Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

beveiliging...

Gestart door xav, vrijdag 26 augustus 2011, 15:07:20

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

#60
@Tinulang_Manok:  grafitty van "crips" en "bloods" op de muren waarbij filipino's mij vertellen dat dat uit de hand aan het lopen is, niet alleen McDonalds wordt geïmporteerd...

Ja, die gasten (creeps & bloods) heb je hier ook en kunnen gevaarlijke rotzakjes zijn als ze "high" zijn en er zijn al een aantal doden gevallen, maar de meeste doden waren gangmembers related dus dat is gewoon opruiming :thumb: :thumb:
Ze rijden in groepen van 20 tot 30 rond en als je die toevallig tegenkomt dan is het beter zo snel mogelijk  :benweg: als je de kans nog hebt.

[yt=640,505] bv1qhNlappA[/yt]

Dit zijn alleen "machos" als ze in een groep zijn, maar een enkeling is meestal een lafaard en het zijn allemaal kinderen van de rijkere mensen die geen tijd hebben om die ratten goed op te voeden :neeneenee: :negatief: 

boomerang

Zo langzamerhand krijg ik steeds meer de indruk van dit topic dat men de betekenis van het woord 'relativeren' kwijt is.

Overal ter wereld ligt de criminaliteit in steden hoger dan op het platteland.

Veel Filippijnen rijden in een grote SUV, hebben glas ingemetseld op hun muren en hebben achter die muren in huis geen nagel om hun kont te krabben. Natuurlijk geeft dat alles een indruk alsof het een risico is om hier te wonen.

(via Google)
Ieder jaar wordt er in Nederland zo'n 120.000 ingebroken. Dat is dus gemiddeld 10.000 keer per maand.

BNR nieuws :

Een paar regels uit een Belgisch nieuwsbericht:
Dat blijkt uit een optelsom van voorlopige cijfers van politiekorpsen in het hele land, opgevraagd door het ANP. 14 van de 25 regiokorpsen leverden cijfers aan. In totaal kwamen er bij de regiokorpsen in de afgelopen twee maanden ruim 7300 keer een aangifte binnen tegen ruim 6600 keer in 2010.

14 van de 25 regiocorpsen, hetgeen dus betekend dat het totale landelijke cijfer ook niet ver van het Nederlandse gegeven af zal wijken.

Geeft toch ook wel wat stof tot nadenken   :ikkeniebegrijp:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

callebaut

Citaat van: boomerang op dinsdag 30 augustus 2011, 17:01:11
Zo langzamerhand krijg ik steeds meer de indruk van dit topic dat men de betekenis van het woord 'relativeren' kwijt is.

Overal ter wereld ligt de criminaliteit in steden hoger dan op het platteland.

Veel Filippijnen rijden in een grote SUV, hebben glas ingemetseld op hun muren en hebben achter die muren in huis geen nagel om hun kont te krabben. Natuurlijk geeft dat alles een indruk alsof het een risico is om hier te wonen.

(via Google)
Ieder jaar wordt er in Nederland zo'n 120.000 ingebroken. Dat is dus gemiddeld 10.000 keer per maand.

BNR nieuws :

Een paar regels uit een Belgisch nieuwsbericht:
Dat blijkt uit een optelsom van voorlopige cijfers van politiekorpsen in het hele land, opgevraagd door het ANP. 14 van de 25 regiokorpsen leverden cijfers aan. In totaal kwamen er bij de regiokorpsen in de afgelopen twee maanden ruim 7300 keer een aangifte binnen tegen ruim 6600 keer in 2010.

14 van de 25 regiocorpsen, hetgeen dus betekend dat het totale landelijke cijfer ook niet ver van het Nederlandse gegeven af zal wijken.

