplossen.Het is zijn land,zijn landgenoten ,hij moet enkel verantwoordiging afleggen tegenoverstaande zijn volk en als het hun niet meer bevalt zullen ze hem zeker wel op de ene manier of andere kwijtspelen.
En dat gezeik over drugdealers die zonder proces om het hoekje geholpen worden,wel dat gebeurde voor zijn presidentschap ook.
Weet je een oplossing ? Zoniet laat het hun dan zelf oplossen.Speciale omstandigheden eisen jammer genoeg soms speciale oplossingen en laat dat westers denken en vingertje wijzen eens weg,zoveel beter doen we het ook niet.
En mijn denken zorgwekkende vormen aannemen ? Als je me daarom vergelijkt met een Noord Koreaan door mijn denken ben je al even erg als de rest,nooit gehoord van vrije meningsuiting ? Ook al staat mijn denken je niet aan dat maakt mij nog altijd geen "gevaar" over hoe jullie denken.

Uit dit topic:

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 27 oktober 2016, 22:15:21
en een andere mening dan maar afdoet als blind vertrouwen en geen kritiek kunnen verdragen.

:neeneenee:
Eén voor één afzonderen en aanvallen zoals een luipaard zijn prooi. Zo een beeld creëren dat het enkelingen zijn die kritiek hebben op de manier van doen. Sust de geest en het geweten natuurlijk.
Vrijheid van meningsuiting is relatief blijkbaar. Jij hebt er recht op maar anderen (lees: mensen met een andere mening) niet.
Je adoreert hem niet, maar je kan het niet hebben dat hij kritiek krijgt.
Anderen zeiken, kunnen niet lezen, hebben geen waterdicht alternatief, enzovoort. Ook journalisten die durven een kritisch stuk schrijven, deugen niet. Daar neem je eigenlijk de leuze van hem over: journalisten zijn een gerechtvaardigd doelwit voor moordaanslagen. Hou die gedachte vast als straks een journalist schrijft over hoe een baas zijn truckers onderbetaald en overwerkt. Niet van kamp wisselen dan.

Er zitten ook flinke gaten in je logica over de moorden. Je juicht de moorden toe want dat had hij beloofd en het is DE oplossing en hij hoort de eer op te strijken. Echter als er kritiek op de moorden komt, dan trek je het in twijfel dat hij erachter zit en je zegt zelfs dat er vroeger al zulke moorden gebeurden. Wel, dan was zijn belofte hol en zinloos want het gebeurde al.
Al de doden die als nevenschade te boek staan en onterecht beschuldigden die vermoord zijn, worden weggewuifd met de uitvlucht dat er anders onschuldige doden vielen door de dealers. Echter daaruit volgt dat er geen vooruitgang is want nog steeds sterven onschuldigen.
Wel,ik moet het je toegeven.
Je hebt het toch maar nog eens geflikt om mijn woorden uit hun context te halen...proficiat.
Ik kan het dus wel hebben dat men kritiek op hem heeft maar  waar ik tegen in ga is dat sommigen hem overladen met ALLE al dan niet onschuldige slachtoffers die vermoord zijn en dan het maar voor het gemak in zijn schoenen schuiven.

En waar heb ik beweerd dat journalisten die kritisch schrijven over hem een gerechtvaardigd doelwit zijn ? En zijn leuze overnemen ?
Je reageert als een journalist..mensen woorden in de mond leggen die ze nooit gezegd hebben....
Ik zeg enkel maar dan men niet altijd moet geloven wat er in de media staat en men best wel eens wat meer kritischer t.o.v van de media mag zijn.

En gaten in mijn logica ? Denk eerder in de uwe want bij mijn weten heb ik hier nog nooit de moorden toegejuicht en DE oplossing...dat maak jij van mijn woorden,niet ik.
En ik trek zeker niet in twijfel dat hij weet heeft van de doodseskaders en toestemming heeft gegeven om bij verzet te schieten om te doden maar nogmaals wat jij doet is hem alle moorden i.v.m met mogelijke "drugdealers en druggebruikers" in de schoenen schuiven.
Feit is,die uitspraak had hij feitelijk nooit mogen doen want nu heeft hij kwaadwillenden het ideale alibi gegeven om te moorden met de uitvlucht dat het drugs betrof.
En ja beste man,moorden i.v.m met drugs,drank gebruik en noem maar eender welke reden gebeurden al voor hij president was,of was het voor zijn tijd de hemel op aarde waar ieder in vrede naast elkaar leefde ?
En geen vooruitgang ? Tja,kan niet zeggen of er al dan niet vooruitgang is want ik woon er niet.Daar kunnen leden die er wonen je beter over informeren  :jajaja:

Ach ja,als ik dan eens kritiek heb op sommige reacties word het afgedaan als beroving van vrijheidsmening maar als het van jou komt dan weer niet als ik mijn mening neerschijf.

Vraag mij eigenlijk af of je al eens de moeite hebt genomen om je te informeren wat er dan wel al verbeterd is sinds zijn presidentschap buiten zijn war on drugs en grove uitspraken ?


opinie

http://www.ad.nl/nieuws/filipijnse-politie-doodt-drugsburgemeester-en-negen-lijfwachten~a6aa77e2/72074655/





Citaat van: Herbie op vrijdag 28 oktober 2016, 13:01:27
Beetje vreemd, dat vindt ik niet, als ze een klokkade doen en de auto stopt niet, gewoon er op vuren tot hij stil staat. Boel netjes opgeruimd en minder papier werk.

Ok, twee auto's rijden in op een wegblokkade. De politie opent het vuur. Waar horen de kogelgaten te zitten?  :denk:
Logisch is dan toch de voorruit van de eerste wagen, niet? Vooral aan de bestuurderszijde.

Wat kan je zien op de foto's?

De twee wagens staan netjes naast de weg. Alsof ze geparkeerd zijn, niet stuurloos nadat de bestuurders geraakt zijn en in de gracht gecrasht. Geen moddersporen of deuken. Geen lekke banden van een spijkermat.

Kogelgaten:

Eerste voertuig: enkel in de ruiten links. De folie hield het glas samen maar de ruit linksachter werd deels meegesleurd naar buiten.
Tweede voertuig: passagiersdeur en drie kwart van de voorruit aan de passagierszijde. Ook in de rechter achterdeur.

Vreemd dat de lijnen elkaar dan kruisen op een paar meter van het busje ter hoogte van de rechter schuifdeur en passagiersdeur.

De politie had een tip dat drugs vervoerd werden. Geen melding van een drugvangst. Gebruiken grote dealers in de  :smiley-philippines: dan geen koeriers? Personeelskosten te hoog in de  :smiley-philippines: ?

Citaat van: Margeb op vrijdag 28 oktober 2016, 12:05:29
Geen enkele agent dood of gewond, geen overlevenden in de auto's , beetje vreemd, op zijn minst.
Of er wel of geen drugs is gevonden is niet duidelijk, maar ik denk dat er Mindanao 1 politieke tegenstander minder is. Ik DENK dat!
http://www.ad.nl/nieuws/filipijnse-politie-doodt-drugsburgemeester-en-negen-lijfwachten~a6aa77e2/

De foto's leggen meer geloofwaardigheid in de richting: politieke executie.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Het is zijn eigen schuld dat hij de personen die eigen afrekeningen verhullen als een =war on drugs= een alibi geeft. Je kan niet roepen dat het ok is om te moorden en dan de verantwoordelijkheid weigeren.

Ik schreef:
Ook journalisten die durven een kritisch stuk schrijven, deugen niet. Daar neem je eigenlijk de leuze van hem over: journalisten zijn een gerechtvaardigd doelwit voor moordaanslagen.
Je klaagt:
En waar heb ik beweerd dat journalisten die kritisch schrijven over hem een gerechtvaardigd doelwit zijn ? En zijn leuze overnemen ?
Je schreef:
Maar ja je leest het in de media,geschreven door je o zo aanbeden journalisten,dus zal het wel waar zijn zeker veronderstel je dan maar.
Dus:
o zo aanbeden => iedereen snapt dat je impliceert dat de kritische journalisten niet deugen.
Ja, je neemt het over. Het enige verschil is de uitkomst. Terwijl zijn oplossing is neerknallen, is de jouwe ze op voorhand als leugenaars veroordelen.

Je zei toch o.a.: liever een malloot met schandalig taalgebruik, is er iets beters dan een oplossing uit het stenen tijdperk, laat hem maar doen, ...

Niemand zei wat die andere oplossingen waren volgens jou desondanks dat er al suggesties gepost waren. Als ik je daar op wees, veegde je die van tafel. Je verhaal verandert steeds, enkel de onvoorwaardelijke steun blijft.

