Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Goedkoopste koerier BE naar de Fil?

Gestart door Fonzie3300, zondag 31 oktober 2010, 15:48:53

Vorige topic - Volgende topic

Fonzie3300

Vorige week werd er beslist dat ik op 1 januari met pensioen ga, maar ik vertrek op 19 november naar de Filippijnen met de bedoeling van daar te blijven.

Er gaan dus bijna zeker een aantal in te vullen dokumenten van de pensioen administratie toekomen op mijn domicilie in BE terwijl ik al in de Fil ben. Die moeten dus asap naar de Fil tenzij ik mijn zoon volmacht mag geven om ze in mijn plaats te ondertekenen... maar dat zal wel niet mogen. :-(

Terugzenden kan ik ze wellicht met de Fil post want dat gaat redelijk snel, maar ik weet uit ervaring dat het naar ginder sturen weken duurt, zelfs met geregistreerde Taxipost vanuit BE. Dus dan maar een koerier in de arm nemen om op veilig te spelen.

Als ik de verschillende websites van UPC, FEDEX en DHL vergelijk zitten ze alle drie zowat in dezelfde dure prijsklasse (tussen de 70 en 85â,¬ voor een normale brief).  Da's erg veel geld voor een gewone briefomslag dus ik vraag me af of er geen goedkopere alternatieven zijn?

Dus mijn vraag is: heeft er iemand ervaring met het zenden van dokumenten met een koerier naar de Fil en zo ja, welke koerier heb je gebruikt?

Cheers,

Fons



koy

#1
Hoi Fonzie,

Ik vertrek op 18/12 naar Cebu. Als ik kan helpen met enkele documenten voor jou mee te brengen, graag, daarom zijn we hier.
Ik vlieg terug naar België op 2/01/2011 en kom dezelfde dag aan vanwege tijdsverschil. Laat maar iets weten hier...
leven en laten leven...

ladgar

Er is een speciale aanbieding voor nieuwe klanten bij DHL , documenten tot 250 gr voor 25â,¬
http://www.simplydhl.com/belgie/clickgoogle/terms-563Q8-7052HK.html
Dat is nog niet verniet maar toch véél goedkoper.

Fonzie3300

Citaat van: ladgar op zondag 31 oktober 2010, 17:15:11
Er is een speciale aanbieding voor nieuwe klanten bij DHL , documenten tot 250 gr voor 25â,¬
http://www.simplydhl.com/belgie/clickgoogle/terms-563Q8-7052HK.html
Dat is nog niet verniet maar toch véél goedkoper.

Goeie tip! Dank je wel.


Citaat van: koy op zondag 31 oktober 2010, 16:21:33
Hoi Fonzie,

Ik vertrek op 18/12 naar Cebu. Als ik kan helpen met enkele documenten voor jou mee te brengen, graag, daarom zijn we hier.
Ik vlieg terug naar België op 2/12 en kom dezelfde dag aan vanwege tijdsverschil. Laat maar iets weten hier...

Da's heel vriendelijk van je, dank je wel. Ik hou je aanbod zeker in mijn achterhoofd!

F.

koy

#4
Citaat van: koy op zondag 31 oktober 2010, 16:21:33
Ik vlieg terug naar België op 2/12

Ik bedoelde natuurlijk terug op 2/01/2011  :biggrinn:
leven en laten leven...

Mawibata



Fonzie,

wij vertrekken (Leopoldsburg) 16-11 naar  :smiley-philippines: (Manila-Negros), en komen terug 05-01-11.

Laat maar iets weten, als we iets kunnen meenemen voor jullie.

of misschien iets versturen of regelen via de Mil post.


Mihmi & WiLLy

:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Fonzie3300

Citaat van: Mawibata op maandag  1 november 2010, 11:17:15


Fonzie,

wij vertrekken (Leopoldsburg) 16-11 naar  :smiley-philippines: (Manila-Negros), en komen terug 05-01-11.

Laat maar iets weten, als we iets kunnen meenemen voor jullie.

of misschien iets versturen of regelen via de Mil post.


Mihmi & WiLLy

:hoedjeaf:

Dank je Willy.. is genoteerd! ;-)

Fons

Johan En Elvie

Fons je weet al wij gaan op 23 november naar daar en komen terug eind december.
Iets meenemen naar daar en bezorgen aan jouw daar is ook mogelijk voor ons.
Wij gaan zeker via cebu naar leyte.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Fonzie3300

Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag  2 november 2010, 09:34:23
Fons je weet al wij gaan op 23 november naar daar en komen terug eind december.
Iets meenemen naar daar en bezorgen aan jouw daar is ook mogelijk voor ons.
Wij gaan zeker via cebu naar leyte.

Dank je Johan. Ik heb je tel nr dus moesten deze data goed uitkomen dan bel ik je wel.

Fons

Fail_over

Eeehh, Fons.

Ik ben een lange tijd in de Fhils geweest, tijdens die periode zaken als rechtzaak, belastingen enz gedaan.

Mijn contactpersoon in NL scande de brieven in, die ik in de Phils ondertekende, inscande  en samen met mijn paspoort als PDF terug zond naar de instanties. (Bijna) alle instanties accepteerde deze werkwijze.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fonzie3300

Citaat van: Fail_over op dinsdag  2 november 2010, 10:06:50
Eeehh, Fons.

Ik ben een lange tijd in de Fhils geweest, tijdens die periode zaken als rechtzaak, belastingen enz gedaan.

Mijn contactpersoon in NL scande de brieven in, die ik in de Phils ondertekende, inscande  en samen met mijn paspoort als PDF terug zond naar de instanties. (Bijna) alle instanties accepteerde deze werkwijze.

Als dat lukt met de pensioen administratie zou dat natuurlijk de oplossing voor mijn probleem zijn. Ik zal ze eens bellen. Bedankt!

Fons