Geeft toch ook wel wat stof tot nadenken   :ikkeniebegrijp:


Straks ga je nog beweren dat het veiliger wonen is in de Phills dan Nederland en Belgie ....
Waarom heb je dan jouw lawaaimakers op uw erf ....? Niet voor de veiligheid neem ik aan .....

boomerang

Citaat van: callebaut op dinsdag 30 augustus 2011, 17:07:00
Citaat van: boomerang op dinsdag 30 augustus 2011, 17:01:11
Zo langzamerhand krijg ik steeds meer de indruk van dit topic dat men de betekenis van het woord 'relativeren' kwijt is.

Overal ter wereld ligt de criminaliteit in steden hoger dan op het platteland.

Veel Filippijnen rijden in een grote SUV, hebben glas ingemetseld op hun muren en hebben achter die muren in huis geen nagel om hun kont te krabben. Natuurlijk geeft dat alles een indruk alsof het een risico is om hier te wonen.

(via Google)
Ieder jaar wordt er in Nederland zo'n 120.000 ingebroken. Dat is dus gemiddeld 10.000 keer per maand.

BNR nieuws :

Een paar regels uit een Belgisch nieuwsbericht:
Dat blijkt uit een optelsom van voorlopige cijfers van politiekorpsen in het hele land, opgevraagd door het ANP. 14 van de 25 regiokorpsen leverden cijfers aan. In totaal kwamen er bij de regiokorpsen in de afgelopen twee maanden ruim 7300 keer een aangifte binnen tegen ruim 6600 keer in 2010.

14 van de 25 regiocorpsen, hetgeen dus betekend dat het totale landelijke cijfer ook niet ver van het Nederlandse gegeven af zal wijken.

Geeft toch ook wel wat stof tot nadenken   :ikkeniebegrijp:


Straks ga je nog beweren dat het veiliger wonen is in de Phills dan Nederland en Belgie ....
Waarom heb je dan jouw lawaaimakers op uw erf ....? Niet voor de veiligheid neem ik aan .....

Mijn stelling is dat de soep niet zo heet gegeten wordt........

De lawaaimakers op ons erf zijn er niet voor onze beveiliging maar puur voor ons genoegen en maken lawaai als er mensen naderen. De enige criminaliteit welke in mijn omgeving wel eens voor schijnt te komen is dat er s'nachts trossen bananen verdwijnen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

@Boomerang: De enige criminaliteit welke in mijn omgeving wel eens voor schijnt te komen is dat er s'nachts trossen bananen verdwijnen

Waren van goede smaak & texture....... :thumb: :thumb: :thankyoufw5:
Kreeg alleen een lekke band op de asphalt weg :negatief: :negatief:

callebaut

#65
Citaat van: boomerang op dinsdag 30 augustus 2011, 17:24:00
Citaat van: callebaut op dinsdag 30 augustus 2011, 17:07:00
Citaat van: boomerang op dinsdag 30 augustus 2011, 17:01:11
Geeft toch ook wel wat stof tot nadenken   :ikkeniebegrijp:


Straks ga je nog beweren dat het veiliger wonen is in de Phills dan Nederland en Belgie ....
Waarom heb je dan jouw lawaaimakers op uw erf ....? Niet voor de veiligheid neem ik aan .....

Mijn stelling is dat de soep niet zo heet gegeten wordt........

De lawaaimakers op ons erf zijn er niet voor onze beveiliging maar puur voor ons genoegen en maken lawaai als er mensen naderen. De enige criminaliteit welke in mijn omgeving wel eens voor schijnt te komen is dat er s'nachts trossen bananen verdwijnen.


Juist ...slaap maar lekker verder ..... als dat het enige is wat in Uw omgeving gebeurt .....  :ikkeniebegrijp:
Misschien wordt het eens hoogtijd om Uw ogen te openen en realiteit te erkennen inplaats van steeds in het fabeltjesland te leven .... :jajaja:


boldy

Citaat van: bananacreek op dinsdag 30 augustus 2011, 16:54:07
@Tinulang_Manok:  grafitty van "crips" en "bloods" op de muren waarbij filipino's mij vertellen dat dat uit de hand aan het lopen is, niet alleen McDonalds wordt geïmporteerd...

Ja, die gasten (creeps & bloods) heb je hier ook en kunnen gevaarlijke rotzakjes zijn als ze "high" zijn en er zijn al een aantal doden gevallen, maar de meeste doden waren gangmembers related dus dat is gewoon opruiming :thumb: :thumb:
Ze rijden in groepen van 20 tot 30 rond en als je die toevallig tegenkomt dan is het beter zo snel mogelijk  :benweg: als je de kans nog hebt.

[yt=640,505] bv1qhNlappA[/yt]

Dit zijn alleen "machos" als ze in een groep zijn, maar een enkeling is meestal een lafaard en het zijn allemaal kinderen van de rijkere mensen die geen tijd hebben om die ratten goed op te voeden :neeneenee: :negatief: 

nou k ben het tog niet helemaal met je eens dat je zegt dat ze als ze alleen zijn maar lafaards zijn , ik zou me als ik jou was maar niet aan wagen . in nederland heb je ook al de crips  en dat zijn echte zware criminelen die je zo neerschieten  dus vergis je daarin niet . waarschijnlijk hebben ze ook wle contact met de leden uit amerika want zulke bendes houden meestal tog contact met elkaar (net als de hells angels) waar je ook zit in de wereld . nu dat als ik zou weten dat er in de buurt crips & bloods zijn zou ik in geen geval met een roode of blauwe zakdoek op mijn hoofd geknoopt of uit mijn broekzak hangend rondlopen ,die lui hebben zo een verschrikkele hekel aan elkaar dat ze je zo afschieten alleen daarom al  :negatief:. ik kan alleen maar zeggen pas er maar mee op
het leven is net een lul keihard en veel te kort

boomerang

#67
Citaat van: callebaut op dinsdag 30 augustus 2011, 17:40:39
Citaat van: boomerang op dinsdag 30 augustus 2011, 17:24:00
Citaat van: callebaut op dinsdag 30 augustus 2011, 17:07:00
Citaat van: boomerang op dinsdag 30 augustus 2011, 17:01:11
Geeft toch ook wel wat stof tot nadenken   :ikkeniebegrijp:


Straks ga je nog beweren dat het veiliger wonen is in de Phills dan Nederland en Belgie ....
Waarom heb je dan jouw lawaaimakers op uw erf ....? Niet voor de veiligheid neem ik aan .....

Mijn stelling is dat de soep niet zo heet gegeten wordt........

De lawaaimakers op ons erf zijn er niet voor onze beveiliging maar puur voor ons genoegen en maken lawaai als er mensen naderen. De enige criminaliteit welke in mijn omgeving wel eens voor schijnt te komen is dat er s'nachts trossen bananen verdwijnen.


Juist ...slaap maar lekker verder ..... als dat het enige is wat in Uw omgeving gebeurt .....  :ikkeniebegrijp:
Misschien wordt het eens hoogtijd om Uw ogen te openen en realiteit te erkennen inplaats van steeds in het fabeltjesland te leven .... :jajaja:



Inmiddels woon ik hier ruim twee jaar in dit fabeltjesland en heb enkel vernomen dat er wel eens bananen gesnoeid zijn voordat zij volledig rijp waren.
De visite hier blijkt dan beter geïnformeerd te zijn dan de bewoners.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Tinulang_Manok

Citaat van: boomerang op dinsdag 30 augustus 2011, 17:51:11
Inmiddels woon ik hier ruim twee jaar in dit fabeltjesland en heb enkel vernomen dat er wel eens bananen gesnoeid zijn voordat zij volledig rijp waren.
De visite hier blijkt dan beter geïnformeerd te zijn dan de bewoners.