Dan vraag je of het soms zo'n paradijs was maar in werkelijkheid doe je dat om mijn opmerking over je uitspraak dat executies van dealers ervoor al plaats vonden, te ontwijken. Want als je uitspraak waar is dan is zijn belofte hol. Dan moet je kiezen tussen je uitspraak en zijn belofte.

Zou het niet de taak van een president zijn om zijn volk op de hoogte te houden van de vooruitgang die hij maakt in plaats van grove uitspraken te doen? Tenzij er niets te melden valt behalve doden zonder proces.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: R.deJong op vrijdag 28 oktober 2016, 04:19:44
By the way, het gaat nu helemaal goedkomen met Duterte, God praat nu met hem...rechtstreekse verbinding...

:floet:

http://www.gmanetwork.com/news/story/586723/news/nation/duterte-says-god-talked-to-him-on-the-plane-i-promised-to-stop-cussing

A voice said that you know 'If you don't stop (inaudible), I will bring this plane down now.
-And I said, who is this?
Of course, it's God.
-Oh, OK.  So, I promised God not to express slang, cuss words.

"You guys hear me right always because a promise to God is a promise to the Filipino people," he added.

"There is always a time. A time to be foul-mouthed. I don't like anybody reading my mind. It's all calibrated, it's always timing. Watch out for one thing, that's what I've learned, miscalculation," he added.

Dus hij maakt een belofte aan het Fillippijnse volk en voegt eraan toe de belofte te zullen breken.  :ikkeniebegrijp:
Hij zegt dus dat hij niet te vertrouwen is? Zijn dit uitspraken van de leider van een land of stand-upcomedy?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Margeb

CitaatDus hij maakt een belofte aan het Fillippijnse volk en voegt eraan toe de belofte te zullen breken.  :ikkeniebegrijp:
Hij zegt dus dat hij niet te vertrouwen is? Zijn dit uitspraken van de leider van een land of stand-upcomedy?

Als je je eigen volk zo laag inschat door ze dit soort " bedtime story's" te vertellen alsof het kleine kinderen zijn....

Margeb

Citaat
En geen vooruitgang ? Tja,kan niet zeggen of er al dan niet vooruitgang is want ik woon er niet.Daar kunnen leden die er wonen je beter over informeren  :jajaja:

In het dagelijks leven merk ik weinig om eerlijk te zijn. Zijn aanpak voor de zgn "one stop shop " voor overheidsdocumenten ( paspoort, rijbewijs) is er nog lang niet. Rijbewijs kaart bijv. Ik kon, in de derde week van oktober, mijn papieren rijbewijs omwisselen voor een normale "credit" card formaat rijbewijs. Moest wel even bellen of ze er al waren. Uiteraard waren ze nog niet beschikbaar en ik moest eind Januarie  :ikkeniebegrijp: nog maar is terug bellen, want waarschijnlijk( hopefully, maybe) zouden ze er dan misschien wel zijn.
In het begin hoorde je geen Videoke na 10pm, nu begint dat langzaam aan weer een beetje langer door te gaan.

Zolang je niets met drugs te maken hebt, is er niet veel veranderd( vind ik) als je met drugs te maken hebt, of beschuldigd wordt, dan heb je vooral angst lijkt mij. Over dat beschuldigen van drugs heeft een Aussie kennis van mij ( die absoluut niets met drugs heeft) behoorlijk in de rats gezeten hier.( Niet voor dit Topic, als mensen het verhaal willen horen open ik wel een ander). Maar ook daar moet je nu voor oppassen hier. Mensen die je liever kwijt zijn nu, hebben een leuke stok gekregen om je te helpen.



Luke

Citaat van: Margeb op zaterdag 29 oktober 2016, 02:53:08

Rijbewijs kaart bijv. Ik kon, in de derde week van oktober, mijn papieren rijbewijs omwisselen voor een normale "credit" card formaat rijbewijs. Moest wel even bellen of ze er al waren. Uiteraard waren ze nog niet beschikbaar en ik moest eind Januarie  :ikkeniebegrijp: nog maar is terug bellen, want waarschijnlijk( hopefully, maybe) zouden ze er dan misschien wel zijn.


Het heeft 1 jaar geduurd bij mij om het "plastiekje" te ontvangen. Hou dat "PAPIERTJE" samen met het plastiekje goed bij. Het is geen omruiling! Zonder het O.R (papiertje) is dat plastiekje niks waard!!