Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

beveiliging...

Gestart door xav, vrijdag 26 augustus 2011, 15:07:20

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Kano op dinsdag 30 augustus 2011, 13:46:13
Citaat van: Amice op dinsdag 30 augustus 2011, 12:20:28
De familie verwacht uiteraard niets anders dan dat hij de 3 kinderen verder opvoed(onderhoud) en zij in het huis kunnen blijven. of de nederlander dat leuk vindt is minder belangrijk. Eens gegeven blijft gegeven ook al moet hij nog jaren het huis afbetalen.

Met zo'n familie zit je dan wel veilig  :weetikniet:

Als de kinderen niet geadopteerd zijn dan kan de NL man formeel ook niet financieel aansprakelijk worden gesteld voor de kinderen zou ik denken.

En het huis en de grond zal wel op naam van de vriendin staan (dom overigens). Maar waarom moet de man een huis afbetalen dat niet van hem is?En als het wel het geval is zou ik zeggen stoppen met betalen dan wordt het huis door de bank verkocht. Of is dit tekort door de bocht Amice?
Nee niet kort door de bocht, ik denk er ook zo over. Echter is de situatie van hem wel ff anders.Enerzijds de overgebleven familie die druk uitoefenen, anders zijds is hij nog veel te emotioneel momenteel.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Ik hoorde vandaag van een Amerikaan die in Davao heeft gewoond voor een redelijke tijd dat daar toch een hoop buitenlanders zitten die het daar behoorlijk naar hun zin hebben omdat ze zich veilig zouden voelen vanwege hun bewering dat het daar veilig is daar vanwege de zogenaamde "DEATH-SQUADS"

Is dat correct? :weetikniet: :weetikniet:

Hier hadden we de zogenaamde "EUQALIZERS" (laatse tijd niet veel meer van gehoord)
Dat "was" een vigilante groep die "POLICE_CHARACTERS" (zoals drugpushers, moordenaars enz enz.) liquideerde
Zou bestaan uit advokaten en politiemensen  :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:, maar men is daar nog nooit achter gekomen.

josv

Citaat van: bananacreek op zondag  4 september 2011, 15:47:49
Ik hoorde vandaag van een Amerikaan die in Davao heeft gewoond voor een redelijke tijd dat daar toch een hoop buitenlanders zitten die het daar behoorlijk naar hun zin hebben omdat ze zich veilig zouden voelen vanwege hun bewering dat het daar veilig is daar vanwege de zogenaamde "DEATH-SQUADS"

Is dat correct? :weetikniet: :weetikniet:

Ik ben zo'n buitenlander die al geruime tijd in Davao woont en zich veilig voelt. Maar om nu te zeggen dat  de DDS daar iets mee te maken heeft  :weetikniet: Wat ik wel weet is dat sinds de Duterte-clan aan de macht is het leven in Davao 'n stuk veiliger is geworden. En dat heb ik zelfs maar "van horen zeggen" door onze purok-voorzitter ( purok is 'n soort deelgemeente van een barangay ). Heb zelf 1 keer het resultaat van zo'n "afrekening" mogen aanschouwen ( heb er ergens nog 'n foto van  :biggrinn: ik zal hem niet plaatsen ). Alle omstanders wisten van niks maar het woord "Duterte" kwam wel vaak voor. Maar ik denk dat het gewoon een publiek geheim is. Zeker gezien de laatst gepubliceerde Wikileaks-documenten.

Its the Philippines !!!!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Citaat van: josv op zondag  4 september 2011, 16:14:12
Citaat van: bananacreek op zondag  4 september 2011, 15:47:49
Ik hoorde vandaag van een Amerikaan die in Davao heeft gewoond voor een redelijke tijd dat daar toch een hoop buitenlanders zitten die het daar behoorlijk naar hun zin hebben omdat ze zich veilig zouden voelen vanwege hun bewering dat het daar veilig is daar vanwege de zogenaamde "DEATH-SQUADS"

Is dat correct? :weetikniet: :weetikniet:

Ik ben zo'n buitenlander die al geruime tijd in Davao woont en zich veilig voelt. Maar om nu te zeggen dat  de DDS daar iets mee te maken heeft  :weetikniet: Wat ik wel weet is dat sinds de Duterte-clan aan de macht is het leven in Davao 'n stuk veiliger is geworden. En dat heb ik zelfs maar "van horen zeggen" door onze purok-voorzitter ( purok is 'n soort deelgemeente van een barangay ). Heb zelf 1 keer het resultaat van zo'n "afrekening" mogen aanschouwen ( heb er ergens nog 'n foto van  :biggrinn: ik zal hem niet plaatsen ). Alle omstanders wisten van niks maar het woord "Duterte" kwam wel vaak voor. Maar ik denk dat het gewoon een publiek geheim is. Zeker gezien de laatst gepubliceerde Wikileaks-documenten.