Zoals al eerder gezegd, het ligt maar net aan de omstandigheden, waar je woont, wie je buren zijn, wie je familie is, in hoeverre het nou veilig is.
Dat is in Europa zo, dat is in de Filippijnen zo, de vraag is alleen wat is voor jezelf aanvaardbaar qua risico en wat ben je bereid er tegen te doen.
Amare et sapere vix deo conceditur

Ketelbinkie

Citaat van: boomerang op dinsdag 30 augustus 2011, 17:01:11
Zo langzamerhand krijg ik steeds meer de indruk van dit topic dat men de betekenis van het woord 'relativeren' kwijt is.

Overal ter wereld ligt de criminaliteit in steden hoger dan op het platteland.

Veel Filippijnen rijden in een grote SUV, hebben glas ingemetseld op hun muren en hebben achter die muren in huis geen nagel om hun kont te krabben. Natuurlijk geeft dat alles een indruk alsof het een risico is om hier te wonen.

(via Google)
Ieder jaar wordt er in Nederland zo'n 120.000 ingebroken. Dat is dus gemiddeld 10.000 keer per maand.

BNR nieuws :

Een paar regels uit een Belgisch nieuwsbericht:
Dat blijkt uit een optelsom van voorlopige cijfers van politiekorpsen in het hele land, opgevraagd door het ANP. 14 van de 25 regiokorpsen leverden cijfers aan. In totaal kwamen er bij de regiokorpsen in de afgelopen twee maanden ruim 7300 keer een aangifte binnen tegen ruim 6600 keer in 2010.

14 van de 25 regiocorpsen, hetgeen dus betekend dat het totale landelijke cijfer ook niet ver van het Nederlandse gegeven af zal wijken.

Geeft toch ook wel wat stof tot nadenken   :ikkeniebegrijp:

Relativeren is heel belangrijk zonder meer en struisvogel gedrag kan dus heel relativerend zijn.
Statistieken, ik ben er gek, maar men moet de cijfers wel op zijn juiste merites weten te beoordelen.
Betrouwbare statistische gegevens zijn naar mijn mening in de PH niet voor handen. Maar als er in Nl op een bevolking van 16.688.432 (stand op juli 2011) 120.000 x is ingebroken, betekent dat 1 op 139 inwoners er maken te maken kunnen hebben. Over Dumaguete, om maar als voorbeeld te nemen, bestaan geen exacte gegevens over inwoners. Zo zouden er in 2007 zo'n 116.00 mensen wonen en in een ander recenelijkt bericht wordt een aantal van 200.000 inwoners genoemd. Daarvan maken zo'n 5000 expats deel van. En juist die laatste groep is "target" om het zo maar eens te noemen.
De stelling: geld maakt niet gelukkig, mag dan, zeker in PH paradoxaal klinken, maar kan bijdragen aan het veiligheids gevoel. Immers het inbrekersgilde zal van tevoren een risico/baten analyse maken waar wel en waar niet inbreken. Daar waar niks te halen valt, wordt dus al bij voorbaat overgeslagen. Reden waarom de doorsnee kano veelal de koppositie inneemt. Daarnaast is het voor een aantal expats de weg terug naar het Europese thuisland "een mission impossible". Een reden kan o.a. zijn de financiele situatie. Waar men in de PH nog van een bescheiden bedrag in euro's best aardig kan leven, is dat in Europa ten ene male ondenkbaar. In zo'n situatie kan men beter de ogen sluiten voor al hetgeen aan negatieve zaken rondom je heen gebeurt, doe je dat niet wordt het echt een hel.
En nogmaals, iedereen bepaalt voor zichzelf waar de grens ligt op het gebied van zich veilig dan wel onbehagelijk voelen. Naarmate dat laatste meer en meer zal toenemen, komt het moment jezelf af te vragen, waar ben ik mee bezig en what to do. Voor de rest staat het iedereen vrij zijn eigen woonsituatie (gevoel van veiligheid enz.) te classificeren zoals hem dat goed dunkt.