Commission on Filipinos Overseas (CFO)

Gestart door Digos, zaterdag 25 april 2009, 00:22:34

Vorige topic - Volgende topic

Cyberfreak

Hier lees ik toch niets over Belgische geboorte-akte, Legal Capacity of Wedding Certificate:
http://www.cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=234&Itemid=33

Wat is het nu eigenlijk?

Digos


Is inderdaad ook zo in de rubriek waar jij bent gaan kijken.

Maar waar het hier over gaat in de vorige postings, is een andere rubriek op de cite van CFO "Fiancee, Spouses and Other Partners of Foreign Nationals" en daar kunnen ze nog bijkomende papieren vragen.

In ons geval heeft men vrouw 5 keer naar Cebu moeten gaan voor dat ze content waren zullen we maar zeggen.

Ze vroegen daar bv. de postnummer van Belgie  :crazy:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Tinulang_Manok

In ons geval vroegen ze om een copie van mijn Legal Capacity, het feit dat je die nodig hebt om überhaupt te kunnen trouwen, maakt geen indruk....  :ikkeniebegrijp:

Gelukkig werkt er familie op de LCR en kon de Legal Capacity uit de archieven van de City Hall worden geplukt voor een kopietje  :thumb:.
Amare et sapere vix deo conceditur

Digos


CFO....een instantie in de phils die je vrouw nodig heeft of ze kan het land niet uit, maar is niet beter als een andere instantie in de phils.

Eens je vrouw je achternaam draagt in de phils word je in iedere instantie in de phils een speelbal van het lot (CFO, NSO, Pasport etc...).....kunnen ze zo ineens maar eens extra requirements gaan vragen, dat zetten ze dan ook netjes op hun site's.....en van dat extra hebben we ook ondervonden, maar we gaven niks onder tafel....ik zie het als officiele verdoken corruptie.

Als je een huwelijkscontract van NSO kunt voorleggen daar, betekend toch dat alles in orde is en heb je de legal capacity niet meer nodig. (kennis van wetgeving)

Maar als ze weten dat er een witneus in het spel zit.....dan is het hek van de dam.

Toen in onze tijd........waren witneuzen niet toegelaten op CFO......en ze zullen wel heel goed weten waarom.

Logica ontbreekt compleet.......of zullen we zeggen peso's?
O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Tinulang_Manok

Ik weet niet of in dit geval  :dollareyes: een rol speelde, maar ik heb wel alles omtrent mijn huwlijk laten regelen door de vrouw van een kameraad en mijn eigen asawa.
Afgaand op wat ik zo hoor wat anderen her en der (LCR, priesters ed.) hebben betaald, ben ik er heel goedkoop vanaf gekomen door mijn witte neus niet te laten zien tenzij het strikt noodzakelijk was (ik zit zowiezo liever aan de SM  :fles: dan in stoffige kantoortjes  :biggrinn:) en ik heb het geluk dat mijn naam chinees klinkt...
Amare et sapere vix deo conceditur

Kano

De BI heeft mij jaren geleden ook gevraagd naar een Legal Capacity to Marry terwijl ik een Marriage Contract had. Toen ik de advokaat daar naar de reden vroeg, antwoordde hij dat er teveel geknoeid wordt met de marriage contracts. Ook bij rijbewijzen heb je dat. Alleen een rijbewijs is niet voldoende, je moet ook het "official receipt" laten zien.  :crazy:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn