Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Brandje in Cebu

Gestart door Marinero, vrijdag 19 april 2013, 02:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Ik word deze ochtend wakker van zoooooooveel sirenes, ik dacht het is voorbij, we gaan er allemaal aan, de wereld vergaat. Echt alles met een sirene reed hier rond, zelfs undercover politieauto's en mensen op brommers met slangen. De wildplassers renden met ingehouden blaas naar de brand.



En toen spotte ik in de lange colonne..... een  :nederlandsevlag: brandweerwagen. Had een maat van jou die niet geïmporteerd naar hier, bananacreek?



Kwaliteit is niet zo goed want het kwam uit een filmpje.

Later bleek dat iedereen verkeerd was gereden een doodlopende straat in, toen kwamen ze allemaal weer terug. Ze hebben hier aan materiaal geen gebrek, zelfs als 20% van de auto's aankomt op de bestemming blussen ze die zooi. Geen geleuter, hop, water d'r op! Goed gedaan mannen! :thumb:

Luke

Uit de hand gelopen BBQ?  :biggrinn:

bananacreek

Citaat van: Marinero op vrijdag 19 april 2013, 02:34:24
Ik word deze ochtend wakker van zoooooooveel sirenes, ik dacht het is voorbij, we gaan er allemaal aan, de wereld vergaat. Echt alles met een sirene reed hier rond, zelfs undercover politieauto's en mensen op brommers met slangen. De wildplassers renden met ingehouden blaas naar de brand.



En toen spotte ik in de lange colonne..... een  :nederlandsevlag: brandweerwagen. Had een maat van jou die niet geïmporteerd naar hier, bananacreek?



Kwaliteit is niet zo goed want het kwam uit een filmpje.

Later bleek dat iedereen verkeerd was gereden een doodlopende straat in, toen kwamen ze allemaal weer terug. Ze hebben hier aan materiaal geen gebrek, zelfs als 20% van de auto's aankomt op de bestemming blussen ze die zooi. Geen geleuter, hop, water d'r op! Goed gedaan mannen! :thumb:

Ja juist en die komt ook vanuit Haarlemmermeer (als donatie) en is dan waarschijnlijk nu eigendom van de ERUF Cebu city/Mandauwe city.
Zeer leuke foto... :thumb: :thumb:

Willy

Laatst ook een dergelijke brand meegemaakt op het eiland Samal, waar bijna een ganse sqatter was uitgebrand.

Diegene die het dichtst boven water woonde kon zijn schamele bezitting nog redden

Hier was alles vernield

Wat er te redden viel werd hals over kop nog op hun banca geladen

Op de achtergrond zie je de bewoners samengetroept en verslagen achterblijvend.
Waarschijnlijk zullen de slachtoffers op die plaats niet meer terug kunnen opbouwen.

Marinero

Ja heel triest voor de mensen die alles kwijt zijn. Verzekeren doen ze niet aan. Ze waren heel erg gedreven, die brandweerlui. Ze hebben natuurlijk ervaring met overslaande branden die niet te stoppen zijn hier met al die houten huizen en te smalle wegen.

Lorre

Klopt van die Nederlandse brandweerwagen, ik schrok me ook de pleuris toen ik in Mandaue opeens BRANDWEER zag staan op die wagen :lachen:.

Fail_over

Citaat van: Lorre op woensdag 12 februari 2014, 17:04:36
Klopt van die Nederlandse brandweerwagen, ik schrok me ook de pleuris toen ik in Mandaue opeens BRANDWEER zag staan op die wagen :lachen:.

Kan me voorstellen. De brandweer roept de hulp in van omliggende gemeentes als ze het zelf niet meer aankunnen:
Als je in de  :smiley-philippines: een  :nederlandsevlag: brandweer ziet moeten er wel erg veel omliggende gemeentes ingeroepen zijn.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luke

Waren het geen "opruimingswerken"?

Ronny55

Inderdaad , dat gebeurd niet voor de eerste keer.
Citaat van: Luke op donderdag 13 februari 2014, 10:55:12
Waren het geen "opruimingswerken"?

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.