Its the Philippines !!!!!


De laatste tijd verschijnen er hier nogal wat berichten over inbraken in woningen in Dumaguete, en dan vooral bij foreigners.
Hoe zit dat in Davao?   Kan je daar als foreigner veilig wonen ? Of is het aangeraden om honden te hebben etc?
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op zondag  4 september 2011, 16:21:43
De laatste tijd verschijnen er hier nogal wat berichten over inbraken in woningen in Dumaguete, en dan vooral bij foreigners.
Hoe zit dat in Davao?   Kan je daar als foreigner veilig wonen ? Of is het aangeraden om honden te hebben etc?

Rich, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Hier in Dumanlas, barangay Buhangin, Davao City voel ik me veilig, punt uit. Tis geen "afgesloten" gebied maar gewoon 'n simpel straatje met veel simpele huizen. Ik ben de enige buitenlander in het wijkje en na 4 jaar neem ik aan dat dat wel bekent is. ook dat we 'n pc in huis hebben want we zijn geloof ik de enige met zo'n smartbro-antenne. Maar gezien onze levensstijl weet (denkt) iedereen nu onderhand wel dat er bij ons niks te vinden is. Ik kan 100 redenen opnoemen waarom ik me hier veilig voel. Het enige betrouwbare resultaat is voor mij dat ik het huis 2 weken onbeheerd kan laten en dat alles in de oude staat is zoals ik het heb achter gelaten. En of dit nu komt door mijn trouwe donkere ogen, Dutertes Death Squad of de regen of de zon............... so be it.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Citaat van: josv op zondag  4 september 2011, 17:03:53
Citaat van: Rich op zondag  4 september 2011, 16:21:43
De laatste tijd verschijnen er hier nogal wat berichten over inbraken in woningen in Dumaguete, en dan vooral bij foreigners.
Hoe zit dat in Davao?   Kan je daar als foreigner veilig wonen ? Of is het aangeraden om honden te hebben etc?

Rich, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Hier in Dumanlas, barangay Buhangin, Davao City voel ik me veilig, punt uit. Tis geen "afgesloten" gebied maar gewoon 'n simpel straatje met veel simpele huizen. Ik ben de enige buitenlander in het wijkje en na 4 jaar neem ik aan dat dat wel bekent is. ook dat we 'n pc in huis hebben want we zijn geloof ik de enige met zo'n smartbro-antenne. Maar gezien onze levensstijl weet (denkt) iedereen nu onderhand wel dat er bij ons niks te vinden is. Ik kan 100 redenen opnoemen waarom ik me hier veilig voel. Het enige betrouwbare resultaat is voor mij dat ik het huis 2 weken onbeheerd kan laten en dat alles in de oude staat is zoals ik het heb achter gelaten. En of dit nu komt door mijn trouwe donkere ogen, Dutertes Death Squad of de regen of de zon............... so be it.


Ik ben blij dat te horen Jos  :thumb: want je hoort over het algemeen weinig van mensen die in Davao wonen.
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op zondag  4 september 2011, 17:25:42
Ik ben blij dat te horen Jos  :thumb: want je hoort over het algemeen weinig van mensen die in Davao wonen.

Graag gedaan. Maar verwar downtown Davao-City niet met de rest van Mindanao. Die filmpjes van Creek zijn hier ( hemelsbreed ) misschien 50 Km vandaan opgenomen................................................................................. Gewoon de realiteit in het oog blijven houden....................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek


bananacreek

#78
                                                            

Een ander soort beveiliging zou SCHRIKDRAAD kunnen zijn en ik dacht dat zulks normaal 42 volt was maar nu ben ik fout en ik zie hier dat het wel degelijk hoogspanning kan zijn maar dan wel een zeer lage stroomsterkte

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schrikdraad

Er waren hier in het verleden (ik ken er nog een die dat nu doet hier in de buurt) die 220V op zijn "schrikdraad" zette en toen kwam er een teenager inbreker over de muur en die werd wel geelectocuteerd en stierf en de buitenlander kwam in grote moeilijkheden.






bananacreek

De security guards bij de disco hier krijgen netto P3000 per maand :negatief:
Waarschijnlijk al het woonlandbeginsel toegepast??? :lachen: :lachen:



"Wegwezen Klootzak.....no picture taking here :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:"