Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  2 maart 2021, 08:32:09
Gisteren had ik (in ieder geval in mijn omgeving ben ik de eerste) de mogelijkheid de eerste van 2 vaccinaties te krijgen. AstraZene"ca.
...
2 dagen geleden kregen mijn vrouw en ik een brief van de huisarts. Op 4 maart kunnen we voor de 1e vaccinatie langs komen, op 20 mei voor de tweede. Allebei ook AstraZeneca.
Nu zitten we sinds januari 2020 vanwege de ene lockdown na de andere nog steeds in de Filippijnen, dus die 4 maart kunnen we eenvoudigweg niet halen.
Hier in Davao gaat men ook vaccineren, ik dacht met ASTRAZeneca en Sinovac.  Geen idee of ik daar ook ergens mag aansluiten.
We zitten beiden nog te aarzelen, wat moeten we hier nou mee ?  Er is zoveel info voor en tegen vaccinatie en dan ook nog eens per producent.

We gaan nu even in de nadenk/afwacht modus. En wellicht komt de oplossing "vanzelf"....

Ben benieuwd, heer Bommel, naar de bij effecten en dergelijke, hoewel ik vermoed dat dat niet veel anders zal zijn dan bij een griepprik.

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde


peldoman


Mensen op leeftijd die er aan zijn overleden, wat moet ik daar dan mee, wat is op leeftijd en wat voor gezondheidsproblemen hadden die mensen dan?

BRON: NOS Teletekst
 Klachten zoals koorts en rillingen   
worden na een AstraZeneca-prik iets   
vaker als hevig ervaren dan bij andere
coronavaccins,meldt Bijwerkingencentrum
Lareb.Dat ontving 6426 meldingen van   
bijwerkingen van alle vaccins.         
                                       
Spierpijn en hoofdpijn zijn de meest   
gemelde bijwerkingen.Volgens Lareb gaat
dat meestal binnen een paar dagen over.
                                       
Er zijn 39 meldingen gedaan van heftige
allergische reacties na een prik.Ook   
zijn 87 meldingen gedaan van overlijden
na inenting
.Volgens Lareb hadden die   
mensen gezondheidsproblemen en/of waren
ze op leeftijd.Er zijn ruim een miljoen
prikken gezet in Nederland.         

opinie

Anti-vax logica is van een speciale soort!
Enkele duizenden per week besmet en honderd per week sterven in ICU: het is maar een groepje.
Een miljoen gevaccineerd en minder dan honderd sterven erna: het einde van de wereld is nabij!

Anti-vaxxers: Bill Gates en Mark Zuckerberg controleren de sheeple.
Ook anti-vaxxers: gebruiken hun Windows-PC om op Facebook elkaar na te blaten.

Als je lichaam reageert op de vaccinatie door griepig te worden, betekent dat je lichaam een verdediging inzet. Nog steeds minder erg dan sterven, dat schijnt heel slecht voor je gezondheid te zijn.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

O.B.Bommel

Citaat van: opinie op woensdag  3 maart 2021, 01:52:36
Anti-vax logica is van een speciale soort!
Enkele duizenden per week besmet en honderd per week sterven in ICU: het is maar een groepje.
Een miljoen gevaccineerd en minder dan honderd sterven erna: het einde van de wereld is nabij!

Anti-vaxxers: Bill Gates en Mark Zuckerberg controleren de sheeple.
Ook anti-vaxxers: gebruiken hun Windows-PC om op Facebook elkaar na te blaten.

Als je lichaam reageert op de vaccinatie door griepig te worden, betekent dat je lichaam een verdediging inzet. Nog steeds minder erg dan sterven, dat schijnt heel slecht voor je gezondheid te zijn.
Ik geloof ook niet in die antivax-logica maar ik begrijp wel de opvattingen van aantallen jongeren en gezonden die er voor kiezen geen vaccinatie te nemen. De kans dat zij eraan overlijden is significant lager en het verhaal is te volgen.

Dit is een nieuw vaccin wat nog niet uit en te na is uitgetest zoals dat zou moeten volgens de richtlijnen anders zou dat vanaf nu ook niet meer hoeven. Dus een vergelijking met polio-vaccinatie in de biblebelt gaat nog niet op.

De mensen die denken dat we door vaccineren snel van dat virus af zijn geloven ook in sprookjes. Dit virus ettert nog jaaaaren door. Als het al ooit weg gaat. Alleen al in Indonesie en de Filipijnen komt echt geen vaccinatiedekking. Wie daarin gelooft gelooft net zo goed in sprookjes.

De verkettering over en weer baart me wellicht nog meer zorgen dan het virus zelf. De wereldontwrichting zit in de mens zelf, niet in het virus. We waren al een heel eind op weg naar zelfvernietiging zonder dat virus, dit komt er nu alleen maar bij. En angst is een slechte raadgever.

Wellicht kan men door die vaccinaties de ziekenhuisopnames meer onder controle houden. Als dat lukt ben je al een heel eind.

Die versoepelingen zullen er toch snel moeten komen anders wordt het middel erger dan de kwaal. De samenleving is nogal ge-evolueerd in 100 jaar, de meeste grootouders in mijn tijd kwamen ook nergens buiten werk en huis maar dat willen we ook niet meer.

Maar ja we hebben een Minister de Jonge die ik letterlijk hoor zeggen dat hij het afgelopen jaar niet had willen missen, dan heb je geen andere vijanden nodig. Het is een kinderlijke aangelegenheid al zal het het ook wel liggen aan het intelligentieniveau van de bevolking zoals het wordt toegesproken.

Verschijnselen tot nu toe: Wat licht hoofdpijn en een stijf gevoel in de prikarm. En 2x met de kippen op stok door vermoeidheid.

Uit de Filipijnen hoor ik nieuws dat de beschikbaarheid van vaccins blijkbaar op gang komt maar dat het tot op heden bijna alleen het Chinese vaccin betreft. Voor diegene met plannen naar Europa te komen: Het chinese vaccin wordt tot op heden niet erkend hier en als dat zo blijft heb je er dan niks aan als je moet reizen.


Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinkpanther

Het Astrazenica  Vaccin is het oude Sars vaccin met wat aanpassingen, dit is er al 10 jaar dus lijkt veilig ??
De Nieuwe van Pfeizer en Moderna zijn een nieuw type Vaccin....nog nooit toegepast dus we weten niet hoe dit uitpakt.
Dit lijkt op een groot medisch experiment..   :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Antonio

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag  3 maart 2021, 08:45:43
...
Voor diegene met plannen naar Europa te komen: Het chinese vaccin wordt tot op heden niet erkend hier en als dat zo blijft heb je er dan niks aan als je moet reizen.
En dat is dan meteen weer een goede reden om hier in de Filippijnen te blijven, zonnetje schijnt (vitamine D !!), binnenkort weer een tripje naar zee, strategie voor het omzeilen van de liquorban is ook in place.
Veel naar buiten, in beweging blijven, ik neem e.e.a. aan vitamine en mineralen supplementen, gezond en gevarieerd eten, positief blijven.

Wat betreft vaccineren: komt tijd. komt raad.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

tjenn

Citaat van: Antonio op donderdag  4 maart 2021, 11:41:15
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag  3 maart 2021, 08:45:43
...
Voor diegene met plannen naar Europa te komen: Het chinese vaccin wordt tot op heden niet erkend hier en als dat zo blijft heb je er dan niks aan als je moet reizen.
En dat is dan meteen weer een goede reden om hier in de Filippijnen te blijven, zonnetje schijnt (vitamine D !!), binnenkort weer een tripje naar zee, strategie voor het omzeilen van de liquorban is ook in place.
Veel naar buiten, in beweging blijven, ik neem e.e.a. aan vitamine en mineralen supplementen, gezond en gevarieerd eten, positief blijven.

Wat betreft vaccineren: komt tijd. komt raad.
Kan u geen ongelijk geven.  :thumb:

kristof19

Citaat van: Antonio op donderdag  4 maart 2021, 11:41:15
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag  3 maart 2021, 08:45:43
...
Voor diegene met plannen naar Europa te komen: Het chinese vaccin wordt tot op heden niet erkend hier en als dat zo blijft heb je er dan niks aan als je moet reizen.
En dat is dan meteen weer een goede reden om hier in de Filippijnen te blijven, zonnetje schijnt (vitamine D !!), binnenkort weer een tripje naar zee, strategie voor het omzeilen van de liquorban is ook in place.
Veel naar buiten, in beweging blijven, ik neem e.e.a. aan vitamine en mineralen supplementen, gezond en gevarieerd eten, positief blijven.

Wat betreft vaccineren: komt tijd. komt raad.

Helaas is dit een leugen  :jajaja:

Bulldozer

Wat is een leugen?

Dat het chinese vaccine niet erkend wordt?
Dat dit dan een reden is om in de Filippijnen te blijven?
Dat de zon schijnt in de Filippijnen?
Dat er een liquor ban is?
Dat Antonio veel naar buiten gaat en vitamine supplementen opvreet?