Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nederlander ontvoerd in Filipijnen

Gestart door Kano, woensdag 1 februari 2012, 12:45:57

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Het is daarbij ook nog eens een binnenlandse aangelegenheid,dus bevoegd om iets of veel te doen is de ambassade dan ook niet....en op de filipino's kun je maar beter niet teveel rekenen.

De ambassade kan enkel enige druk uitoefenen met requesten om de zaak onder de aandacht te houden en toezeggingen los proberen te krijgen.
In geval er randsom geeist wordt dan hebben ze iets meer te bemiddelen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Massale zoektocht naar ontvoerde Nederlander
Laatste update:  2 februari 2012 12:06
MANILLA/ZAMBOANGA - Honderden Filipijnse mariniers zijn circa 1000 kilometer ten zuiden van de hoofdstad Manilla op zoek naar twee ontvoerde toeristen, een Nederlander en een Zwitser.

De twee werden woensdag door gewapende mannen overmeesterd op een eiland dat behoort tot de Tawi Tawi-archipel die niet ver van het Maleisische deel van het eiland Borneo ligt.

De mannen, respectievelijk Ewold Horn en Lorenzo Vinciguerra, bestudeerden er vogels. De Filipijnse kolonel Randolph Cabangbang zei donderdag dat er een massale zoekactie op touw is gezet.

Een spoor van de twee en hun ontvoerders is er echter nog niet gevonden. De eerste 24 uur is volgens de kolonel van vitaal belang om een spoor te vinden.

nu.nl
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

balikbayan

Ach mij is ooit door " vrienden" een farmlot met mango's aangeboden 20km buiten Zamboanga.

Was echt veilig !!!!

Helaas wist ik ook dat als zij er op vakantie waren dat ze dan persoonlijke bewaking kregen van een sergeant omdat haar ex man een PH generaal was.

Je zal er maar in tuinen

Kano

Tja en als je dan dit leest

Ik wist niet wat ik hoorde", zei Horns vrouw Viola vanuit het Groningse Termunten. „Ik ben erg geschrokken. Ewold was met enorm veel plezier die kant opgereisd. Hij zag ernaar uit om de natuur en vogels te gaan bekijken. Gevaren zijn er altijd, maar dit is niet iets waar je rekening mee houdt.

www.telegraaf.nl/binnenland/11427873/__Geen_teken_ontvoerde_NL_er__.html

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Fail_over

Hij heeft zijn "vreemde vogels" gevonden...
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bananacreek

Citaat van: Fail_over op donderdag  2 februari 2012, 12:35:06
Massale zoektocht naar ontvoerde Nederlander
Laatste update:  2 februari 2012 12:06
MANILLA/ZAMBOANGA - Honderden Filipijnse mariniers zijn circa 1000 kilometer ten zuiden van de hoofdstad Manilla op zoek naar twee ontvoerde toeristen, een Nederlander en een Zwitser.

De twee werden woensdag door gewapende mannen overmeesterd op een eiland dat behoort tot de Tawi Tawi-archipel die niet ver van het Maleisische deel van het eiland Borneo ligt.

De mannen, respectievelijk Ewold Horn en Lorenzo Vinciguerra, bestudeerden er vogels. De Filipijnse kolonel Randolph Cabangbang zei donderdag dat er een massale zoekactie op touw is gezet.

Een spoor van de twee en hun ontvoerders is er echter nog niet gevonden. De eerste 24 uur is volgens de kolonel van vitaal belang om een spoor te vinden.

nu.nl

Ok,we komen er aan op verzoek van de  :nederlandsevlag: regering

Losgeld zit er helaas niet in omdat minister Kamp zijn zakken nog niet geheel heeft gevuld en daarom wordt de Klootzak verzocht om de zaak dan maar even op te lossen.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy:







Gelijk de nieuwe helm uitproberen





bananacreek

Citaat van: josv op donderdag  2 februari 2012, 12:23:45
Citaat van: Kano op donderdag  2 februari 2012, 11:38:16
Toch ben ik benieuwd welke inspanningen de Nederlandse ambassade gaat doen om de man vrij te krijgen.  Het staat op de voorpagina's van de Nederlandse kranten dus het heeft journalistieke aandacht.

Geen natuurlijk en daar hebben ze groot gelijk in. Hoogstends de vinger aan de pols houden. Een ambassade is er niet voor om iedere idioot die naar no-go-area's gaat, die strontbezopen in Benidorm de beest uithangt of een moord pleegt in Peru, uit de nesten te werken !!!


CORRECT GEZIEN........... :jajaja: :jajaja: :hoedjeaf:

wiking

vogels kijken in tawi tawi wat voor vogels moeten dat wel niet wezen? Of leggen die gouden eieren
gr

bananacreek

Citaat van: Fail_over op donderdag  2 februari 2012, 12:35:06
Massale zoektocht naar ontvoerde Nederlander
Laatste update:  2 februari 2012 12:06
MANILLA/ZAMBOANGA - Honderden Filipijnse mariniers zijn circa 1000 kilometer ten zuiden van de hoofdstad Manilla op zoek naar twee ontvoerde toeristen, een Nederlander en een Zwitser.

De twee werden woensdag door gewapende mannen overmeesterd op een eiland dat behoort tot de Tawi Tawi-archipel die niet ver van het Maleisische deel van het eiland Borneo ligt.

De mannen, respectievelijk Ewold Horn en Lorenzo Vinciguerra, bestudeerden er vogels. De Filipijnse kolonel Randolph Cabangbang zei donderdag dat er een massale zoekactie op touw is gezet.

Een spoor van de twee en hun ontvoerders is er echter nog niet gevonden. De eerste 24 uur is volgens de kolonel van vitaal belang om een spoor te vinden.

nu.nl

De ABU SAYAF (maar het kan ook de MILF of MNLF zijn) komt normaal gesproken pas met een losgeld demand na ee week of twee (om de spanning erin te houden)

Sporen zoeken op zee valt niet mee vooral als ze wachten om aan land te gaan tot het donker is....

Bijna alle presidenten hebben beloofd om het ABU SAYAF probleem binnen een paar maanden op te lossen destijds.. :lachen: :lachen:

Estrada zei geef me drie maanden en dan zijn ze geschiedenis................. :jajaja: :jajaja: :weetikniet: :weetikniet:





http://www.economist.com/node/374306

Soms gebruiken de Abu Sayaf gewone "pumpboats" maar soms hebben ze betere speed boats zoals ze gebruikt hebben in de buurt van Palawan een aantal jaren geleden (naar zeggen)



De Marines and Scout Rangers hebben dan dit spul:



Al met al is er geen einde in zicht en men beweert hier dat eerst de "ROOT of the problems" moet worden aangepakt en dat een miitary action het probleem daar niet kan oplossen............ :weetikniet: :weetikniet:


bananacreek