Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bohol 2012

Gestart door Marinero, maandag 25 juni 2012, 04:51:14

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Velen zijn me al voorgegaan naar deze plek, dus heb ik het maar beknopt gehouden om het niet uit te melken.



De MINI chocolate mountains. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe de grote er uit zien. Weet iemand hier op dit forum hoe deze bergen zijn ontstaan? De mythe ken ik nu wel, maar ik blijf me erover verbazen dat de natuur zulke vreemde bergen weet de produceren.



Als de eigenaar van deze Vila op dit forum actief is, stel ik voor dat u een gezellige barbecue organiseert voor alle leden hier in de Filipijnen en hun lieftallige aanhang.



Het kleinste aapje ter wereld... daar is hij weer!







En de vlinders natuurlijk....



Daarna eten bij de familie, en zie rechtsonderin: tuba. Een soort gefermenteerd kokossap. Later hoorde ik dat ze er stiekem coca cola doorheen hadden gemengd.... Jammer!!! want ik hou van puur. Na drie stuks begon alles te draaien enzovoort. maar ik heb het op eigen kracht weer gered naar de veerboot.




Een Cacao vrucht.

Het was er een groot mierenparadijs, maar in tegenstelling tot (zuid)amerika waren deze niet gevaarlijk, misschien dat er nog andere stammen rondzwerven die wel agressief zijn?




En dit is de zgn "shy plant" / "touch me not plant"

Hier heb ik met een kinderlijke verbazing een aantal minuten naar zitten kijken! Het plantje klapt onmiddellijk dicht als je de blaadjes aanraakt.



Helaas heb ik in twee uur tijd als een dolle japanner allemaal foto's zitten knippen, want het moest tussen een kerhofbezoek, drink & eetsessies gebeuren. Ik moet zeggen dat het het meest macabere kerkhof is waar ik ooit ben geweest. Bepaalde tombes waren opengebroken en het was er een slangen en hagedissen paradijs. Heel erg interessant. Ik heb dan ook meer gezien dan ik had verwacht. Deze week ben ik van plan weer te gaan en er eens een goed verslag van te maken, met wat zinnige teksten. En dan ga ik ook naar het strand.. Ik heb veel te weinig gezien van Bohol en heb veel te veel tijd..!

Maar de natuur op Bohol is ongelofelijk! Toen ik het de jungle noemde werd ik een beetje uitgelachen, dit was nog maar het tipje van de sluier die opgelicht werd. Ik kan me voorstellen dat de ontdekkingsreizigers eeuwen geleden hun ogen hebben uitgekeken, omdat je dan niet voorbereid bent via internet en discovery channel.

Bohol, zeer de moeite waard. Later meer!

Marinero


xav

die shy plant bestaat hier ook hoor... heb die zelf nog in onze tuin gehad...

MadRed

Citaat van: xav op maandag 25 juni 2012, 06:44:17
die shy plant bestaat hier ook hoor... heb die zelf nog in onze tuin gehad...
Heet hier: "kruidje roer me niet" als ik me niet vergis :)

xav

Citaat van: MadRed op maandag 25 juni 2012, 07:04:51
Citaat van: xav op maandag 25 juni 2012, 06:44:17
die shy plant bestaat hier ook hoor... heb die zelf nog in onze tuin gehad...
Heet hier: "kruidje roer me niet" als ik me niet vergis :)

idd... kon eventjes niet op de naam komen  :thumb:

Rich

Kruidje-roer-me-niet :

Rich de Nederbelg.

Marinero

Citaat van: Rich op maandag 25 juni 2012, 07:49:58
Kruidje-roer-me-niet :



whaaaah!!!  :stomstomstom:

Kruidje roer me niet? Nooit gezien... !!

:lachen: